en

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

UX machina ruszyła! Tajemnice projektantów doświadczeń ujawnione!

20 kwietnia 2016
UX machina ruszyła! Tajemnice projektantów doświadczeń ujawnione!
16. kwietnia w krakowskim Hub:raum odbyła się konferencja Ciemna Strona UX, zorganizowana przez koło naukowe ITberries. Jest to jedno z niewielu wydarzeń poświęconych tylko projektowaniu doświadczeń użytkowników, nic więc dziwnego, że cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W tym roku ­- oprócz wykładów i warsztatów, które odbywały się w sobotę ­- zainteresowani mogli wziąć udział w niedzielnym Mini Social Hackatonie, który przeznaczony był dla osób interesujących się zarówno kwestiami społecznymi, jak i nowymi technologiami. W porannym bloku prezentacji Ilona Fasuga podzieliła się wiedzą jak kluczowy jest kontakt z klientem na podstawie doświadczeń z serwisu answear.com. Była mowa o tym, że obsługa klient jest dużo szerszym pojęciem niż tylko odpowiadnie na maile i telefony. Kluczowe jest zadbanie o użytkownika od pierwszego kontaktu z serwisem (dobra wyszukiwarka, ciekawie prezentowany produkt, wszystko użytecznie i przystępnie) poprzez wsparcie w trakcie zakupów (np. pomoc stylistów) aż po obsługę po dokonaniu transakcji (np. zniżki na kolejne zakupy) . Ciekawe wystąpienie miał także Michał Madura. Prezentacja bardzo subiektywna, idące niejako pod prąd z powszechna opinią. Michał udowadniał, że kluczowe jest aby nowe produkty rozwiązywały istniejące już problemy a nie generowały nowe. Pokazywał przykłady popularnych aktualnie projektów (inteligentne czujniki, inteligentne opaski, beacony) które są ciekawe, popularne ale tak naprawdę nie zaspokajają bieżących problemów z jakimi się spotykamy na codzień.  Z wieloma rzeczami można się nie zgodzić ale trzeba przyznać, że Michał zaprezentował ciekawy punkt widzenia. Po przerwie obiadowej Maciej Myśliwiec poprowadził prelekcję pt. “#NGOTech ­ Jak aplikacje zmieniają świat NGO?”, w której opowiedział o wzmacnianiu fundacji III sektora. Przedstawił jak pożyteczną aplikacją jest Slack, w którym możemy kumulować wiedzę organizacji ­- upraszczając proces wdrożenia się nowych wolontariuszy, komunikować się w prosty sposób oraz rozdzielać role i tematy ­ tworząc osobne grupy. Wspomniał również o strategii komunikowania ­- zanim zaczniemy używać danego kanału social media, powinniśmy zastanowić się gdzie, jak i komu chcemy przekazać informację o naszej organizacji. Następny wykład “Odpowiedzialność UXa, czyli co możemy i czego nie powinniśmy mówić naszym klientom.” przedstawił nam Igor Farafonow, który wymienił 6 epilogów dobrego projektanta (tutaj przytoczę tylko kilka z nich). Przede wszystkim designerzy powinni wziąć sobie do serca radę dotyczącą interfejsów -­ pamiętać, że wygląd aplikacji to nie produkt! Nieważne jak doskonale zaprojektowany będzie ekran naszej aplikacji, jeśli nie będzie ona spełniała swojej funkcji ­ klienci będą niezadowoleni. Powinniśmy także ostrożnie przesuwać granice pewnych funkcjonalności i upraszczać ścieżkę użytkownika tam, gdzie jest to możliwe. Cytując prelegenta “level ­ master” w onboardingu osiągnęła firma typeform.com, która umożliwia korzystanie ze swoich usług bez rejestracji! Kolejne wystąpienie dotyczyło rozwiązań społecznych za pomocą IT. Jacek Grzeszak w swojej prelekcji “IT w służbie obywatelowi, czyli słów kilka o NaprawmyTo.pl” mówił o aplikacji, w której mieszkańcy mogą zgłaszać usterki, błędy czy szkody w swojej okolicy. Dzięki systemowi kategorii ­ wymieniony problem trafia prosto do odpowiedzialnego za dany sektor urzędnika, a my możemyśledzić postępy naszego zgłoszenia online.

#ciemnastronaux2 start #omgkrk #ux #hubraum

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Krzysztof Hostyński (@krzysztof.hostynski)

Całe wydarzenie oceniam bardzo pozytywnie! Odpowiednio dobrani prelegenci dzielili się swoją szeroką wiedzą nie tylko podczas wykładów, ale i poza nimi. Przekazane informacje na pewno przydały się nie tylko profesjonalistom, ale i początkującym projektantom. Oby tak dalej ITberries!   ——— podstawowe dane o tym wydarzeniu: nazwa wydarzenia: Ciemna Strona UX #2 data: 16.04.2016 miejsce: Kraków


Blog - najnowsze wpisy

Prasówka HR od Crossweb #24
Krzysztof Hostyński, 24 listopada 2020

Obecnie ok. 80% firm deklaruje chęć powtórnego zatrudnienia pracownika, który już kiedyś w niej pracował. Warto zatem za

Prasówka HR od Crossweb #23
Krzysztof Hostyński, 10 listopada 2020

Święta zbliżają się już dużymi krokami, a razem z nimi temat firmowej wigilii. Czy da się ją zorganizować online?Poza ty

Prasówka HR od Crossweb #22
Krzysztof Hostyński, 03 listopada 2020

Strajk Kobiet to wydarzenie na tak dużą skalę, że nie pozostało bez wpływu również na komunikację i działania przedsiębi

Prasówka HR od Crossweb #21
Krzysztof Hostyński, 20 października 2020

Dziś mamy dla Was dużo materiałów o sourcingu — głównie o metodzie boolean search, przydatne porady na wrażliwy temat, j

Prasówka HR od Crossweb #20
Krzysztof Hostyński, 13 października 2020

Czy hiring manager bardziej pomaga czy przeszkadza w rekrutacji? Jak rekrutować przez LinkedIn? A gdy już pomyślnie pozy