Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Relacja z TWF Conference 2017 cz. 1

Iwona Karczmarczyk, 24 października 2017
Relacja z TWF Conference 2017 cz. 1

W dniach 21-22.09.2017 wnętrza Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha” miały okazje gościć uczestników jednej z najbardziej inspirujących konferencji związanej z tematyką nowych technologii - TWF Conference 2017.


O organizatorach


Zanim przejdę do relacji, najpierw kilka słów o samych organizatorach. The Way Forward community to platforma stworzona przede wszystkim z myślą o designerach i twórcach oprogramowania. Celem, jaki postawili przed sobą, jest obserwowanie rozwoju trendów w nowych technologiach oraz, co ważne, odnajdywanie sposobów i możliwości implementacji ich w praktycznych rozwiązaniach - zarówno w prawdziwej, jak i wirtualnej rzeczywistości. Z siedzibą w Krakowie, już od 3 lat organizują doroczna konferencję bogatą w spotkania, prelekcje i warsztaty, prowadzone przez specjalistów z całego świata.



Alim A. Somani - Building a 100 Million Dollar Technology Company Without Selling Your Soul

 

Nie inaczej było w tym roku - otwierająca prelekcję wygłosił Alim A. Somani. Kwestie, które poruszył, z pewnością dały do myślenia w szczególności tym przedsiębiorcom, którzy stoją przed wyborem najlepszej drogi rozwoju dla swoich prężnie rozwijających się firm.


Opowiadając o tym, jak Infusion z małego technologicznego startupu przerodziło się w potężną, rozpoznawaną w każdym zakątku świata korporację, przedstawił etapy rozwoju przedsiębiorstwa. Ich prędkość i skala nierzadko potrafią przerazić nawet samych twórców. Wniosków płynących z historii Alima jest kilka:

  • Wejście w biznes nie wymaga wiedzy na jego temat – to jedna z najmniej problematycznych rzeczy, bo wszystkiego możesz nauczyć się w trakcie jego prowadzenia.
  • Im więcej nauczysz się na swoich błędach, tym mniej popełnisz ich w przyszłości, jednak nigdy nie wyeliminujesz ich w 100%.
  • Jedynie pozostając otwartym na świat zewnętrzny – pracowników, partnerów, użytkowników, zmieniające się trendy – możesz się rozwijać.



Daniel Hirschmann - University - In Real Life


Daniel – artysta, pedagog i przedsiębiorca – uważa, że wszystko, co robimy i co spotyka nas w życiu, daje nam szanse na rozwój i naukę. Nasze wybory, decyzje, zbierane latami doświadczenia kształtują nasze podejście do świata, więc także do pracy i biznesu. Swoją postawą i przedstawionymi przykładami udowadnia, że podobne podejście warto zastosować u każdego z nas. Zmiana nastawiania pomaga w problemach dostrzegać wyzwania, nie przeszkody. W brakach - możliwości uzupełnienia, nie wady. W błędach - szansę na wyciągnięcie wniosków i naukę, nie porażki. Jako trzy podstawowe wartości podaje:


  • Doświadczenia – przeżywanie ich i dzielenie się nimi
  • Eksperymenty – eksplorowanie i tworzenie
  • Naukę – na własną rękę, z innymi oraz dzielenie się wiedzą



Sara Ramos - Hacking Design Education


Sara, pasjonatka human-centered design i learning designer, podjęła ważny temat stanu dzisiejszej edukacji.


Diagnoza, jaka padła na prelekcji, nie była dobra: jednym z największych zagrożeń systemu edukacji jest wszechobecna frustracja. Frustrują się studenci i uczniowie, którzy nie mogą rozwinąć skrzydeł, bo oceniani są na podstawie sztywnych, ustalonych z góry standardów. Frustrują się nauczyciele, bo nawet jeśli chcą wyjść poza ramy, przytłacza ich obowiązek stałego zdobywania nowych dyplomów (nie mylić z kwalifikacjami) oraz ogrom papierkowej roboty. Frustrują się pracodawcy, którym trudno znaleźć kandydatów łączących umiejętności miękki i znajomość technologii. Frustrują się także pracownicy, bo nikt nie nauczył ich prawdziwej pracy w grupie czy rozwiązywania konfliktów. Zatem czy obecny stan systemu edukacji może dać nam umiejętności, jakich oczekuje od nas tak szybko zmieniający się świat?


Stawianie wiedzy ponad umiejętnościami i logiki ponad kreatywnością nie będzie się dłużej sprawdzać, dlatego z nauko-centrycznego sposobu nauczania powinniśmy jak najprędzej przejść do „trybu”, gdzie to uczeń i jego dobro znajdują się w centrum zainteresowania. Nauka kooperacji z współpracownikami i mentorami, techniki rozwiązywania konfliktów, wreszcie twarde umiejętności technologiczne to rzeczy, jakich oczekuje od nas przede wszystkim rynek pracy i to im powinniśmy poświęcać coraz więcej uwagi. Czy uda nam się to zrobić? Cóż – wszystko w naszych rękach!



To jeszcze nie koniec naszej relacji – przeczytajcie również wpis z drugiego dnia TWF.


Za zdjęcia dziękujemy organizatorom – TWF Community https://www.facebook.com/twf.community/

———

szczegóły wydarzenia:




Blog - najnowsze wpisy