en

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Zmiany w liście wydarzeń w Crossweb

Krzysztof Hostyński, 11 czerwca 2019
Zmiany w liście wydarzeń w Crossweb

Od powstania Crossweb – a niebawem stuknie nam 7 lat! – gruntownie przebudowaliśmy wiele elementów serwisu. Zmienialiśmy zarówno funkcje, jak i wygląd. 


Jedno miejsce pozostało jednak praktycznie niezmienione od samego początku...


Co ciekawe, jest to najważniejsza podstrona w serwisie. Mowa oczywiście o liście wydarzeń. Owszem – lista przechodziła zmiany wyglądu kilkukrotnie. Jednak funkcje, jakie miała 7 lat temu – gdy w serwisie było 20-30 wydarzeń – długo pozostawały bez zmian. Teraz, gdy nadchodzących wydarzeń nierzadko jest ponad 300, postanowiliśmy to zmienić!


Zabraliśmy się za planowanie zmian. Podeszliśmy do tego mocno analitycznie, badając jakie listy wydarzeń najczęściej oglądacie i z których parametrów korzystacie najczęściej.


Po długich pracach koncepcyjnych i angażujących dyskusjach opracowaliśmy nowy sposób agregowania wydarzeń!



Do tej pory było tak


Wydarzenia były podzielone według 2 parametrów:

  • miasta 
  • tematy

Szukając wydarzeń można było wybrać tylko jedno miasto i jeden temat. Tak – brzmi to mało wygodnie, a działaliśmy tak przez 7 lat ;-)



Nowe podejście


Crossweb obejmuje szeroko rozumiane wydarzenia technologiczne, szczególnie związane z Internetem. Z tego powodu z serwisu korzysta kilka grup użytkowników. Najliczniejsza grupa to osoby mocno techniczne (IT), ale mamy też przedsiębiorców i startupy, do tego są osoby ze świata e-marketingu i usability.


Postanowiliśmy ułatwić korzystanie z serwisu i dać użytkownikom możliwość określenia, do której z tych grup należą i jakie wydarzenia ich interesują.



Wybór kategorii


Tak powstała kategoria, którą nazwaliśmy “dla kogo”. Jej działanie jest proste: wchodzisz do serwisu i określasz jakiego typu wydarzenia chcesz przeglądać.


Wydzieliliśmy 4 obszary:

  • IT
  • Startup (przedsiębiorczość)
  • e-marketing
  • UX

Oczywiście, można wybrać kilka obszarów jednocześnie. Przykładowo, jeśli jesteś developerem, ale interesuje Cię też UX, zaznaczasz IT / UX.



Wybór miast


Drugim parametrem do wyboru są miasta – tu również zaszły zmiany. Można już wybierać kilka miast jednocześnie i dopasować listę wydarzeń do swoich potrzeb. Ułatwione zostało też wyszukiwanie mniej popularnych miast za pomocą prostej wyszukiwarki.


Przykładowo, jeśli mieszkasz w Krakowie, ale często bywasz w Warszawie, zaznaczasz: Kraków/ Warszawa.


W ten sposób tworzysz listę o parametrach: IT /UX + Kraków/ Warszawa.



Wybór tematów


Ostatnim parametrem są tematy, których wyszukiwanie jest teraz dużo łatwiejsze. Można je łatwo odnaleźć przez prostą wyszukiwarkę. Nie jesteśmy już ograniczeni liczbą tematów, w związku z czym mogą być teraz bardziej szczegółowe – mogą dotyczyć np. mniej popularnych języków programowania, frameworków itp.


Rozszerzając nasz przykład, załóżmy, że jesteś developerem mobile, ale interesuję Cię dodatkowo AI. Zaznaczasz więc: mobile/ AI. 


W ten sposób tworzysz listę o parametrach: IT /UX + Kraków/ Warszawa + mobile/ AI.


Sumarycznie masz skonfigurowaną taką listę: IT/ UX + Kraków / Warszawa + mobile / AI. Czyli wydarzenia o tematyce mobile lub AI z zakresu IT lub Startup odbywające się w jednym z miast: Kraków lub Warszawa



Podsumowując, obecny sposób agregowania wydarzeń dzieli je wg 3 parametrów:

  • kategoria,
  • miasto,
  • tematy,

gdzie z każdego można wybrać dowolną liczbą pozycji.






A teraz najlepsze


Skonfigurowana lista IT /UX + Kraków/ Warszawa + mobile/ AI jest spersonalizowana pod potrzeby użytkownika, który ją ułożył. Jednak wyklikanie jej wymagało trochę czasu i uwagi... W tym momencie powiedzieliśmy sobie w zespole: Wszystko fajnie, ale komu będzie się chciało robić to za każdym razem?


Tak wpadliśmy na pomysł zapisywania skonfigurowanych list. Po skonfigurowaniu dowolnej listy wydarzeń można ją łatwo zapisać – wystarczy tylko kliknąć znajdującą się obok gwiazdkę. Zapisanie listy wydarzeń pozwala łatwo do niej wrócić w dowolnym momencie.


Zadbaliśmy też o to, aby użytkownicy byli regularnie informowani o aktualnej zawartości wygenerowanych list. Na początku każdego tygodnia będziemy więc wysyłać każdemu e-mail z aktualnymi wydarzeniami spełniającymi wybrane parametry.


Szczegóły na temat zapamiętywania list znajdziecie w tym krótkim tutorialu.



Jest też wyszukiwarka!


Ostatnia, ale nie mniej ważna zmiana, jaką wprowadziliśmy, to wyszukiwarka wydarzeń. Tak – też nie mogę uwierzyć, że serwis nie miał wyszukiwarki przez 7 lat...

Na tę chwilę jest to prosta wyszukiwarka, która wyszukuje słowa zawarte w tytułach wydarzeń. Niemniej znacznie ułatwia korzystanie z serwisu.



Dziękuję za dotarcie do końca tego wpisu i życzę miłego korzystania z Crossweb!




Blog - najnowsze wpisy

Prasówka HR od Crossweb #17
Krzysztof Hostyński, 15 września 2020

Ile rekruter powinien wiedzieć o IT i czy koniecznie musi potrafić programować? Jak w ostatnich miesiącach zmienił się o

Prasówka HR od Crossweb #16
Krzysztof Hostyński, 08 września 2020

W dzisiejszej prasówce naprawdę dużo się dzieje! Znajdziecie aż 18 artykułów i podcastów na tematy związane z udzielanie

Prasówka HR od Crossweb #15
Krzysztof Hostyński (admin), 01 września 2020

Rozpoczęcie roku szkolnego to idealny moment na kolejną dawkę HR-owej wiedzy. Dziś mamy dla Was przegląd artykułów na te

Prasówka HR od Crossweb #14
Krzysztof Hostyński, 25 sierpnia 2020

Dziś w prasówce HR mamy dla Was aż 4 ciekawe tematy. Jeśli więc chcesz poznać metodę design thinking lub agile w HR, dow

Prasówka HR od Crossweb #13
Krzysztof Hostyński, 18 sierpnia 2020

Kolejny wtorek i kolejna prasówka HR od Crossweb! W dzisiejszym zestawieniu znajdziecie materiały, które przybliżą Wam d