en

Zaloguj się

close
Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Podsumowanie polski SEO hangout #7

, 21 marca 2013
Podsumowanie polski SEO hangout  #7
Wczoraj odbył się  siódmy polski SEO Hangout, zaprezentowane zostały trzy tematy. Zapraszam na merytoryczny skrót z tego spotkania. seo hangout 7   Standardowo wydarzenie opisuję w prostych punktach: 1) Jako pierwszy głos zabrał Karol Dziedzic z prezentacją systemu Fresh Link Finder :
  • główną funkcją systemu jest możliwość łatwego zarządzania linkami z przychodzących do danej witryny
  • linki gromadzone są na podstawie:
    • ruchu w serwisie, zbierane za pomocą:
      • kodu js umieszczonego w serwisie
      • logów serwera
      • google Analytics
    • webmaster tools
    • Majestic SEO
  • Fresh Link Finder oferuje także monitoring pozycji
  2) Druga prezentacja: Tomasz Stopka (onet.pl) - "Opieka nad stroną z pomocą Google Webmaster Tools":
  • Google Webmaster Tools to najprościej:
    • darmowy prosty monitoring błędów na stronie
    • podstawowa informacja jak strona wyświetla się w Google
  • główne działy GWT:
    • kondycja:
      • informacja czy strona indeksuje się poprawnie
    • ruch:
      • podstawowe informacje o ruchu na stronie z wyników organicznych Google
    • optymalizacja:
      • jak poprawić stronę z punktu widzenia Googlebot
    • labolatrium
      • eksperymentalne funkcjonlaności
  • elementy w GWT na które warto zwrócić uwagę:
    • parametry w URLach
    • błędy indeksowania
    • statystyki indeksowania
    • zablokowane URL
    • pobierz jako Googlebot
    • stan indeksowania
    • wyszukiwane hasła
    • udoskonalenia HTML
    • dane strukturalne
    • podgląd w wyszukiwarce
 mój komentarz:  Sam używam GWT dla wielu witryn - bardzo pomocne narzędzie. Jednak to co do dziś mi przeszkadza to nazewnictwo i opis poszczególnych zakładek/funkcji oraz trudność poruszania się po tym narzędziu. Praktycznie za każdym razem gdy dłużej nie używałem danej funkcji muszę się jej uczyć na nowo.   3) Ostatnia prezentacja: Artur Strzelecki (Silesiasem) -  "Mobilne SEO"
  • omówione zagadnienia:
    • jak identyfikować użytkownika mobilnego (Google Analytics)
    • ruch z urządzeń mobilnych i słowa kluczowe (Google GWT)
    • czego szukają użytkownicy urządzeń mobilnych  (Google Adwords, Our Mobile Planet)
    • jak testować stronę na urządzeniach mobilnym (Howtogomo)
    • jak przygotować strony mobilne pod kątem Google:
      • Responsive Web Design - sposób zalecany przez Google
      • dwie różne strony pod tym samym adresem - podmiana stron po stronie serwera na podstawie user agent
      • dwie osobne strony pod różnymi adresami
  • ciekawostka: Googlebot przedstawia się jako Iphone...
  • jak zauważył Artur temat nie jest prosty, nawet największe portale w Polsce mają problem z prawidłowym zdefiniowaniem strony mobilnych pod kątem SEO (jako przykład podana została strona m.onet.pl)
mój komentarz: przy budowie strony mobilnej warto jeszcze zwrócić uwagę na Ress (Responsive Design + Server Side Components)   [aktualizacja] prezentacje: Tomasz Stopka:  http://www.slideshare.net/TomaszStopka/google-webmaster-tools-17421005 Artur Strzelecki:  http://www.silesiasem.pl/mobilne-seo      


Blog - najnowsze wpisy

Czego spodziewać się po UX Poland?
Monika Naleźnik, 13 czerwca 2018

Ogłoszono już termin konferencji UX Poland 2018, a kilka dni temu ruszyła sprzedaż biletów. Wszyscy zainteresowani szero

Zmiany w Crossweb: nowy nagłówek
Krzysztof Hostyński, 24 kwietnia 2018

Końcem marca wprawadziliśmy w Crossweb nowe logo i nową szatę graficzną.Obiecaliśmy wtedy, że w kolejnych miesiącach będ