AW #66 Output, outcome, impact
W pracy z zespołami deweloperskimi można zaobserwować powtarzające się trudności. Jedną z największych jest definiowanie celów i praca z celami. Zależnie od podejścia mogą to być cele sprintów, cele stojące przed produktem, cele projektu. Najczęściej zespoły skupiają się na dostarczeniu paczki funkcjonalności.
Co zabierzesz ze sobą po spotkaniu?
● Rozróżnienie między celami na poziomach: output, outcome oraz impact
● Jak mając mało pociągający cel typu output szukać i definiować outcomes oraz impacts?
● Dlaczego prezentacje na temat dekompozycji user stories czy zadań, które do tej pory widziałeś pokazują tylko połowę problemu?
● Jak pomóc PO oraz zespołowi w pracy na wartościowych celach?
Poziom:
Średnio zaawansowany i wyżej.
Lektura wstępna:
● https://www.michalbartyzel.pl/2019/03/czym-jest-potrzeba-biznesowa.html
● https://www.michalbartyzel.pl/2019/03/jak-przekonac-klienta-do-swoich-pomyslow.html
● https://www.michalbartyzel.pl/2019/10/po-co-mi-gherkin.html
● https://www.michalbartyzel.pl/2020/04/impact.html
O Trenerze:
Od 14 lat pracuje, w różnych rolach, nad wytwarzaniem oprogramowania. Jako programista, architekt, agile konsultant. Wynajmowano go jako analityka i zlecano zbieranie wymagań.
Był również współwłaścicielem startupu i klientem dla IT.
Zajmuje się przede wszystkim ułatwianiem współpracy na linii IT – Biznes, uzwinnianiem organizacji, refaktoryzacją i efektywnością pracy.
Technikami, które opracowuje dzieli się w artykułach w magazynie Programista, portalu InfoQ, blogu, konferencjach.
Jestem autorem książek: „Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?” (Helion, 2012 i 2015), „Getting Things Programmed” (Helion, 2016), „Conversation Patterns for Software Professionals” (InfoQ).
● https://www.michalbartyzel.pl/michal-bartyzel
● https://www.facebook.com/ten.michal.bartyzel/
● https://www.linkedin.com/in/mbartyzel/
● TT: @MichalBartyzel