Lean UX - skuteczne rozwijanie produktu
- Wprowadzenie.
- Sesja generowania kreatywnych pomysłów.
- Definiowanie głównego celu produktu.
- Opracowanie podstawowych procesów.
- Zdefiniowanie najważniejszych funkcjonalności.
- Definiowanie MVP.
- Zaaplikowanie KPIs z perspektywy UX.
- Prezentacja i omówienie projektów.
- Podsumowanie warsztatów.
Naucz się projektować aplikacje i usługi koncentrując się zarówno na potrzebach Twoich użytkowników, jak i na zarządzaniu strategicznym rozwoju produktu. Maksymalizuj szanse na jego sukces wykorzystując narzędzia Lean UX.
Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich pracujących w obszarze IT, zarówno po stronie biznesowej (Product Owners, Product Managers, Project Managers, UX/UI Designers, Business Analysts), jak i technicznej (Software Developers, Quality Assurance Engineers, Operators). Podczas zajęć będziemy poruszać przede wszystkim tematy strategiczne i koncepcyjne, więc wiedza dotycząca konkretnej technologii nie jest wymagana.
Podczas rozwoju produktów IT powstaje ponad 60% funkcjonalności, które są nieużywane lub prawie nieużywane przez użytkowników. Zatem większość pracochłonności poświęcana jest zadaniom, które nie mają uzasadnienia biznesowego, lub takim, które podczas konfrontacji z użytkownikami końcowymi, nie spełniają ich oczekiwań i przez to nie zapewniają zwrotów z inwestycji.
Jaki proces projektowania aplikacji i usług z obszaru IT maksymalizuje szanse na opłacalność inwestycji? Zderzenie ze sobą kilku modeli pracy, czyli Agile, Design Thinking wraz z podejściem typu Lean zaowocowało stworzeniem skutecznego sposobu opracowywania i weryfikacji efektywności rynkowej produktu przy jednoczesnej minimalizacji nakładów na rozwój i jego wdrożenie.
Podczas warsztatów poznasz model projektowania Minimum Viable Product przy użyciu metody Customer Journey. Dzięki temu:
- zapoznasz się z podstawami projektowania UX,
- nauczysz się patrzeć na produkty i usługi z obszaru IT z punktu widzenia Klienta końcowego,
- opanujesz podstawy metod weryfikacji biznesowej wizji i pomysłów na nowe funkcjonalności i usługi.