Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Spotkanie dla organizatorów wydarzeń #3

Monika Naleźnik, 06 grudnia 2018
Spotkanie dla organizatorów wydarzeń #3

Już po raz 3 spotkaliśmy się, by uczyć się od siebie nawzajem podnoszenia jakości organizowanych przez nas wydarzeń. Tym razem postanowiliśmy zaprosić osoby, które tworzą wydarzenia różniące się od siebie pod wieloma względami. Duże płatne konferencje, bezpłatne cykliczne spotkania i, przede wszystkim, podejście do organizacji to tylko część elementów, które tworzyły różnorodne grono ich przedstawicieli.



Naszymi gośćmi byli:

  • Artur Kurasiński - współtwórca najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów (Aula Polska) oraz nagród Aulery; pełniący rolę moderatora tego wieczoru;
  • Mateusz Cybula - organizator #OMGKRK Summit, Startup Weekend Kraków, Social Media Czwartków, Social Media Show, Hack3City, Pitching Fight Club;
  • Michał Madura - organizator koncertów, konferencji WUD KRK oraz serii spotkań z cyklu Digital Workplace Meetup;
  • Magdalena Pierzchała - organizatorka Artbuzz mini i KrakSpot oraz twórca spotkań 3D Kraków meetup;
  • Robert Rachwał - organizator Mobile Trends Conference & Awards;



Zebraliśmy w punktach wiedzę, jaka była przekazywana przez panelistów. Warto jednak pamiętać, że każde wydarzenie jest inne i nie wszystko sprawdzi się w każdym przypadku:


Zanim ogłosimy wydarzenie:

  • Najistotniejsze jest określenie budżetu, jaki mamy do dyspozycji oraz rozpisanie, na co planujemy go przeznaczyć.
  • Warto przemyśleć liczbę uczestników - czasem mniejsze spotkanie jest lepszym rozwiązaniem niż duża konferencja.
  • Należy określić grupę docelową, bo najlepiej sprawdzają się wydarzenia o jasno określonej tematyce i poziomie zaawansowania adresatów.
  • Dobrze zastanowić się, jak wyróżnić je na tle innych.
  • Trzeba przemyśleć sposób doboru prelegentów oraz wytyczne dotyczące wystąpień, by prelekcje były na wysokim poziomie.
  • Konieczne jest też zdecydowanie się na konkretną formę (konferencja, spotkanie, panel dyskusyjny, warsztaty, hackathon) i ustalenie, czego wymaga jego realizacja.



Prelegenci:

  • Prelegenci powinni dobrze radzić sobie na scenie. Jak weryfikować prelegenta?
  1. podczas rozmowy telefonicznej
  2. dzięki nagraniu z prezentacji
  3. dzięki opiniom innych organizatorów
  • Warto zapytać uczestników swojego wydarzenia, o czym lub kogo chcieliby posłuchać następnym razem - docenią możliwość współtworzenia wydarzenia.
  • Czy płacić prelegentom za wystąpienie? To odwieczny dylemat osób zaczynających swoją przygodę z organizowaniem wydarzeń. Brak tu jasnej odpowiedzi, jednak przewijały się opinie:
  1. prelegenci z CFP - opłata za transport.
  2. płatne konferencje dla uczestników zazwyczaj płacą prelegentom, których chcą ściągnąć za wystąpienie.



Ogólnie:

  • Dobrze przemyśleć czarne scenariusze. Jeśli coś pójdzie nie tak, plan działania będzie gotowy.
  • Nie ma wydarzenia, na którym zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Nie można jednak dać tego odczuć uczestnikom.



Do tej pory udało nam się stworzyć grupę dla organizatorów wydarzeń z Krakowa, na której pomagamy sobie i dzielimy się swoją wiedzą oraz stworzyć bazę wiedzy z miejscami do organizowania wydarzeń, narzędzi do zarządzenia, polecanych fotografów i filmowców nagrywających wydarzenia. Dwukrotnie udało nam się także spotkać, raz na spotkaniu dla organizatorów wydarzeń a drugi raz na warsztatach.


Zdjęcia: Łukasz Gaffling

———

szczegóły wydarzenia:




Blog - najnowsze wpisy