- dopytać o szczegóły szkolenia
- zarejestrować się na to szkolenie
O szkoleniu:
Szkolenie pozwala zweryfikować intuicyjną wiedzę na temat projektowania interakcji, usystematyzować ją i przećwiczyć w trakcie licznych zadań praktycznych. W trakcie dyskusji, ćwiczeń grupowych, w parach i w pojedynkę uczestnicy oceniają użyteczność istniejących interfejsów i projektują nowe rozwiązania. W trakcie szkolenia omawiane są przykłady aplikacji biznesowych, stron internetowych, e-commerce, aplikacji mobilnych, a nawet produktów fizycznych.
Szkolenie przekazuje podstawowe terminy z dziedziny HCI (interakcja człowiek-komputer), zasady, reguły i dobre praktyki stosowane przy projektowaniu użytecznych interfejsów. Cała wiedza merytoryczna oparta jest na licznych przykładach interfejsów, wynikach testów użyteczności i badań naukowych, a także unikalnej 10-letniej praktyce zawodowej trenera.
Dlaczego warto?
– szkolenie prowadzone przez praktyka z 10-letnim doświadczeniem w projektowaniu aplikacji biznesowych, webowych i mobilnych, a zarazem doświadczonego trenera - Iga Mościchowska,
– szkolenie o charakterze merytorycznym, przekazuje konkretną wiedzę, dostarcza ściąg i checklist, wsparte anegdotami i przypadkami z życia zawodowego trenera,
– nacisk na praktyczne przykłady i angażowanie uczestników w liczne
– ćwiczenia, zadania i dyskusje, wykłady ograniczone do absolutnego minimum,
– wiedza poparta wynikami badań naukowych, biznesowych i praktyką zawodową trenera,
– przykłady z wielu obszarów (mobile, web, desktop, biznes, e-commerce, B2B, B2C) pozwalają wy
– ćwiczyć ogólną empatię względem potrzeb i ograniczeń użytkowników,
– dopracowane i estetyczne materiały edukacyjne wspierają przyswajanie wiedzy.
Uczestnikom zapewniamy:
– materiały szkoleniowe
– certyfikat
– przerwy kawowe
– przerwy obiadowe
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest poznanie podstawowych zasad i zjawisk związanych z interakcją człowieka z systemami komputerowymi oraz rozwijanie empatii względem potrzeb i ograniczeń użytkowników.
Szkolenie skierowane jest do:
– programistów, grafików, analityków biznesowych, testerów i właścicieli produktu
– wszystkich zaangażowanych w tworzenie wysokiej jakości produktów cyfrowych, podejmujących decyzje w odniesieniu do sposobu działania i wyglądu produktów cyfrowych, gdzie dobro użytkownika nie jest przeszkodą, ale celem,
– doświadczonych zawodowo, ale potrzebujących uporządkowania, weryfikacji i/lub odświeżenia swojej wiedzy,
twórców rozbudowanych stron internetowych, aplikacji webowych, mobilnych i desktopowych, systemów ERP i aplikacji biznesowych.
Uczestnicy będą znali:
– najpopularniejsze heurystyki użyteczności,
– zjawiska z dziedziny interakcji człowiek-komputer, takie jak prawo Fittsa czy Hicka,
– zasady projektowania formularzy,
– korzyści i ograniczenia ikonografii w interfejsach,
– zasady grupowania elementów wpływające na postrzeganie interfejsów,
– wyniki badań naukowych, leżących u podstaw dobrych praktyk w projektowaniu interfejsów,
– techniki ewaluacji użyteczności systemów, takie jak wędrówka poznawcza, analiza heurystyczna czy testy użyteczności
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
– proponować rozwiązania zgodne z wybranymi heurystykami użyteczności,
– zapobiegać typowym błędom użyteczności,
– zaprojektować użyteczny formularz wraz z walidacją,
– poprawić czytelność treści tekstowych,
– sformułować zrozumiałe komunikaty błędów,
– stosować ikony tak, aby poprawiały użyteczność, zamiast jej szkodzi
– stosować proste tricki pozwalające na kierowanie uwagą użytkownika i ułatwianie procesów poznawczych,
– stosować różne metody analizy eksperckiej, w tym oceniać użyteczność rozwiązań w oparciu o checklisty,
– weryfikować rozwiązania w oparciu o obserwacje interakcji użytkowników z produktem.
