Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Case Study: Zapisy na konferencję Ciemna Strona UX za pośrednictwem Crossweb

Iwona Karczmarczyk, 15 maja 2018
Case Study: Zapisy na konferencję Ciemna Strona UX za pośrednictwem Crossweb

Ciemna Strona UX to konferencja gromadząca entuzjastów user experience, którzy chcą dowiedzieć się więcej o mrocznej stronie UX. Każda kolejna cieszy się dużym zainteresowaniem, a wejściówki rozchodzą się w ciągu kilku godzin od wypuszczenia. Mieliśmy przyjemność przeprowadzić zapisy na jej ostatnią odsłonę, których case study chcemy Wam przedstawić.


Współpraca z ITberries


Z organizatorem wydarzenia - grupą ITberries - współpracujemy od dawna i bardzo owocnie. Tym razem uzgodniliśmy, że zapisy na konferencję i jedne z dwóch warsztatów będą odbywać się wyłącznie w Crossweb. I nie byłoby w tym niczego nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że całe przedsięwzięcie udało nam się zorganizować w ciągu… 3,5 godziny przed startem. Szybka wymiana informacji, krótka rozmowa o technikaliach oraz oczekiwaniach obu stron, test wszystkich funkcji i zaczęliśmy działać.



Jak to wyglądało?


Zapisy ruszyły o 18:00, a o 9:00 rano następnego dnia po biletach nie było już śladu. Liczba osób, które odwiedziły stronę wydarzenia w trakcie zapisów, przekroczyła 700! Wszystko sprawnie i płynnie. Dodatkowym, bardzo wygodnym rozwiązaniem, było utworzenie automatycznej listy rezerwowej. Zawsze przecież trafi się ktoś, kto jednak nie będzie mógł się zjawić, więc aby nie kłopotać się z ręcznym wysyłaniem maili do ponadprogramowych zainteresowanych, postawiliśmy na automatyzację. Zaprogramowany przez nas mechanizm umożliwiał bowiem również wypisanie się z eventu. W momencie rezygnacji, na miejsce osoby opuszczającej wydarzenie, od razu wskakiwał następny zakolejkowany użytkownik, a system wysyłał mu stosowne powiadomienie. Voila! Po wszystkich roszadach oraz późniejszym zwiększeniu limitu, liczba zapisanych wyniosła 230, a finalnie pojawiło się 196 gości, czyli ponad 85%!




Zapisy na wydarzenia za pośrednictwem Crossweb organizowaliśmy już wcześniej. Jednak to Ciemna Strona UX była największym wyzwaniem pod względem obciążenia serwera, liczby zainteresowanych oraz czasu na organizację akcji od podstaw. Jak je oceniamy? Na pewno jako cenne doświadczenie, które dało nam trochę nowej wiedzy. Zyskaliśmy pewność, że możemy zaproponować Wam kolejną dodatkową funkcję, która ułatwi zarządzanie wydarzeniami.


Ty też możesz uruchomić zapisy za pośrednictwem Crossweb!


Opcja uruchomienia zapisów jest już dostępna w panelu dla organizatorów wydarzeń i gorąco zachęcamy do korzystania z niej. Możecie sami określić liczbę miejsc oraz zdecydować, czy uruchomić listę rezerwowych. Obsługa mechanizmu wymaga jedynie minimalnego zaangażowania organizatora, ponieważ wszystko przebiega automatycznie - zapisy, rezygnacje, uzupełnianie listy rezerwowymi chętnymi oraz wszystkie powiadomienia mailowe.


Więcej informacji o samym panelu, dostępie do niego i obsłudze znajdziecie tutaj. A jeśli macie pytania na temat organizacji zapisów za pośrednictwem naszego serwisu - piszcie do nas na [email protected]!



Autorem zdjęć jest Sebastian Krystian, któremu bardzo dziękujemy!

———

szczegóły wydarzenia:




Blog - najnowsze wpisy