Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij
<< przejdź do listy szkoleń
To szkolenie już się odbyło. Sprawdź nadchodzące szkolenia

UX - projektowanie użytecznych interfejsów

gigacon-ux-projektowanie-uzytecznych-interfejsow-grudzien-2018
Nazwa:
UX - projektowanie użytecznych interfejsów
Kategoria:
Design / UX
Poziom:
Typ:
Warsztaty
Data:
06.12.2018 - 07.12.2018
Język:
polski
Liczba godzin:
16 godz.
Wstęp:
płatny
Miasto:
Adres:
al. Solidarności 165
Cena:
2199 zł - 2199 zł RABAT 10% przy zapisie / kontakcie przez Crossweb
kontakt i zapisy:
Skorzystaj z formularza i zgarnij rabat 10% na ten kurs

Użyj formularza aby:
  • dopytać o szczegóły szkolenia
  • zarejestrować się na to szkolenie
Zgłoszenie prześlemy bezpośrednio do organizatora, który skontaktuje się z Tobą aby odpowiedzieć na wszelkie pytania lub dokończyć proces rejestracji.
Opis:

O szkoleniu:


Szkolenie pozwala zweryfikować intuicyjną wiedzę na temat projektowania interakcji, usystematyzować ją i przećwiczyć w trakcie licznych zadań praktycznych. W trakcie dyskusji, ćwiczeń grupowych, w parach i w pojedynkę uczestnicy oceniają użyteczność istniejących interfejsów i projektują nowe rozwiązania. W trakcie szkolenia omawiane są przykłady aplikacji biznesowych, stron internetowych, e-commerce, aplikacji mobilnych, a nawet produktów fizycznych.

Szkolenie przekazuje podstawowe terminy z dziedziny HCI (interakcja człowiek-komputer), zasady, reguły i dobre praktyki stosowane przy projektowaniu użytecznych interfejsów. Cała wiedza merytoryczna oparta jest na licznych przykładach interfejsów, wynikach testów użyteczności i badań naukowych, a także unikalnej 10-letniej praktyce zawodowej trenera.


Dlaczego warto?


– szkolenie prowadzone przez praktyka z 10-letnim doświadczeniem w projektowaniu aplikacji biznesowych, webowych i mobilnych, a zarazem doświadczonego trenera - Iga Mościchowska,

– szkolenie o charakterze merytorycznym, przekazuje konkretną wiedzę, dostarcza ściąg i checklist, wsparte anegdotami i przypadkami z życia zawodowego trenera,

– nacisk na praktyczne przykłady i angażowanie uczestników w liczne

– ćwiczenia, zadania i dyskusje, wykłady ograniczone do absolutnego minimum,

– wiedza poparta wynikami badań naukowych, biznesowych i praktyką zawodową trenera,

– przykłady z wielu obszarów (mobile, web, desktop, biznes, e-commerce, B2B, B2C) pozwalają wy

– ćwiczyć ogólną empatię względem potrzeb i ograniczeń użytkowników,

– dopracowane i estetyczne materiały edukacyjne wspierają przyswajanie wiedzy.


Uczestnikom zapewniamy:


– materiały szkoleniowe

– certyfikat

– przerwy kawowe

– przerwy obiadowe


Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest poznanie podstawowych zasad i zjawisk związanych z interakcją człowieka z systemami komputerowymi oraz rozwijanie empatii względem potrzeb i ograniczeń użytkowników.


Szkolenie skierowane jest do:


– programistów, grafików, analityków biznesowych, testerów i właścicieli produktu

– wszystkich zaangażowanych w tworzenie wysokiej jakości produktów cyfrowych, podejmujących decyzje w odniesieniu do sposobu działania i wyglądu produktów cyfrowych, gdzie dobro użytkownika nie jest przeszkodą, ale celem,

– doświadczonych zawodowo, ale potrzebujących uporządkowania, weryfikacji i/lub odświeżenia swojej wiedzy,

twórców rozbudowanych stron internetowych, aplikacji webowych, mobilnych i desktopowych, systemów ERP i aplikacji biznesowych.


Uczestnicy będą znali:


– najpopularniejsze heurystyki użyteczności,

– zjawiska z dziedziny interakcji człowiek-komputer, takie jak prawo Fittsa czy Hicka,

– zasady projektowania formularzy,

– korzyści i ograniczenia ikonografii w interfejsach,

– zasady grupowania elementów wpływające na postrzeganie interfejsów,

– wyniki badań naukowych, leżących u podstaw dobrych praktyk w projektowaniu interfejsów,

– techniki ewaluacji użyteczności systemów, takie jak wędrówka poznawcza, analiza heurystyczna czy testy użyteczności


Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:


– proponować rozwiązania zgodne z wybranymi heurystykami użyteczności,

– zapobiegać typowym błędom użyteczności,

– zaprojektować użyteczny formularz wraz z walidacją,

– poprawić czytelność treści tekstowych,

– sformułować zrozumiałe komunikaty błędów,

– stosować ikony tak, aby poprawiały użyteczność, zamiast jej szkodzi

– stosować proste tricki pozwalające na kierowanie uwagą użytkownika i ułatwianie procesów poznawczych,

– stosować różne metody analizy eksperckiej, w tym oceniać użyteczność rozwiązań w oparciu o checklisty,

– weryfikować rozwiązania w oparciu o obserwacje interakcji użytkowników z produktem.


