en

Zaloguj się

close
Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Podsumowanie POLSKI SEO HANGOUT #6

, 23 stycznia 2013
Podsumowanie POLSKI SEO HANGOUT #6
23 stycznia odbył się szósty polski SEO Hangout. Podobnie jak poprzednim razem Hangout składał się z trzech mini wykładów i jednego live audytu zgłoszonego serwisu. seo hangout 6   Poniżej przedstawiam podsumowanie w formie przystępnych punktów.   Pierwszy wykład: Marcin Lejman  (Critical.pl)  ”Analityka w sklepie internetowym – gdzie znaleźć najcenniejsze dane i jak ułatwić sobie mocno życie dzięki odpowiedniej konfiguracji GA”
  • podstawowa konfiguracja GA
  • nie warto analizować wszystkich danych razem, takie analizy obarczone są dużą niedokładnością
  • przed przystąpieniem do analizy warto zastosować segmentowanie danych
  • pomysły na segmentacje danych:
    • użytkownicy przychodzący z Googla po wpisaniu  fraz  jednowyrazowe, dwuwyrazowych, trzy...
    • podział na nowych i powracających użytkowników
  • raporty niestandarowe - pozwalają wyciągnąć z tych samych danych dużo więcej ciekawych infomracji
  • ściezki wielokanałowe - tu możemy sprawdzić jakie źródło doprowadziło do sprzedaży (nie tylko ostatni krok jest ważny), warto analizować pełną historię użytkownika zanim dokonał zakupu,
  • zdefiniowanie celów, trzeba wiedzieć konkretnie co chcemy osiągnąć i co chcemy mierzyć, cel to nie tylko sprzedaż, celem może też być rejestracja, wypełnienie formularza itp
  • wizualizacje leja sprzedaży - dobrze widać na jakim etapie użytkownicy opuszczają ścieżkę zakupową
  • panele informacyjne - łatwo możemy skonfigurować aby prosta prezentować tyko te dane które nas interesują
  Drugi wykład: Michał Długosz (Conversion ) „3 „niezawodne” techniki na podniesienie współczynnika konwersji”
  • wyjaśnienie co jest powodem potrzeby zmiany w serwisie
  • przedstwienie idei testy A/B
  • należy pamiętać aby przy testach A/B była odpowiednio duża próbka użytkowników
  • wyjaśnienie jak ważny jest współczynnik konwersji
  • eye tracking jak żródło miejsc w serwisie, które warto zmienić
  • nie ma gotowych rozwiązań poprawiających konwersję
  • 3 rzeczy które mogą poprawić współczynnik konwersji i które warto sprawdzić:
    • unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
      • niepowtarzalna oferta
      • gwarancja najniższego kosztu dostawy
      • podkreślanie, że klient jest najważniejszy, prosto dla klienta, wartości ważne dla klienta
    • koszty wysyłki i dostawy
      •  jasna prosta komunikacja
      • komunikować w miejscu gdzie użytkownik podejmuje decyzję o zakupie (karta produktu i koszyk)
    • usunięcie nawigacji ze ścieżki zakupowej
  Trzeci wykład: Jarosław Miszczak (Go3.pl) „Depozycjonowanie i SEO PR. Po co dbać o wizerunek w wyszukiwarce?”
  • depozocjonowanie - działania mające na celu obniżenie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania
  • SEO PR - ochrona wizerunku marki w wyszukiwarce
  • SEO PR w przykładach:
    • usuwanie niechcianych opinii głównie za pomocą depozycjonowania
  Na koniec odbyła się podstawowa analiza serwisu: http://tdint.pl   Moje opinie. na plus :
  • użycie prezentacji w trakcie trwania mini wykładów
  • wysokiej jakość wiedza analityczna
  • cieszy mnie popularyzacja wiedzy o testach A/B
  na minus:
  • mam niedosyt wiedzy o SEO PR, w mojej opinii SEO PR to znacznie szersze działania niż tylko te zaprezentowane
  • nie jestem prawnikiem ale mam wątpliwości czy celowe szkodzenie innej stronie internetowej jest zgodne z prawem (tak jak to zostało podane w trzeciej prezentacji)
  Po raz kolejny mini wykłady sprawdziły się jako forma spotkania a prezentacje puszczane w tle pozwoliły jeszcze lepiej zrozumieć omawiany temat. Podziękowania dla Karola i Tomka za włożoną pracę w przygotowanie tego wydarzenia. Pełen zapis wideo można obejrzeć na stronie prezentacji SEO HANGOUT #6      [aktualizacja] Prezentacje z tego wydarzenia:   Jarosław Miszczak podesłał mi bardziej obszerny swój wpis o SEO PR, znajdziecie go tutaj.


Blog - najnowsze wpisy

Czego spodziewać się po UX Poland?
Monika Naleźnik, 13 czerwca 2018

Ogłoszono już termin konferencji UX Poland 2018, a kilka dni temu ruszyła sprzedaż biletów. Wszyscy zainteresowani szero