Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Tworzenie stron internetowych dla firm: czy warto inwestować w stronę www na miarę?

Artykuł sponsorowany, 22 października 2024
Tworzenie stron internetowych dla firm: czy warto inwestować w stronę www na miarę?

Strony www dla firm zbudowane na miarę. O, jak dobrze to brzmi... i zaskakująco trafnie, jeśli bierzesz pod uwagę, jak działa marketing internetowy. Prawda jest taka, że wydając pieniądze na tworzenie strony internetowej dla firmy, nie tylko inwestujesz w swoją widoczność w sieci, ale również wpływasz na zwiększenie swojej konkurencyjności w branży.


Dlaczego opłaca się, aby strona internetowa dla firm była unikalna?

Spójrzmy na kilka danych liczbowych. Wirtual Window donosi, że niemal połowa (48%) ankietowanych łączy wiarygodność firmy z projektem jej strony internetowej.

Z raportu Stackli wynika, że dla 88% klientów autentyczność to główny czynnik wyboru firmy, od której kupują.

Trudno zbudować wiarygodność i autentyczność na stronie z szablonu, podobnej do witryn innych firm, które korzystają z tego samego wzoru.


Wybór pomiędzy dobrą a słabą stroną www

Cena nie zawsze stanowi wartość produktu lub usługi. Można płacić mniej za tworzenie strony internetowej dla firmy, ale kiedy zacznie Cię to kosztować klientów, wartość tej oszczędności dramatycznie spada.

To tak, jakby zapłacić za samochód, który nie jest w stanie Cię dowieźć do celu.

Z badań wynika, że aż 39% klientów rezygnuje z korzystania ze strony, kiedy obrazy nie wczytują się odpowiednio czy strona ładuje się powoli.

Szybka, unikalna, nowoczesna strona www może Ci więc dostarczyć nawet ⅓ więcej potencjalnych klientów.


Co sprawia, że strona www jest dobra?

Gdy myślisz o stronie internetowej, masz na myśli grafikę, prawda? Jest w tym dużo prawdy, ale prawdziwa skuteczność strony leży gdzie indziej.

Tworzenie stron internetowych dla firm powinno opierać się na solidnej analityce internetowej, zrozumieniu klienta i skoncentrowaniu się na jego doświadczeniu (inaczej User Experience, czyli UX).

Takie strony nie są tworzone na podstawie szablonów w jeden dzień. Są dopracowane, wynikają z dogłębnego zrozumienia klienta i to jest to, co sprawia, że są skuteczne.

Możemy wyróżnić trzy kluczowe etapy, które składają się na powstanie strony www przygotowanej na pozyskiwanie klientów dla Twojego biznesu.

Wszystko zaczyna się od marketingu – gruntownej analizy rynku, zrozumienia zasad konkurowania i planu na wypracowanie przewagi. Następnie, copywriter tworzy teksty, skupione na oferowaniu wartości dla Twoich klientów. Na końcu wkracza grafika i UX.


Dobra strona przyciąga klientów

Złapałeś się kiedyś na tym, że z frustracją zamykasz kartę w przeglądarce, bo strona, na której wylądowałeś, była zbyt skomplikowana? Jeśli tak, to doskonale wiesz, jak wygląda cena za niewłaściwie zaprojektowaną witrynę.

Nie wiesz, gdzie kliknąć, co zrobić, a czasami nawet dokąd prowadzą poszczególne przyciski. Dzieje się tak, gdy na stronie nie ma wyraźnych wezwań do działania (Call To Action - CTA). 

Zamiast prostego i zrozumiałego "Skontaktuj się z nami", zastanawiasz się, co oznacza tajemniczy przycisk "Więcej".

W efekcie odwiedzający kończą swoją wizytę z pustymi rękami, a firma traci potencjalnego klienta.

Przejrzyste, czytelne serwisy radzą sobie zdecydowanie lepiej. Użytkownicy czują się tam komfortowo, wiedzą, co robią i co ich czeka dalej.

Wskazówka: Praca na stronie powinna sprzyjać interakcji, a nie ją utrudniać. Zamiast przycisku "Kliknij", który niewiele mówi, zastosuj jasny komunikat, np. "Pobierz e-book".


Nie daj swojej firmie zginąć w sieci

Wiesz, jak działa wyszukiwarka Google? Zanim wybierze Twoją stronę jako jedną z pierwszych propozycji dla potencjalnego klienta, musisz ją przekonać, że warto. Jak to zrobić?

Przede wszystkim, strona musi dobrze funkcjonować – ładować się szybko, bez błędów. Musi też odpowiedzieć intencjom użytkownika, inaczej nie uda się go na niej zatrzymać na dłużej. 

Zawartość strony powinna być zrozumiała, klarowna i bezpieczna dla użytkownika. Bez tego nie ma szans na sukces. Im bardziej wiarygodne i przydatne tworzysz treści, tym lepiej dla pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce.


Poznaj swojego klienta i daj mu to, czego potrzebuje

Bardzo ważną kwestią jest poznanie swojego klienta i zrozumienie jego potrzeb. Bez tego, strona www Twojej firmy będzie tylko kolejnym miejscem w sieci, które nie przyciąga klientów. 

Jeśli chcesz, aby Twoja oferta faktycznie przekonywała do Ciebie odbiorców, musisz podkreślić swoją propozycję wartości. Pokaż dlaczego powinni zdecydować się na współpracę z Tobą, zamiast z konkurencją.

Z unikalnym projektem strony, stworzonym specjalnie dla Twojej marki przez doświadczony zespół, łatwiej osiągać cele biznesowe.


[Artykuł sponsorowany]




Blog - najnowsze wpisy