Podsumowanie POLSKI SEO HANGOUT #6

23 stycznia odbył się szósty polski SEO Hangout. Podobnie jak poprzednim razem Hangout składał się z trzech mini wykładów i jednego live audytu zgłoszonego serwisu.
Poniżej przedstawiam podsumowanie w formie przystępnych punktów.
Pierwszy wykład: Marcin Lejman (Critical.pl) ”Analityka w sklepie internetowym – gdzie znaleźć najcenniejsze dane i jak ułatwić sobie mocno życie dzięki odpowiedniej konfiguracji GA”

- podstawowa konfiguracja GA
- nie warto analizować wszystkich danych razem, takie analizy obarczone są dużą niedokładnością
- przed przystąpieniem do analizy warto zastosować segmentowanie danych
- pomysły na segmentacje danych:
- użytkownicy przychodzący z Googla po wpisaniu fraz jednowyrazowe, dwuwyrazowych, trzy...
- podział na nowych i powracających użytkowników
- raporty niestandarowe - pozwalają wyciągnąć z tych samych danych dużo więcej ciekawych infomracji
- ściezki wielokanałowe - tu możemy sprawdzić jakie źródło doprowadziło do sprzedaży (nie tylko ostatni krok jest ważny), warto analizować pełną historię użytkownika zanim dokonał zakupu,
- zdefiniowanie celów, trzeba wiedzieć konkretnie co chcemy osiągnąć i co chcemy mierzyć, cel to nie tylko sprzedaż, celem może też być rejestracja, wypełnienie formularza itp
- wizualizacje leja sprzedaży - dobrze widać na jakim etapie użytkownicy opuszczają ścieżkę zakupową
- panele informacyjne - łatwo możemy skonfigurować aby prosta prezentować tyko te dane które nas interesują
- wyjaśnienie co jest powodem potrzeby zmiany w serwisie
- przedstwienie idei testy A/B
- należy pamiętać aby przy testach A/B była odpowiednio duża próbka użytkowników
- wyjaśnienie jak ważny jest współczynnik konwersji
- eye tracking jak żródło miejsc w serwisie, które warto zmienić
- nie ma gotowych rozwiązań poprawiających konwersję
- 3 rzeczy które mogą poprawić współczynnik konwersji i które warto sprawdzić:
- unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
- niepowtarzalna oferta
- gwarancja najniższego kosztu dostawy
- podkreślanie, że klient jest najważniejszy, prosto dla klienta, wartości ważne dla klienta
- koszty wysyłki i dostawy
- jasna prosta komunikacja
- komunikować w miejscu gdzie użytkownik podejmuje decyzję o zakupie (karta produktu i koszyk)
- usunięcie nawigacji ze ścieżki zakupowej
- unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
- depozocjonowanie - działania mające na celu obniżenie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania
- SEO PR - ochrona wizerunku marki w wyszukiwarce
- SEO PR w przykładach:
- usuwanie niechcianych opinii głównie za pomocą depozycjonowania
- użycie prezentacji w trakcie trwania mini wykładów
- wysokiej jakość wiedza analityczna
- cieszy mnie popularyzacja wiedzy o testach A/B
- mam niedosyt wiedzy o SEO PR, w mojej opinii SEO PR to znacznie szersze działania niż tylko te zaprezentowane
- nie jestem prawnikiem ale mam wątpliwości czy celowe szkodzenie innej stronie internetowej jest zgodne z prawem (tak jak to zostało podane w trzeciej prezentacji)
- Marcin Lejman: http://www.slideshare.net/criticalpl/analityka-w-ecommerce
- Michał Długosz: http://www.slideshare.net/conversionpl/prezentacja-conversion-na-6-polski-seo-hangout
- Jarosław Miszczak http://www.slideshare.net/miszczj/depozycjonowanie-i-seo-pr-16144016
Blog - najnowsze wpisy
Na dzisiejszym rynku pracy można znaleźć coraz więcej ogłoszeń związanych z pracą w IT. Jednakże w równie szybkim tempie
Jesteś prelegentem i nie do końca wiesz co myślą odbiorcy o Twoich prezentacjach? Albo jest sporo pytań z sali a nie ma
Jeśli jesteś pasjonatem e-marketingu, to mamy dla Ciebie świetne wieści! Poniżej znajdziesz zestawienie niezwykle inspir
Pojęcia design thinking i service design są Ci dobrze znane? Na co dzień zajmujesz się projektowaniem produktów cyfrowyc
Czy praca w Angularze może być przyjemna? Osoby zajmujące się na co dzień front-endem na pewno odpowiedzą… to zależy… od
Szukasz nowych wyzwań i chcesz przetestować swoje programistyczne umiejętności? Mamy dla Ciebie zestawienie hackathonów,