en

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij
<< przejdź do listy podcastów

315: Jak odzyskiwać należności – Anna Gąsiorowska

20.04.2020
00:57
Polski

Co zrobić, jeśli klient zalega z opłaceniem faktury? Jak przeprowadzić rozmowę windykacyjną: o co pytać i jak reagować na wymówki albo nieprzyjemne odpowiedzi? Warto się tego nauczyć, żeby wiedzieć, jak odzyskiwać należności, które ci się po prostu… należą.


Gościem 315. odcinka MWF jest negocjator z wieloletnim doświadczeniem – Anna Gąsiorowska, która odpowie na pytanie, czy da się prowadzić windykację w sposób skuteczny, ale jednocześnie etyczny i oparty na szacunku do rozmówcy.


5:42 Co skłoniło Annę do zostania windykatorem?

9:33 Jak odzyskać należności bez poczucia, że odbieramy komuś środki do życia?

15:21 Jak sprawdzić, że dłużnik naprawdę nie ma pieniędzy, a nie używa wymówek?

20:23 Co to znaczy: podchodzić miękko do człowieka, a twardo do problemu?

22:09 Jakie błędy popełniają osoby, które zaczynają windykować?

29:42 Jak wygląda prawidłowo przeprowadzona pierwsza rozmowa windykacyjna?

43:57 Jak powinny przebiegać kolejne etapy procedury windykacyjnej?

47:58 W którym momencie można zacząć wprowadzać sankcje?

49:26 Co można zrobić, żeby zabezpieczyć się przed opóźnieniami w płaceniu?

51:42 W jaki sposób reagować, kiedy dłużnik przestaje odbierać telefony?

54:41 Jak sobie radzić z negatywnymi emocjami wywołanymi podczas rozmowy z dłużnikiem?


Notatki do tego odcinka i prezent do pobrania: https://malawielkafirma.pl/jak-odzyskiwac-naleznosci/


3 rzeczy do zapamiętania z tego podcastu:

- Zmień swój sposób myślenia. To nie jest tak, że ty chcesz zabrać dłużnikowi jego pieniądze. To są twoje pieniądze, które należą ci się za uczciwie wykonaną pracę. Czy gdyby ktoś przywłaszczył sobie twój samochód, to też machnąłbyś ręką?

- Dobrze przygotuj się do rozmowy windykacyjnej. Dowiedz się wszystkiego, co możesz, o dłużniku, sprawdź, których faktur nie opłacił i jaką kwotę jest ci winien. Mów o konkretach, nie zagajaj, nie gdybaj, nie zaczynaj rozmowy od „fajnie by było, gdyby państwo zapłacili”. Operuj określonymi kwotami i terminami.

- Nie zapominaj o szacunku wobec swojego rozmówcy. Nie krzycz, nie rzucaj gróźb i oskarżeń. Pamiętaj o zasadzie, żeby podchodzić miękko do ludzi i twardo do problemu.


Przydatne linki:

Dan Heath „Upstream” https://amzn.to/2KeSfDN

Strona Anna Gąsiorowska Negocjator https://agnegocjator.pl

MWF 191: 35 sposobów, żeby klienci płacili w terminie https://malawielkafirma.pl/nieterminowe-platnosci/

MWF 302: Jak poprawić płynność finansową, gdy masz nieregularne przychody https://malawielkafirma.pl/19-pomyslow-na-poprawe-plynnosci-finansowej/


Posłuchaj też tych odcinków:

247: Asertywność bez psucia relacji https://malawielkafirma.pl/asertywnosc/

234: Budżet firmowy https://malawielkafirma.pl/budzet-firmowy/

172: Finanse w małej firmie https://malawielkafirma.pl/finanse-w-malej-firmie/

Podobne podcasty