Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Nasza relacja z UX Poland 2020

Aleksandra Szumiec, 12 października 2020
Nasza relacja z UX Poland 2020

Rok 2020 postawił przed organizatorami wydarzeń nie lada wyzwanie, w jaki sposób zorganizować wydarzenia w czasach pandemii. W ubiegłym tygodniu UX Poland stworzyło 11. edycję konferencji, a my przekonałyśmy się na własnej skórze, jak im poszło.



Duże spektrum niebanalnych tematów niewątpliwie było dużym sukcesem konferencji.


UX Poland 2020 po raz pierwszy od początku istnienia postawiło na wersję hybrydową konferencji. Można było pojawić się na miejscu lub skorzystać z wersji oglądania transmisji online. Zdecydowałam się na tę drugą, by móc się przekonać jaka jest różnica pomiędzy spotkaniem na żywo, a streamem. 


Tegoroczna edycja charakteryzowała się różnorodnością tematyczną, ale nie mogło także zabraknąć odniesień do tematyki pandemii - część projektów przedstawionych podczas konferencji powstała w trakcie lockdownu.


Duże spektrum niebanalnych tematów niewątpliwie było dużym sukcesem konferencji. Jak połączyć wiele potrzeb odbiorców projektując rynek w Poznaniu? Jak stworzyć platformę do poszukiwania psychoterapeuty, która będzie odpowiadać specjalistom i użytkownikom? Jak nie wykluczać, a włączać użytkowników, aby platformy internetowe były dostępne dla wszystkich? Case study sklepu bezobsługowego, platformy dla osób, które straciły bliską osobę czy włączenie designu do scruma, to tylko niektóre prezentacje, których mogliśmy słuchać na tegorocznej edycji.


Organizatorzy mimo trudności i zmienności sytuacji, w której aktualnie znalazł się świat dali radę. Przed ekranem komputera konferencję oglądało się z takim samym zainteresowaniem jak na żywo. Trudności związanych z oglądaniem streamu było niewiele, a prowadzący z taką samą troską dbał o uczestników online, co offline. Jedyne co różniło te dwie grupy, to brak możliwości networkingu - ale przecież nie można mieć wszystkiego.

Jedno jest pewne, na UX Poland warto być, nie ważne czy online czy offline.


~ Monika



Było nie tylko interesująco, ale co ważniejsze, inspirująco!


Tegoroczna edycja UX Poland była pierwszą, podczas której miałam okazję uczestniczyć. Na co dzień jestem zwolenniczką rozwiązań analogowych i sceptycznie podchodzę do zakotwiczania się w rzeczywistości zdalnej. Tym razem ku mojemu zaskoczeniu jakość odbioru była zachowana na nadzwyczaj wysokim poziomie. Zdecydowanie, jak sam prowadzący konferencję wspominał, największą wadą bycia uczestnikiem on-line jest brak możliwości udziału w networkingu. Niemniej jednak, chcąc podziękować za świetne wystąpienia, postanowiłam wykorzystać ku temu dostępne narzędzia i nawiązać kontakt z niektórymi prelegentami dzięki LinkedIn.


Jeszcze na kilka dni przed wydarzeniem, przeglądając ostateczną wersję agendy, byłam niezwykle zaintrygowana tematyką wystąpień. Tak jak zakładałam, największe wrażenie zrobiły na mnie prelekcja Kai Toczyńskiej o nowo powstałej aplikacji TwójPsycholog oraz prezentacja insightów z projektu Rethinking Education, której autorkami były Agnieszka Gliszczyńska i Natalia Urbańska z GreenHat Innovation. Co więcej, na długo zapadną mi w pamięć wystąpienia Jacka Siadkowskiego z przekazem “UX dla wspólnego dobra” oraz Joanny Kozieł i Pawła Dunia w tematyce budzącej dość skrajne emocje, czyli o śmierci i portalu odeszli.pl.


W związku z tym, że obecnie w branży UX dużo mówi się o odpowiedzialności projektanckiej i pokorze, mój entuzjazm wzbudził szczególnie fakt, że obszar zagadnień podczas konferencji UX Poland był mocno skoncentrowany na projektach tworzonych nie tyle z myślą o użytkownikach, co o ludziach i środowisku. Było nie tylko interesująco, ale co ważniejsze, inspirująco!


~ Ola



Formuła hybrydowa to strzał w dziesiątkę - każdy znajdzie dla siebie optymalne rozwiązanie.


Przede wszystkim, fantastycznie, że wydarzenie się odbyło! Co w aktualnych czasach wcale nie jest takie oczywiste. A pewnie większość z nas stęskniła się za tą formą szukania rozwoju i inspiracji oraz poszerzania horyzontów. Formuła hybrydowa to strzał w dziesiątkę - każdy znajdzie dla siebie optymalne rozwiązanie. Szkoda jedynie, że nie wszyscy prelegenci obecni byli na miejscu. Prelegent na scenie nadaje konferencji klimat i odróżnia ją od tak wielu obecnie webinarów.


~ Asia



#CrosswebOnTour #UXPoland2020

———

szczegóły wydarzenia:




Blog - najnowsze wpisy