Program szkolenia:


Dzień 1


09:00 – 09:30 Przedstawienie się:

– Omówienie celów spotkania

– Omówienie agendy warsztatów


09:30 – 11:00 Heurystyki użyteczności

– Czym jest użyteczność i jaki ma związek z UX (doświadczeniem użytkownika)?

– O czym mówią najpopularniejsze zestawy heurystyk (Nielsen, Scheidermann i Weinschenk&Barker)?

– Jak odnieść heurystyki Nielsena do realnych rozwiązań w interfejsach?


11:00 – 11:15 Przerwa


11:30 – 12:30 Wybrane zasady projektowe

– Dlaczego zarówno wielkość, jak i odległość mają znaczenie?

– Czy im więcej opcji dla użytownika, tym lepiej?

– Dlaczego kontekst w interakcji ma tak duże znaczenie?

– Czy użytkownicy lubią klika?

– Co sprawia, że interfejsy są intuicyjne?12:30 – 13:30Lunch


13:30 – 15:15 Użyteczność formularzy

– O czym nie można zapominać tworząc rozbudowane formularze?

– Gdzie umieścić etykiety pól i dlaczego nie w polu formularza?

– Jak minimalizować ilość błędów użytkownika?

– Dlaczego ważna jest dynamiczna walidacja?

– Co powoduje ucieczkę użytkowników z formularzy?


15:15 – 15:30 Przerwa


15:30 – 17:00 Ikonografia w interfejsach użytkownika

– Dlaczego tak lubimy ikony w interfejsach?

– Jakie ikony są powszechnie znane?

– Kiedy ikony bardziej przeszkadzają, niż pomagają?

– Co jest najważniejsze w ikonach: wygląd, stylistyka, etykieta czy położenie?


Dzień 2


09:00 – 10:30 Psychologia poznawcza w projektowaniu

– Jak kierować uwagą użytkowników?

– W jaki sposób grupować ze sobą elementy w interfejsie?

– Jak wyróżniać najważniejsze treści?


10:30 – 10:45 Przerwa


10:45 – 12:30 Użyteczne treści i komunikaty

– Ile i jak czytamy w internecie?

– Co wpływa na czytelność typografii?

– Jak sprawdzić kto jest w stanie zrozumieć nasz tekst?

– O czym nie można zapomnieć w komunikatach błędów?


12:30 – 13:30 Przerwa


13:30 – 15:00 Ewaluacja UX

– Czego można się dowiedzieć z testów z użytkownikami?

– Jak oceniać wagę problemów użyteczności?

– Jak wyglądają badania użyteczności?

– Ile kosztują badania i czy można to zrobić taniej?


15:00 – 15:15 Przerwa


15:15 – 17:00 Ekspercka ocena użyteczności

– Jak szukać problemów z użytecznością?

– Jak proponować nowe rozwiązania?

– Jak wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce?


17:00 – 17:15 Zakończenie


Trenerka: IGA MOŚCICHOWSKA

Senior UX Designer & Researcher

Projektantka interakcji i badaczka z 10-letnim doświadczeniem, trener biznesu, obecnie wspiera firmy w rozwoju kompetencji UX ich zespołów. Współautorka bestsellerowej książki “Badania jako podstawa projektowania user experience”, wydanej przez wydawnictwo PWN. Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych „User Experience & Product Design” na AGH w Krakowie.

Założyła i współtworzyła przez sześć lat studio projektowo-badawcze WitFlow, gdzie zarządzała zespołem projektantów i realizowała projekty dla takich klientów jak: eBay, WSiP, Tauron, KGHM, FrontSpin, Opera Software, Vattenfall, Egmont, Axit, NiNA. Specjalizuje się w projektowaniu złożonych aplikacji biznesowych, opracowywaniu strategii produktu i badaniach z użytkownikami. Wierzy, że za UX odpowiada cały zespół, nie tylko projektant. Dlatego od lat szkoli zespoły IT w dziedzinie UX (m.in. eurobank, COI, IBM, Capgemini, HP, Red Sky). Jest jednym z ekspertów na Google Launchpad Warsaw oraz prezesem lokalnego oddziału organizacji CHI Polska - UX Wrocław. Inicjatorka i jedna z autorek bloga uxbite.com, na którym napisała ponad 50 artykułów o UX.


Kontakt do organizatora:


Joanna Wrześniowska

Tel.: 506981902

e-mail: [email protected]

Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte w swojej firmie? Napisz!


Główna strona szkolenia: https://gigacon.org/event/ux-projektowanie-uzytecznych-interfejsow/