Akademia Marketingu: Warsztaty jak zautomatyzować komunikację z klientem w 40 godzin
Dlaczego automatyzacja marketingu jest lepsza od ciastka? (od suchara także). Bo można mieć MA i cieszyć się z wyników dowożonych przez MA. Zapraszamy na spotkanie z doświadczonym piekarzem, który z niejednego pieca ciastka jadł, ale na szczęście zęby ma jeszcze całe. Mike Korba, bo o nim mowa, w czasie szkolenia poda nie jeden świetny przepis na wypieczone kampanie marketing automation.
Harmonogram
- Biznesowe przygotowanie do wdrożenia Marketing Automation
- Czym jest marketing automation?
- Jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta?
- Jak poprawnie zaplanować wdrożenie systemu do automatyzacji marketingu?
2. Wdrożenie systemu marketing automation
Kluczem do czerpania wymiernych korzyści biznesowych z wykorzystania systemu Marketing Automation jest jego poprawne wdrożenie. O jakich kwestiach pamiętać? Czego unikać? Ta część spotkania będzie pokrywała:
- prezentację systemu User.com (demo aplikacji),
- przegląd możliwości integracji danych i śledzenia (Google Tag Manager, Zapier, REST API),
- instalację skryptu za pomocą GTM,
- omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy instalacji,
- strukturę danych na temat użytkowników i ich aktywności,
- omówienie specyfiki różnych kanałów komunikacji i wiążących się z nimi kwestii technologicznych (dostarczalność, konfiguracja, integracje).
3. Narzędzia do komunikacji i kiedy ich używać
Zazwyczaj osiągnięcie danego celu biznesowego powiązanego z automatyzacją marketingu można osiągnąć na kilka różnych sposobów. Jak jednak wybrać ten najbardziej optymalny? W części trzeciej skupimy się na najlepszych narzędziach do sprzyjającym automatyzacji, a mianowicie są to:
- Kampanie e-mail
- Czat i czatbot
- Notyfikacje push (web push, mobile push)
- SMS i call-center
- Pop-upy
- Powiadomienia wewnątrz aplikacji
- Kampanie wielokanałowe
- Personalizacja komunikacji
4. Przykłady automatyzacji komunikacji z klientem
W ostatniej części szkolenia przyjrzymy się przykładom zastosowania systemów do automatyzacji marketingu w biznesie. Omówimy następujące tematy:
- Autoresponder na czacie
- Prosty czatbot wspierający obsługę klienta
- Wielokanałowa kampania drip
- Automatyczna kampania upsellingowa
- Reaktywacja uśpionych klientów