Najnowsze wieści ze świata mediów społecznościowych – 23. Czwartek Social Media w Krakowie już za nami!

21. kwietnia w Pauza In Garden odbył się 23. Czwartek Social Media w Krakowie. Te, znane już wszystkim wydarzenia, cieszą się ogromną popularnością - nie tylko wśród specjalistów od portali społecznościowych.
Na ostatnim spotkaniu miałam okazję wysłuchać trzech prezentacji. Pierwszą o temacie: "Rzecz o prawdzie, mistyfikacjach i wiarygodności marek w Sieci", przedstawił Jacek Szlak - Redaktor Naczelny w Marketing przy Kawie. Zaczął od przedstawienia antropologii marketingowej, według której człowiek to istota ulegająca uczuciom, która tłumaczy świat poprzez historię. Czy chcemy, czy nie - w tych słowach jest wiele prawdy, a reklamodawcy zdają sobie z tego sprawę lepiej niż inni. Następnie omówił różnicę między dziennikarstwem iteracyjnym i kaskadowym, a także wspomniał o kreatywnym sponsoringu - posługując się przykładem ASZdziennika i wydaniu gry Anno 2205 przez Ubisoft. Pokazał też pewne wady współczesnych mediów, które nie zawsze weryfikują otrzymane informacje, co ludzie (niestety) wykorzystują, przesyłając fałszywe wiadomości - jak istnienie Złotego Pociągu.
Kolejny wykład "Komunikacja marki w LinkedIn" - wygłosiła Zuza Karwat - Marketing Manager w Elfa Pharm Polska. Opowiedziała o niewykorzystanej potędze LinkedIna, jako portalu społecznościowego. Wymieniła kilka stereotypów na temat tego serwisu, na przykład przekonanie, że jest to miejsce przeznaczone tylko dla rekruterów i osób, szukających pracy. Podkreśliła, jak ważne - w promowaniu firmy na tym portalu są profile pracowników. Zdradziła kilka wytycznych, według których LinkedIn oblicza efektywność naszego profilu, a tym samym możliwość założenia strony firmowej. Wspomniała też o LinkedIn Pulse, który może być dla nas dobrym źródłem contentu.
Ostatnią prelekcję pt. "Po co ludziom od social media email marketing?" poprowadził Marcin Kociuba - Marketing/Strategie dla FreshMail. Mówił o efektywności wysyłania maili marketingowych, która jest ciągle znacząco większa, niż działanie w social mediach. Wartościowy lead oraz personalizacja przekazu to podstawowe cechy dobrego email marketingu, który sprawdza się - ku mojemu zaskoczeniu - szczególnie dobrze w popup’ach, umieszczonych na stronach internetowych. Opowiedział też o współpracy Freshmaila z firmą Fasttony, dzięki której reklamy na Facebook’u stały się skuteczniejsze.
23. Czwartek Social Media w Krakowie uważam za bardzo udany! Patrycja Longawa po raz kolejny spisała się na medal jako organizatorka, sprowadzając prelegentów chętnych podzielić się wartościową wiedzą z większym gronem. Mam nadzieję, że kolejne spotkanie z tego cyklu odbędzie się już niedługo.
[gallery columns="4" ids="22749,22748,22747,22746,22745,22744,22743"]
(autorami zdjęć są: Daria Sobczak i Katarzyna Gromada)
———
podstawowe dane o tym wydarzeniu:
nazwa wydarzenia: 23. Czwartek Social Media w Krakowie
data: 21.04.2016
miejsce: Kraków
Blog - najnowsze wpisy
Na dzisiejszym rynku pracy można znaleźć coraz więcej ogłoszeń związanych z pracą w IT. Jednakże w równie szybkim tempie
Jesteś prelegentem i nie do końca wiesz co myślą odbiorcy o Twoich prezentacjach? Albo jest sporo pytań z sali a nie ma
Jeśli jesteś pasjonatem e-marketingu, to mamy dla Ciebie świetne wieści! Poniżej znajdziesz zestawienie niezwykle inspir
Pojęcia design thinking i service design są Ci dobrze znane? Na co dzień zajmujesz się projektowaniem produktów cyfrowyc
Czy praca w Angularze może być przyjemna? Osoby zajmujące się na co dzień front-endem na pewno odpowiedzą… to zależy… od
Szukasz nowych wyzwań i chcesz przetestować swoje programistyczne umiejętności? Mamy dla Ciebie zestawienie hackathonów,