en

Zaloguj się

close
Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

WUD KRK 2014 – zderzenie dwóch światów – portal i agencje interaktywne

, 19 listopada 2014
WUD KRK 2014 – zderzenie dwóch światów – portal i agencje interaktywne
W minioną sobotę po raz trzeci miałem okazję uczestniczyć w WUD Kraków. W tym roku konferencja była zdecydowanie najciekawsza, głównie ze względu na tematykę: "Zaangażowanie".   Dla mnie tegoroczny WUD KRK to było zderzenie 2 różnych światów:
  •  z jednej strony podejście "odsłonowe" - prezentowana na przykładzie serwisów treściowych Onetu  przez Pawła, który pokazywał jak zwiększać klikalność linków na stronie głównej, jak testować nagłówki/zdjęcia artykułów wszystko po to aby wygenerować jak największą ilość odsłon. Zaangażowanie mierzone poprzez ilość odsłon na UU oraz ilość komentarzy/udostępnień.  Trzeba też zaznaczyć ciekawe wewnętrzne narzędzia do testów A/B dla redaktorów.
  • z drugiej strony podejście agencji interaktywnych - pokazane przez przedstawicieli z  VML i MakingWaves przekonujących, że zaangażowani to nie odsłony, polubienia i liczby, że najważniejszy jest człowiek.

Oczywiście rozumiem obie strony: każda z nich walczy o coś innego - każda ma inny model biznesowy, który musi spełnić. Nie mniej te dwa światy rzadko kiedy spotykają się w codziennej pracy tu na konferencji było to jak zderzenie ognia z wodą.

  Prezentacje które szczególnie mi się podobały:
  • Anna Kirah z Making Waves - bardzo dobry wykład na otwarcie konferencji, o zdrowym podejściu do tworzenie produktów
  • Joanna Jażdżyńska-Motak z Onetu - za zwrócenie uwagi na lejek sprzedażowy. Moim zdaniem obowiązkowy element dla serwisów/aplikacji których celem jest konkretna akacja użytkownika (np.: sprzedaż, rejestracja itp).
  • Łukasz Tyrała z VML - konkretnie, prosto, energicznie, odważnie - Łukasz swoją postawą pokazał co to znaczy zaangażować się w prezentację. W trakcie prezentacji przekonywał, że zaangażowanie w sieci to nie: osłony, sprzedaż, aktywni użytkownicy, rejestracja itp. Zauważył także, że: Nie każda strona ma angażować, niektóre mają po prostu spełniać konkretne zadanie.
[caption id="attachment_13579" align="aligncenter" width="600"]definicja zaangażowania podana przez Łukasza Tyrałę definicja zaangażowania podana przez Łukasza Tyrałę[/caption]
  • Karolina Rojek (Przystanek Woodstok) - byłem pod dużym wrażeniem jak świadome internetu/social media są osoby prowadzące przystanek Woodstock. Na Internet Beta przegapiłem prezentację Karoliny cieszę się, że tu miałem okazje wysłuchać. zapisane notatki:
    • walczenie o zaangażowanie użytkowników a nie zwiększanie ilości UU
    • odpowiedź na pytanie w social media powinna być w przeciągu 2-3 minut (i to się udaje)
    • zaangażowanie użytkowników do współtworzenia profili w social media
    • pozwolili aby aktywni użytkownicy pracowali z nimiprzychodzi
    • różnicowanie treści w zależności od medium
    • robić dla siebie - robić coś co samemu się potrzebuje i używa codziennie
    • użytkownik jest w centrum zainteresowania
    • rozbawić i zatrzymać użytkownika, który czeka na załadowanie treści
    • obsługa użytkownika jest kluczowa
    • "Podchodzimy na luzie i spoko"
  • Igor Farafonow - opowiadał o swoich porażkach. Konkretnie, bez lania wody. Ten wykład powinien obejrzeć każda osoba zaczynająca przygodę z użytecznością. Główne punkty jakie wynotowałem:
    • obowiązkowe pytanie w trakcie tworzenia projektu: a jak będzie wyglądał ten serwis bez treści ?
    • nie robić od razu dojrzałego produktu -> pierwsza wersja projektu powinna być prosta.
    • nie bądźmy projektantami modułów bądźmy projektantami doświadczeń / emocji
    • podejście why/how/what robi dużą rozniecę w prezentacji projektu/produktu
    • tworząc produkt należy myśleć w pierwszej kolejności o problemach a nie od razu o rozwiązaniach
  Sama organizacja wydarzenia:
  • do samej organizacji trudno mieć zastrzeżenia -> profesjonalnie przygotowana i poprowadzona konferencja.
  • to co martwi:  że tyle osób nie przyszło mimo, że rezerwują bilety. Na sali naliczyłem ponad 50 pustych krzeseł.
  • moim zdaniem tego typu konferencje powinny być płatne choćby małą sumę (np 30-50zł) - dzięki temu osoby, które kupią bilet dużo bardziej będą go szanować
  [edit 20.11.2014] -> usunięta informacja, że cala ekipa WUD KRK w tym roku była zmieniona. Zmieniły się tylko dwie osoby w zespole. Miałem błędne informacje. Dziękuję za czujność organizatorów. ——— podstawowe dane o wydarzeniu:


Blog - najnowsze wpisy

Motywacja, nowe technologie i słodycze
Iwona Karczmarczyk, 30 października 2018

Wejściówki na siłownię, bilety do kina i dodatkowe dni wolne od pracy to już standard w koszyku benefitów w branży IT. S

Miło było Was spotkać na Bitspiration!
Monika Naleźnik, 29 października 2018

18 października na konferencję Bitspiration do Tauron Areny ściągnęli miłośnicy marketingu, branży HR-owej i personal br

START KRK UP #4 powraca!
Monika Naleźnik, 01 października 2018

START KRK UP już po raz czwarty przy współpracy miasta Kraków oraz startupowej społeczności zaprasza na tydzień wypełnio