en

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij
<< przejdź do listy podcastów

306: Sprawdzanie konkurencji – Adam Grzesik

17.02.2020
00:55
Polski

Jak wiedzie się twojej konkurencji? Niby wiesz, że należy trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, jak radzą sobie inne firmy działające w twojej branży, ale pewnie niezbyt często to robisz. Tymczasem istnieje wiele legalnych (!) sposobów na poznanie finansowych sekretów naszej konkurencji. Posłuchaj rozmowy i dowiedz się, jak sprawdzać konkurencję i jak zrobić z tej wiedzy dobry użytek.


Gościem 306. odcinka MWF jest Adam Grzesik – przedsiębiorca, konsultant i twórca podcastu Zarabiam w biznesie.


06:33 Kiedy i jak często należy sprawdzać swoją konkurencję?

10:09 Jak badać konkurencję na małym rynku, gdzie wszyscy się znają?

16:03 Na co zwrócić uwagę, sprawdzając konkretną usługę konkurencji?

19:53 Jakie informacje o firmie możemy uzyskać, nie wychodząc z domu?

25:01 Co interesującego znajdziemy w bilansie firmy konkurencyjnej?

37:43 Czego możemy dowiedzieć się z rachunku zysków i strat?

45:47 Czy można zgodnie z prawem zataić jakieś informacje o spółce przed konkurencją?


Notatki do tego odcinka i prezent do pobrania: https://malawielkafirma.pl/sprawdzanie-konkurencji/


3 rzeczy do zapamiętania z tego podcastu:

- Warto trzymać rękę na pulsie i przez cały czas wiedzieć, co się dzieje u naszej konkurencji. Nie wystarczy sprawdzić ją raz, przed założeniem działalności, na etapie badania rynku. Pytaj, szukaj, korzystaj z usług konkurencji na próbę również wtedy, gdy prowadzisz już swoją firmę.

- Konkurencja to też ludzie. Nie unikaj rozmów na temat tego, co dzieje się na rynku, z przedsiębiorcami z twojej branży. Możesz się od nich sporo dowiedzieć, a nierzadko możecie sobie nawet wzajemnie pomóc.

- Bilans to odzwierciedlenie ludzkich decyzji. Wyciągaj z niego praktyczne wnioski, np. jeśli ktoś coś kupił, to może nie mieć pieniędzy na inwestowanie w coś innego. Nie analizuj sprawozdań przez pryzmat samych cyfr. Zostaw to księgowym.


Przydatne linki:

Donald Miller „Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki” https://onepress.pl/view/54826/e_0z3c.htm

Strona Adama Grzesika https://adamgrzesik.pl

Podcast Adama Zarabiam w biznesie https://zarabiamwbiznesie.pl

Szkolenia i kursy online Adama Grzesika https://adamgrzesik.pl/szkolenia/

Kurs online Budżet dla samozatrudnionych https://vod.adamgrzesik.pl/product/budzet-dla-samozatrudnionych/

Strona Salonu Piękne Ciało https://salonpieknecialo.pl

Aplikacja BuzzBee https://buzzbee.pl

Aplikacja TakeTask https://taketask.com/pl/

Strona gowork.pl https://www.gowork.pl

Strona rejestr.io https://rejestr.io

Strona mojepanstwo.pl https://mojepanstwo.pl

Strona ekrs.ms.gov.pl/rdf/pd/ https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/pd/

Strona do odczytywania plików XML – przeglądarka e-sprawozdań finansowych https://e-sprawozdania.biz.pl/show/

Strona dlugi.info https://www.dlugi.info


Posłuchaj też tych odcinków:

163: Badanie rynku https://malawielkafirma.pl/badanie-rynku/

198: Zyskowna firma https://malawielkafirma.pl/budzet/

234: Budżet firmowy https://malawielkafirma.pl/budzet-firmowy/

153: Wojny cenowe https://malawielkafirma.pl/wojna-cenowa/

Podobne podcasty