Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Podsumowanie: SilsesiaSEM #8

31 października 2012
Podsumowanie: SilsesiaSEM #8
30 października odbyła się kolejna już, ósma konferencja z serii SilesiaSEM. Po raz kolejny osoby z branży miały możliwość wzięcia udziału w interesującej imprezie na której znalazło się na prawdę sporo interesujących osób. Konferencja rozpoczęła się około 17:45 z lekkim, 15 minutowym opóźnieniem. Pierwszą prezentację przygotował Sławomir Borowy. Miała ona tytuł “Mikroformaty – Rich Snippets”. W prezentacji zostały przedstawione różne rodzaje standardów pozwalających generować Fragmenty rozszerzone (Rich Snippet). Autor pokusił się o bardzo interesujący case study w którym przedstawił zmiany jakie udało mu się uzyskać na swoich stronach po wprowadzeniu Rich Snippetów. Na sam koniec, Sławomir postanowił “pobawić się” algorytmem odpowiedzialnym za generowanie Mikroformatów. Dzięki takiej “zabawie”, udało mu się za sprawą mikrodanych dla stron z przepisami kulinarnymi uzyskać w wynikach wyszukiwania opis wraz ze zdjęciem dla strony o tematyce podróżniczej. Kolejną prezentację wygłosił Błażej Abel. Rozpoczęła się ona mniej więcej o godzinie 18:30. Tematem prezentacji było “Jak przygotować skuteczny landing page”.  Błażej Abel, twórca start up’u landingi.com, postanowił pokazać zgromadzonym na sali jak powinno się prawidłowo podejść do tematu tworzenia Landing Page. Prezentacja posiadała bardzo dużo przykładów oraz odniesień do najróżniejszych statystyk. Jednym z interesujących case’ów jakie autor przedstawił był ten mówiący o pewnej kampanii AdWords. Kampania ta w połowie została skierowana na stronę klienta a w połowie na landing page. Okazało się, że dobrze przygotowany Landing Page był w stanie wygenerować 3 razy więcej konwersji niż kampania kierowana na stronę klienta. Po zakończonej przez Błażeja prezentacji wszyscy udali się na krótką 15 minutową przerwę. Po niej rozpoczęły się dwie kolejne prezentacje. Pierwszy na scenę wyszedł Radosław Kubera ze swoją prezentacją “Użyteczność stron internetowych – jak efektywnie zwiększyć konwersję na stronie”. Czuć było od samego początku prezentacji, że Radosław lubi to co robi. Ilość informacji jakie przekazywał w ciągu minuty ledwo mieściła by się na dyktafonie :-) Jako, że usability stron jest bardzo obszernym tematem, autor postanowił jedynie “poskakać” po najistotniejszych elementach użyteczności stron. Naturalnie wszystko komponowało się w logiczną całość. Wydaje mi się, że ważną uwagą było, że poprawa użyteczności strony w pewnym momencie przestaje przynosić znaczące zmiany w zachowaniu użytkowników. Oczywiście prezentacja była pełna najróżniejszych case studies. Jako ostatni wystąpił Karol Dziedzic. Jego prezentacja nosiła tytuł “Jak podejść do tematu analizy BL z odpowiedniej strony?”. Była to jedyna prezentacja skupiająca się stricte na pozycjonowaniu. W prezentacji poruszony został temat zdobywania linków w sposób mało popularny w Polsce, czyli w 100% white hat. Chodzi o nadzorowanie linków przychodzących do naszej strony oraz kontaktowanie się z osobami zamieszczającymi linki do nas. Dzięki temu mamy możliwość zbudowania relacji które mogą nam pomóc nie tylko w internecie. Karol przedstawił narzędzie będące aktualnie w fazie wczesnej bety, które ułatwia monitorowanie naszych linków. Narzędzie nazwane FreshLinkFinder tworzone jest przez Australijską firmę DejanSEO. Naturalnie wszystkie prezentacje były bardzo ciekawe. Najwięcej pytań mimo późnej pory miał jednak Karol Dziedzic. Po zakończonej części oficjalnej, wszyscy udali się do Arkad gdzie odbyło się After Party. Plotki głoszą, że skończyło się ono około godziny 5 nad ranem dnia następnego. Ze swojej strony chciałbym pogratulować Arturowi Strzeleckiemu za organizację krótkiej ale bardzo treściwej i ciekawej konferencji. Miejmy nadzieję, że kolejne edycje Silesia SEM odbędą się jak najszybciej!   Na stronie SilesiaSem dostępne są już wszystkie prezentacje z tego wydarzenia. --- Tekst przygotował Tomasz Stopka będący specjalistą SEO w Adseo.



Blog - najnowsze wpisy