Program szkolenia:
Dzień 1
09:00 – 09:30 Przedstawienie się:
– Omówienie celów spotkania
– Omówienie agendy warsztatów
09:30 – 11:00 Heurystyki użyteczności
– Czym jest użyteczność i jaki ma związek z UX (doświadczeniem użytkownika)?
– O czym mówią najpopularniejsze zestawy heurystyk (Nielsen, Scheidermann i Weinschenk&Barker)?
– Jak odnieść heurystyki Nielsena do realnych rozwiązań w interfejsach?
11:00 – 11:15 Przerwa
11:30 – 12:30 Wybrane zasady projektowe
– Dlaczego zarówno wielkość, jak i odległość mają znaczenie?
– Czy im więcej opcji dla użytownika, tym lepiej?
– Dlaczego kontekst w interakcji ma tak duże znaczenie?
– Czy użytkownicy lubią klika?
– Co sprawia, że interfejsy są intuicyjne?12:30 – 13:30Lunch
13:30 – 15:15 Użyteczność formularzy
– O czym nie można zapominać tworząc rozbudowane formularze?
– Gdzie umieścić etykiety pól i dlaczego nie w polu formularza?
– Jak minimalizować ilość błędów użytkownika?
– Dlaczego ważna jest dynamiczna walidacja?
– Co powoduje ucieczkę użytkowników z formularzy?
15:15 – 15:30 Przerwa
15:30 – 17:00 Ikonografia w interfejsach użytkownika
– Dlaczego tak lubimy ikony w interfejsach?
– Jakie ikony są powszechnie znane?
– Kiedy ikony bardziej przeszkadzają, niż pomagają?
– Co jest najważniejsze w ikonach: wygląd, stylistyka, etykieta czy położenie?
Dzień 2
09:00 – 10:30 Psychologia poznawcza w projektowaniu
– Jak kierować uwagą użytkowników?
– W jaki sposób grupować ze sobą elementy w interfejsie?
– Jak wyróżniać najważniejsze treści?
10:30 – 10:45 Przerwa
10:45 – 12:30 Użyteczne treści i komunikaty
– Ile i jak czytamy w internecie?
– Co wpływa na czytelność typografii?
– Jak sprawdzić kto jest w stanie zrozumieć nasz tekst?
– O czym nie można zapomnieć w komunikatach błędów?
12:30 – 13:30 Przerwa
13:30 – 15:00 Ewaluacja UX
– Czego można się dowiedzieć z testów z użytkownikami?
– Jak oceniać wagę problemów użyteczności?
– Jak wyglądają badania użyteczności?
– Ile kosztują badania i czy można to zrobić taniej?
15:00 – 15:15 Przerwa
15:15 – 17:00 Ekspercka ocena użyteczności
– Jak szukać problemów z użytecznością?
– Jak proponować nowe rozwiązania?
– Jak wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce?
17:00 – 17:15 Zakończenie
Trenerka: IGA MOŚCICHOWSKA
Senior UX Designer & Researcher
Projektantka interakcji i badaczka z 10-letnim doświadczeniem, trener biznesu, obecnie wspiera firmy w rozwoju kompetencji UX ich zespołów. Współautorka bestsellerowej książki “Badania jako podstawa projektowania user experience”, wydanej przez wydawnictwo PWN. Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych „User Experience & Product Design” na AGH w Krakowie.
Założyła i współtworzyła przez sześć lat studio projektowo-badawcze WitFlow, gdzie zarządzała zespołem projektantów i realizowała projekty dla takich klientów jak: eBay, WSiP, Tauron, KGHM, FrontSpin, Opera Software, Vattenfall, Egmont, Axit, NiNA. Specjalizuje się w projektowaniu złożonych aplikacji biznesowych, opracowywaniu strategii produktu i badaniach z użytkownikami. Wierzy, że za UX odpowiada cały zespół, nie tylko projektant. Dlatego od lat szkoli zespoły IT w dziedzinie UX (m.in. eurobank, COI, IBM, Capgemini, HP, Red Sky). Jest jednym z ekspertów na Google Launchpad Warsaw oraz prezesem lokalnego oddziału organizacji CHI Polska - UX Wrocław. Inicjatorka i jedna z autorek bloga uxbite.com, na którym napisała ponad 50 artykułów o UX.
Kontakt do organizatora:
Joanna Wrześniowska
Tel.: 506981902
e-mail: [email protected]
Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte w swojej firmie? Napisz!
Główna strona szkolenia: https://gigacon.org/event/ux-projektowanie-uzytecznych-interfejsow/