WUD KRK 2014 – zderzenie dwóch światów – portal i agencje interaktywne

W minioną sobotę po raz trzeci miałem okazję uczestniczyć w WUD Kraków. W tym roku konferencja była zdecydowanie najciekawsza, głównie ze względu na tematykę: "Zaangażowanie".
Dla mnie tegoroczny WUD KRK to było zderzenie 2 różnych światów:
definicja zaangażowania podana przez Łukasza Tyrałę[/caption]
- z jednej strony podejście "odsłonowe" - prezentowana na przykładzie serwisów treściowych Onetu przez Pawła, który pokazywał jak zwiększać klikalność linków na stronie głównej, jak testować nagłówki/zdjęcia artykułów wszystko po to aby wygenerować jak największą ilość odsłon. Zaangażowanie mierzone poprzez ilość odsłon na UU oraz ilość komentarzy/udostępnień. Trzeba też zaznaczyć ciekawe wewnętrzne narzędzia do testów A/B dla redaktorów.
- z drugiej strony podejście agencji interaktywnych - pokazane przez przedstawicieli z VML i MakingWaves przekonujących, że zaangażowani to nie odsłony, polubienia i liczby, że najważniejszy jest człowiek.
Oczywiście rozumiem obie strony: każda z nich walczy o coś innego - każda ma inny model biznesowy, który musi spełnić. Nie mniej te dwa światy rzadko kiedy spotykają się w codziennej pracy tu na konferencji było to jak zderzenie ognia z wodą.
Prezentacje które szczególnie mi się podobały:- Anna Kirah z Making Waves - bardzo dobry wykład na otwarcie konferencji, o zdrowym podejściu do tworzenie produktów
- Joanna Jażdżyńska-Motak z Onetu - za zwrócenie uwagi na lejek sprzedażowy. Moim zdaniem obowiązkowy element dla serwisów/aplikacji których celem jest konkretna akacja użytkownika (np.: sprzedaż, rejestracja itp).
- Łukasz Tyrała z VML - konkretnie, prosto, energicznie, odważnie - Łukasz swoją postawą pokazał co to znaczy zaangażować się w prezentację. W trakcie prezentacji przekonywał, że zaangażowanie w sieci to nie: osłony, sprzedaż, aktywni użytkownicy, rejestracja itp. Zauważył także, że: Nie każda strona ma angażować, niektóre mają po prostu spełniać konkretne zadanie.

- Karolina Rojek (Przystanek Woodstok) - byłem pod dużym wrażeniem jak świadome internetu/social media są osoby prowadzące przystanek Woodstock. Na Internet Beta przegapiłem prezentację Karoliny cieszę się, że tu miałem okazje wysłuchać. zapisane notatki:
- walczenie o zaangażowanie użytkowników a nie zwiększanie ilości UU
- odpowiedź na pytanie w social media powinna być w przeciągu 2-3 minut (i to się udaje)
- zaangażowanie użytkowników do współtworzenia profili w social media
- pozwolili aby aktywni użytkownicy pracowali z nimiprzychodzi
- różnicowanie treści w zależności od medium
- robić dla siebie - robić coś co samemu się potrzebuje i używa codziennie
- użytkownik jest w centrum zainteresowania
- rozbawić i zatrzymać użytkownika, który czeka na załadowanie treści
- obsługa użytkownika jest kluczowa
- "Podchodzimy na luzie i spoko"
- Igor Farafonow - opowiadał o swoich porażkach. Konkretnie, bez lania wody. Ten wykład powinien obejrzeć każda osoba zaczynająca przygodę z użytecznością. Główne punkty jakie wynotowałem:
- obowiązkowe pytanie w trakcie tworzenia projektu: a jak będzie wyglądał ten serwis bez treści ?
- nie robić od razu dojrzałego produktu -> pierwsza wersja projektu powinna być prosta.
- nie bądźmy projektantami modułów bądźmy projektantami doświadczeń / emocji
- podejście why/how/what robi dużą rozniecę w prezentacji projektu/produktu
- tworząc produkt należy myśleć w pierwszej kolejności o problemach a nie od razu o rozwiązaniach
- do samej organizacji trudno mieć zastrzeżenia -> profesjonalnie przygotowana i poprowadzona konferencja.
- to co martwi: że tyle osób nie przyszło mimo, że rezerwują bilety. Na sali naliczyłem ponad 50 pustych krzeseł.
- moim zdaniem tego typu konferencje powinny być płatne choćby małą sumę (np 30-50zł) - dzięki temu osoby, które kupią bilet dużo bardziej będą go szanować
- nazwa wydarzenia: WUD KRK 2014
- data: 15.11.2014
- miejsce: Kraków
- pozostałe dane o wydarzeniu
Blog - najnowsze wpisy
Na dzisiejszym rynku pracy można znaleźć coraz więcej ogłoszeń związanych z pracą w IT. Jednakże w równie szybkim tempie
Jesteś prelegentem i nie do końca wiesz co myślą odbiorcy o Twoich prezentacjach? Albo jest sporo pytań z sali a nie ma
Jeśli jesteś pasjonatem e-marketingu, to mamy dla Ciebie świetne wieści! Poniżej znajdziesz zestawienie niezwykle inspir
Pojęcia design thinking i service design są Ci dobrze znane? Na co dzień zajmujesz się projektowaniem produktów cyfrowyc
Czy praca w Angularze może być przyjemna? Osoby zajmujące się na co dzień front-endem na pewno odpowiedzą… to zależy… od
Szukasz nowych wyzwań i chcesz przetestować swoje programistyczne umiejętności? Mamy dla Ciebie zestawienie hackathonów,