Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij
To wydarzenie już się odbyło. Sprawdź nadchodzące wydarzenia

DevMeeting ReasonML

Wydarzenie:
DevMeeting ReasonML
Typ wydarzenia:
Warsztaty
Kategoria:
IT
Tematyka:
Data:
01.02.2020 (sobota)
Godzina:
09:00
Język:
polski
Wstęp:
Bezpłatne
Miasto:
Agenda:

ReasonML

  • Składnia języka
  • Struktury danych
  • Typy
  • Pattern Matching
  • Ćwiczenia

ReasonML w React

  • Bucklescript
  • Bindings
  • Components
  • Hooks
  • Jak dodać ReasonML do istniejącego projektu
  • Ćwiczenie - From JS/React/Redux app to ReasonML

ReasonML w ReveryUI

  • Esy
  • Native development
  • ReveryUI
  • Components
  • Hooks
  • Ćwiczenia - Tic Tac Toe Game
  • Ćwiczenia - Brick Racing Game


Opis:

ReasonML to język programowania stworzony przez autora popularnej biblioteki React - Jordana Walke. Bazuje na Języku OCaml, który jest na runku od ponad 20 lat. OCaml w swojej składni nieco różni się od składni np. JavaScript czy PHP, co sprawia, że jego przyswojenie nie jest najłatwiejszym zadaniem dla nowych programistów. Dlatego podczas tworzenia ReasonML autorowi przyświecała idea stworzenia języka, który jako odbiorców ma mieć aktualnych programistów, używających języka JavaScript - nie tylko składnia miała być podobna, lecz również cały ekosystem.


ReasonML jest statycznie typowanym językiem programowania. Tworzony wokół niego ekosystem pozwala na skompilowanie kodu do JavaScript, ale również do kodu natywnego, co czyni go bardzo przyszłościowym wyborem. Ponieważ twórcą języka jest autor React to obsługa JSX jest wbudowana w język. Refmt czyli formatowanie kodu również jest wbudowane - autor Prettier inspirował się nim. Sprawdzanie typów czy popularnych błędów w kodzie, również jest wbudowane - w JS odpowiednikami są Flow/TypeScript oraz Eslint.


ReveryUI jest to biblioteka napisana w ReasonML, umożliwiająca tworzenie interfejsu w taki sam sposób jak jest to w aplikacjach napisanych w React. Pojęcia takie jak component, props, state, hooks są na porządku dziennym, ponieważ cała biblioteka wzorowana jest na React.


Na warsztacie:

  • Poznamy jak dodać i stosować ReasonML w istniejącej aplikacji React bez przepisywania wszystkiego od początku.
  • Dodamy, oraz w krokach przepiszemy, małą aplikację z Reacta do ReasonML i sprawdzimy jak poprawiła się ergonomia pracy.
  • Dowiemy się jak stworzyć w pełni natywną aplikację desktopową przy użyciu ReasonML.
  • Stworzymy dwie proste gry wykorzystując ReasonML oraz ReveryUI


Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla programistów React, którzy chcą poznać możliwości ReasonML oraz jak może usprawnić rozwijanie aplikacji. Również osoby piszące aplikacje desktopowe przy użyciu np. Electron, znajdą dla siebie cały blok, w którym poznają, jak przy użyciu ReasonML, stworzyć natywną aplikację desktopową.


Co to jest DevMeeting?

DevMeeting to mix hackathonu i warsztatów programistycznych. Przez cały dzień uczestnicy implementują przykładową aplikację - samodzielnie i w zespołach. Nad merytoryką czuwają doświadczeni mentorzy, którzy cały czas służą pomocą, prowokują dyskusje oraz dzielą się swoją wiedzą praktyczną.


DevMeeting nie jest wykładem czy klasycznym szkoleniem. Stawiamy na praktykę, kodowanie oraz wymianę wiedzy i doświadczeń. Jest to też świetna okazja, by poznać innych programistów i nawiązać wartościowe kontakty z developerami z Twojego miasta.


Jeśli chcesz poczuć atmosferę DevMeetingu, zapraszamy na YouTube (film z DevMeetingu 9. maja 2015, Node.JS): https://www.youtube.com/watch?v=sb_Mmhq-iX0


Informacje praktyczne

Gdzie:

Wrocław, szczegóły zostaną przesłane uczestnikom


Co należy przynieść:

Chęci oraz komputer wraz z zainstalowanymi programami:

  • NodeJs - Installing Node.js via package manager
  • NPM
  • ReasonML - Installation - prosze spróbować uruchomić przykładowy projekt
  • Esy - Getting started - prosze spróbować uruchomić przykładowy projekt





Profile pracodawców

Podobne wydarzenia