Case Study: Zapisy na konferencję Ciemna Strona UX za pośrednictwem Crossweb

Ciemna Strona UX to konferencja gromadząca entuzjastów user experience, którzy chcą dowiedzieć się więcej o mrocznej stronie UX. Każda kolejna cieszy się dużym zainteresowaniem, a wejściówki rozchodzą się w ciągu kilku godzin od wypuszczenia. Mieliśmy przyjemność przeprowadzić zapisy na jej ostatnią odsłonę, których case study chcemy Wam przedstawić.
Współpraca z ITberries
Z organizatorem wydarzenia - grupą ITberries - współpracujemy od dawna i bardzo owocnie. Tym razem uzgodniliśmy, że zapisy na konferencję i jedne z dwóch warsztatów będą odbywać się wyłącznie w Crossweb. I nie byłoby w tym niczego nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że całe przedsięwzięcie udało nam się zorganizować w ciągu… 3,5 godziny przed startem. Szybka wymiana informacji, krótka rozmowa o technikaliach oraz oczekiwaniach obu stron, test wszystkich funkcji i zaczęliśmy działać.
Jak to wyglądało?
Zapisy ruszyły o 18:00, a o 9:00 rano następnego dnia po biletach nie było już śladu. Liczba osób, które odwiedziły stronę wydarzenia w trakcie zapisów, przekroczyła 700! Wszystko sprawnie i płynnie. Dodatkowym, bardzo wygodnym rozwiązaniem, było utworzenie automatycznej listy rezerwowej. Zawsze przecież trafi się ktoś, kto jednak nie będzie mógł się zjawić, więc aby nie kłopotać się z ręcznym wysyłaniem maili do ponadprogramowych zainteresowanych, postawiliśmy na automatyzację. Zaprogramowany przez nas mechanizm umożliwiał bowiem również wypisanie się z eventu. W momencie rezygnacji, na miejsce osoby opuszczającej wydarzenie, od razu wskakiwał następny zakolejkowany użytkownik, a system wysyłał mu stosowne powiadomienie. Voila! Po wszystkich roszadach oraz późniejszym zwiększeniu limitu, liczba zapisanych wyniosła 230, a finalnie pojawiło się 196 gości, czyli ponad 85%!