EduShock. Edukacja po pandemii
29.05 | Bifor (2 godz): omówimy problemy, zarysujemy tematy i wspólnie się zainspirujemy
29.05 | 18.00-20.00 – Czas na pracę koncepcyjną. Zespoły będa miały 2 h na przygotowanie pomysłów I skonsultowanie ich z mentorami.
29-30.05 | Hackowanie (32 godziny): . Mentorzy będą dostępni w wyznaczonych oknach, dodatkowo będą dołączali do grup na krótkie briefingi.
31.05 | Ogłoszenie wyników
O wydarzeniu:
Dydaktyka na uczelniach i w szkołach znalazła się w kryzysowej sytuacji.
Spróbujmy temu zaradzić!
Dla kogo: Dla wszystkich zainteresowanych problemem nauczania zdalnego i w modelu blended. Zapraszamy zespoły od 4 do 6 osób lub uczestników solo – w miarę możliwości powiążemy Was w zespoły. Mile widziane, by chociaż jeden uczestnik był czynnym studentem (dowolnej uczelni).
Nagrody: do wygrania 15000 PLN
Po zakończeniu dystansowania społecznego związanego z COVID-19 uczelnie wyższe będą musiały opanować sztukę sprawnego przełączania się między trybem zdalnym a stacjonarnym. Obecna sytuacja związana z pandemią nie jest czymś jednorazowym: sytuacje tego typu będa się powtarzały.
W przyszłości nawet stosunkowo niegroźne epidemie będą wywoływały reakcje społeczne. Uczelnie wyższe to miejsca newralgiczne - skupiają osoby z różnych obszarów geograficznych i warstw społecznych, co sprzyja szerzeniu się epidemii - dlatego w przyszłości będą zamykane w pierwszej kolejności. Innymi słowy, nauczanie w modelu zdalnym i mieszanym nie jest czymś przejściowym.
Nie zapominajmy, że każdy kryzys niesie nie tylko zagrożenia, ale także możliwości rozwoju.
Jesteśmy świadkami wielkiego, naturalnego eksperymentu edukacyjnego. Widzimy co się sprawdza, a co nie. Odkrywamy potencjał i ograniczenia różnych modeli i mediów. Wiedza ta ma znaczenie nie tylko dla nauczania w trybie kryzysowym, a nasz hackhaton może spożytkować te doświadczenia.
Nie chcemy narzucać Wam kierunków i rozwiązań, ale sami dostrzegamy szereg możliwych innowacji: harmonogramy pracy w laboratoriach ograniczające kontakt między pracownikami, przemyślane procedury dezynfekcji w budynkach, roboty pozwalające na zdalne uruchamianie podstawowych czynności w laboratoriach, wykłady z wykorzystaniem nowych platform, wirtualne pokoje do prowadzenia egzaminów i konsultacji dostosowane do naszych potrzeb i wiele innych. Skoro my byliśmy w stanie wymyślić tak wiele - wierzymy, że Wy będziecie mogli jeszcze więcej.