UX machina ruszyła! Tajemnice projektantów doświadczeń ujawnione!

Ola Krasnowska, 20 kwietnia 2016
ciemna_strona_ux_2016

16. kwietnia w krakowskim Hub:raum odbyła się konferencja Ciemna Strona UX, zorganizowana przez koło naukowe ITberries. Jest to jedno z niewielu wydarzeń poświęconych tylko projektowaniu doświadczeń użytkowników, nic więc dziwnego, że cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W tym roku ­- oprócz wykładów i warsztatów, które odbywały się w sobotę ­- zainteresowani mogli wziąć udział w niedzielnym Mini Social Hackatonie, który przeznaczony był dla osób interesujących się zarówno kwestiami społecznymi, jak i nowymi technologiami.

W porannym bloku prezentacji Ilona Fasuga podzieliła się wiedzą jak kluczowy jest kontakt z klientem na podstawie doświadczeń z serwisu answear.com. Była mowa o tym, że obsługa klient jest dużo szerszym pojęciem niż tylko odpowiadnie na maile i telefony. Kluczowe jest zadbanie o użytkownika od pierwszego kontaktu z serwisem (dobra wyszukiwarka, ciekawie prezentowany produkt, wszystko użytecznie i przystępnie) poprzez wsparcie w trakcie zakupów (np. pomoc stylistów) aż po obsługę po dokonaniu transakcji (np. zniżki na kolejne zakupy) . Ciekawe wystąpienie miał także Michał Madura. Prezentacja bardzo subiektywna, idące niejako pod prąd z powszechna opinią. Michał udowadniał, że kluczowe jest aby nowe produkty rozwiązywały istniejące już problemy a nie generowały nowe. Pokazywał przykłady popularnych aktualnie projektów (inteligentne czujniki, inteligentne opaski, beacony) które są ciekawe, popularne ale tak naprawdę nie zaspokajają bieżących problemów z jakimi się spotykamy na codzień.  Z wieloma rzeczami można się nie zgodzić ale trzeba przyznać, że Michał zaprezentował ciekawy punkt widzenia.

Po przerwie obiadowej Maciej Myśliwiec poprowadził prelekcję pt. “#NGOTech ­ Jak aplikacje zmieniają świat NGO?”, w której opowiedział o wzmacnianiu fundacji III sektora. Przedstawił jak pożyteczną aplikacją jest Slack, w którym możemy kumulować wiedzę organizacji ­- upraszczając proces wdrożenia się nowych wolontariuszy, komunikować się w prosty sposób oraz rozdzielać role i tematy ­ tworząc osobne grupy. Wspomniał również o strategii komunikowania ­- zanim zaczniemy używać danego kanału social media, powinniśmy zastanowić się gdzie, jak i komu chcemy przekazać informację o naszej organizacji.
Następny wykład “Odpowiedzialność UXa, czyli co możemy i czego nie powinniśmy mówić naszym klientom.” przedstawił nam Igor Farafonow, który wymienił 6 epilogów dobrego projektanta (tutaj przytoczę tylko kilka z nich). Przede wszystkim designerzy powinni wziąć sobie do serca radę dotyczącą interfejsów -­ pamiętać, że wygląd aplikacji to nie produkt! Nieważne jak doskonale zaprojektowany będzie ekran naszej aplikacji, jeśli nie będzie ona spełniała swojej funkcji ­ klienci będą niezadowoleni. Powinniśmy także ostrożnie przesuwać granice pewnych funkcjonalności i upraszczać ścieżkę użytkownika tam, gdzie jest to możliwe. Cytując prelegenta
“level ­ master” w onboardingu osiągnęła firma typeform.com, która umożliwia korzystanie ze swoich usług bez rejestracji!
Kolejne wystąpienie dotyczyło rozwiązań społecznych za pomocą IT. Jacek Grzeszak w swojej prelekcji “IT w służbie obywatelowi, czyli słów kilka o NaprawmyTo.pl” mówił o aplikacji, w której mieszkańcy mogą zgłaszać usterki, błędy czy szkody w swojej okolicy. Dzięki systemowi kategorii ­ wymieniony problem trafia prosto do odpowiedzialnego za dany sektor urzędnika, a my możemyśledzić postępy naszego zgłoszenia online.

#ciemnastronaux2 start #omgkrk #ux #hubraum

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Krzysztof Hostyński (@krzysztof.hostynski)

Całe wydarzenie oceniam bardzo pozytywnie! Odpowiednio dobrani prelegenci dzielili się swoją szeroką wiedzą nie tylko podczas wykładów, ale i poza nimi. Przekazane informacje na pewno przydały się nie tylko profesjonalistom, ale i początkującym projektantom. Oby tak dalej ITberries!

 

———

podstawowe dane o tym wydarzeniu:

nazwa wydarzenia: Ciemna Strona UX #2
data: 16.04.2016
miejsce: Kraków

Autor wpisu: Ola Krasnowska


NAJNOWSZE WPISY NA BLOGU





wydarzenia-2016
Krzysztof Hostyński, 1 stycznia 2017

Zakończony roku to dobry moment na podsumowania i odrobinę statystyk. Podobnie jak rok temu zebrałem wydarzenia, cykle i prelegentów, których strony w Crossweb odwiedziło w 2016 roku najwięcej użytkowników.  Dodatkowo poniżej załączam dane odnośnie ilości wydarzeń w poszczególnych miesiącach.

WUDKRK World Usability Day w Krakowie
Iwona Kaczmarczyk, 30 listopada 2016

Tegoroczna edycja WUD Kraków odbyła się pod znakiem zrównoważonego designu. 12 prelekcji i 7 warsztatów zapewniły porządną dawkę wiedzy na tematy, które na różne sposoby poruszają zagadnienie odpowiedzialnego projektowania. Opowiemy Wam o kilku z nich!

Crossweb.pl - IT Academic Day 2016na UJ - relacja z wydarzenia.
Iwona Kaczmarczyk, 31 października 2016

18 października uczestniczyliśmy w IT Academic Day, który miał miejsce na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Organizatorami byli Microsoft, Grupa FAIS.NET oraz Koło Studentów Informatyki UJ, a my pojawiliśmy się tam jako partner wydarzenia. Organizatorzy maksymalnie wykorzystali te 8 godzin!

startkrkup2016
Krzysztof Hostyński, 28 października 2016

W dniach 3.11 – 9.11.2016 odbędzie się w Krakowie START #KRK UP, czyli tydzień startupów organizowany przez Miasto Kraków i krakowską społeczność startupową.

nowa-oferta-pracy
Asia Hostyńska, 12 października 2016

Mamy świetną wiadomość! Już są! Przygotowaliśmy całkowicie nowy wygląd ofert pracy w Crossjob. Więcej parametrów, więcej informacji, większa precyzja. Mamy nadzieję, że spodobają Wam się oraz dostarczą dużo przydatnych informacji o pracy na danym stanowisku.