Logo Crossweb

Log in

No account yet? Forgot password

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Send
This event has already taken place. Check upcoming events

#2 Spotkanie Gdańsk Embedded Meetup

Event:
#2 Spotkanie Gdańsk Embedded Meetup
Event type:
Meetup
Category:
IT
Topic:
Date:
05.11.2019 (tuesday) - 06.11.2019 (wednesday)
Time:
18:00
Language:
Polish
Price:
Free
City:
Place:
Olivia Business Centre
Address:
al. Grunwaldzka 472
Agenda:

18.00 Mateusz Nowak - "Debugowanie błędów w pamięci przy użyciu C++"

18.50 Przerwa na pizzę

19.10 Łukasz Kaczmarczyk - "Robot edukacyjny dla dzieci"

Description:

Zapraszamy na drugie spotkanie Gdańsk Embedded Meetup we wtorek 5 listopada o godzinie 18.00. Spotkanie odbędzie się w siedzibie firmy Nordea w Olivia Business Centre Aleja Grunwaldzka 472 Gdańsk, budynek Olivia Star.

Meetup odbędzie się na 18 piętrze w salach o numerach 18.02 i 18.03. W budynku OBC obowiązują procedury bezpieczeństwa, które mogą wymagać od Was podania imienia i nazwiska przy wejściu. Drzwi będą objęte kontrolą dostępu. Będziemy na Was czekać przy bramkach, żeby umożliwić Wam wjechanie na 18te piętro. Będą tam umieszczone tabliczki kierujące do miejsca meetupu.


Partnerzy spotkania:

Apator Telemetria: https://www.facebook.com/apatortelemetria/

Nordea: https://nordea.pl/

Solwit: https://solwit.com/

Hackerspace Trójmiasto: https://hs3.pl/

Jetbrains: https://www.jetbrains.com/


Lista partnerów się jeszcze rozszerzy. Podobnie jak poprzednio - na koniec spotkania rozlosujemy nagrody z listy uczestników na meetup.com.

Pierwsza prezentacja poruszy problem, który niejednemu programiście spędza sen z powiek - błędy związane z pamięcią. Istnieje wiele mitów mówiących o tym, że C++ nie nadaje się do Embedded, ponieważ programy napisane w tym języku są wolniejsze i potrzebują dużo więcej pamięci od tych napisanych w C. Jak się okazuje, nic bardziej mylnego - C++ jest coraz częściej wybierany do tego typu projektów i zdecydowanie warto się nim zainteresować. Abstrahując od tego, który język nadaje się lepiej, zarówno w C, jak i C++ zdarzają się błędy w pamięci, które potem trzeba zdebugować. O tym, jak taki proces wygląda w C++ dowiemy się na pierwszej z listopadowych prezentacji.

Po przerwie przyjdzie pora na coś luźniejszego - Łukasz opowie o robotach dla dzieci. Z jednej strony temat może interesować studentów, bo zajęcia z robotyki dla dzieci to dobry sposób na dorobienie sobie podczas studiów. Natomiast starsi uczestnicy mogą być ciekawi jak zainteresować swoje dzieci kreatywną i przyszłościową rozrywką jaką jest robotyka. Więcej szczegółów o drugiej prezentacji już wkrótce. Na razie mogę zdradzić, że nie będzie ona dotyczyła Lego Mindstorms, tylko skupi się głównie na bardziej zaawansowanych zestawach.


Prezentacja 1:

  • Temat: Debugowanie błędów w pamięci przy użyciu C++

Opis:

C++ jest potężnym językiem pozwalającym na efektywny dostęp do danych i ich przetwarzanie. Kosztem tego jest brak wbudowanych systemów kontroli, które mogłyby chronić przed błędami dostępu do danych, ale wprowadzałyby dodatkowy narzut. W związku z tym programista musi być bardzo ostrożny. W końcu każde oprogramowanie musi zostać przetestowane pod kątem błędów w pamięci i czasami takie błędy muszą zostać zdebugowane.

Autor: Mateusz Nowak


O sobie:

Mateusz jest inżynierem oprogramowania, skupiającym się głównie na zagadnieniach niskopoziomowych: firmware, drivery, itp. Oprócz tego lubi szkolić innych z tematów technicznych, jak i miękkich. Interesuje się C++, motywacją i organizacją pracy zespołowej.


Prezentacja 2:

  • Temat: Robot edukacyjny dla dzieci

Opis:

Przedstawienie jednego z dostępnych na rynku robotów edukacyjnych. Nauka poprzez zabawę. Jak zainteresować siebie lub dzieci, uczniów nauką programowania, elektroniki, robotyki na przykładzie zabawki edukacyjnej mBot. Roboty tego typu pozwalają w łatwy sposób osiągać działające rezultaty, dzięki czemu nie zniechęcimy uczniów zaawansowaną i trudną teorią oraz żmudnymi próbami aby otrzymać konkretny efekt. Prezentacja będzie zawierać opis możliwości robota, przykłady programowania oraz prezentacja działającego projektu.

Autor: Łukasz Kaczmarczyk


O sobie:

Aktualnie tester w branży embedded, automotive. Pracuję w firmie SOLWIT. Podczas studiów prowadziłem zajęcia z robotyki i programowania dla dzieci. W wolnym czasie lubię również spędzać czas aktywnie fizycznie.


Profile of employers

Similar events