#64 [WRO] Event Storming
I. Event Storming - BigPicture - na początku była strategia.
Jak przeprowadzić pierwszą część Event Stormingu o nazwie BigPicture. Ta część jest też określana strategiczną w nawiązaniu do DDD.
W czasie warsztatu przejdziemy przez 7 faz BigPicture. Efektem tego będzie powstanie całościowego obrazu procesu/problemu, jaki będziemy rozważać.
Będziemy prowadzić dyskusje, kleić karteczki. Odbędziemy podróż w czasie w celu odkrycia domeny.
Uczestnik po warsztacie powinien mieć wiedzę i umiejętności, jak przeprowadzić BigPicture we własnym środowisku/grupie.
II. Event Storming - DesignLevel - po strategii pora na taktykę.
Nurkowanie głębiej w domenę jest to tak zwana taktyczna część Event Storming o nazwie DesignLevel.
Efektem będzie możliwość przejścia do implementacji w ukochanym języku programowania.
Podzielimy uczestników na grupy, w których będą pracować.
Dzięki tak głębokiemu nurkowaniu będzie można dostrzec samo sedno domeny, nad jaką będziemy pracować.
Podobnie jak przy pierwszej części warsztatu. Po ukończeniu uczestnik powinien posiąść wiedzę umożliwiającą poprowadzenie ludzi w nieznany świat.
Co jest potrzebne?
- otwarty umysł
- wypoczęte nogi :)
- dobry humor
- zaangażowanie
- pozytywne nastawienie
Prowadzący:
Krzysztof Owsiany
Jako dzieciak zakochałem się w programowaniu, a było to już ponad ćwierć wieku temu. Od tego czasu miałem wiele różnych związków językowo-technologicznych. Obecnie najmocniej rozwijam się w obszarach .NET. Ciągle się uczę i uwielbiam poznawać nowe technologie. Jednak ostatni bardziej ukierunkowuję swoją uwagę na DDD, Event Storming, Clean Code, TDD, Programowanie Reaktywne. Występuję na różnych Polskich konferencjach meetup-ach, dzieląc się swoją wiedzą z innymi.
Mikołaj Jakubowski
W skrócie programista-artysta. Programuję od 8 lat. Swoją przygodę zacząłem z językiem PHP, w którym do dziś co nieco robię.
Przeszedłem długą drogę jako, że programistą zostałem w zasadzie z przypadku :)
Aktualnie związany z .NET. W wolnych chwilach tworzę gry mobilne (na początku korzystając z narzędzia ligGDX bazującego na Javie, by przejść na Unity). Poza programowaniem zajmuję się moją wielką pasją jaką jest rysowanie portretów oraz karykatur zarówno cyfrowo jak i tradycyjnie na papierze.