316: Automatyzacja maili jako sposób na zatrzymanie klienta – Marcin Hakemer-Fernandez
W życiu nic samo się nie zrobi. W pracy tym bardziej. Od czego jednak jest automatyzacja? Prawidłowo ustawiona kolejka maili odciąży cię w obowiązkach i będzie zdobywać dla ciebie nowych klientów.
Gościem 316. odcinka MWF jest Marcin Hakemer-Fernandez z MailerLite, który zdradza, jak korzystać z automatyzacji maili, żeby przyciągać klientów na stronę oraz kierować ich uwagę na nasze produkty i usługi.
5:57 W jaki sposób zachęcić użytkownika, żeby pozostawił na stronie adres e-mail?
10:05 Jakie cechy powinien mieć skutecznie działający formularz zapisu albo pop-up?
17:42 Co powinno znaleźć się w wiadomości z linkiem potwierdzającym, żeby była skuteczna?
20:02 Jak przygotować legalny mailing, który jest zgodny z RODO?
24:56 Jak często wysyłać kolejne maile do użytkowników zapisanych na listę?
39:10 Jak powinien wyglądać e-mail, który wysyłamy do naszych subskrybentów?
44:27 Jakie parametry należy brać pod uwagę, sprawdzając skuteczność mailingu?
52:32 Jak zmniejszyć prawdopodobieństwo, że wysyłane e-maile będą traktowane jak SPAM?
56:53 Po czym poznać, że nasz mailing działa i nie trzeba niczego w nim poprawiać?
1:03:52 Jak psychicznie poradzić sobie z sytuacją, kiedy użytkownicy wypisują się z listy?
1:09:27 Co zrobić z osobą, która zakończyła sekwencję e-maili i nie podjęła żadnego działania?
Notatki do tego odcinka i prezent do pobrania: https://malawielkafirma.pl/automatyzacja-maili/
3 rzeczy do zapamiętania z tego podcastu:
- Zacznij od analizy swojej strony. Sprawdź, które artykuły cieszą się największym zainteresowaniem internautów i gdzie najczęściej lądują odwiedzający cię użytkownicy. Wbrew pozorom to wcale nie musi być strona główna bloga czy firmy! A gdy już to rozgryziesz, właśnie tam zamieść zachętę do zostawienia adresu e-mail.
- Pamiętaj o odpowiednim skomponowaniu maila. Liczy się zarówno jego wygląd, jak i sposób, w jaki będzie napisany. Może to być prosta wiadomość tekstowa, może też być coś bardziej kolorowego i wyszukanego wizualnie. Chodzi o to, żeby wpisać się w oczekiwania odbiorcy i skupić na celu, jaki chce się osiągnąć.
- Zadbaj o porządek na liście. Jeśli masz już stworzoną jakąś bazę, pozbądź się bez żalu nieaktywnych kont. Tylko zaburzają ci statystyki i generują koszty. Jeśli ktoś od pół roku nie otworzył ani jednego maila od ciebie, raczej już tego nie zrobi.
Przydatne linki:
Yuval Noah Harari „21 lekcji na XXI wiek” https://selkar.pl/aff/mwf/21-lekcji-na-xxi-wiek
MailerLite https://malawielkafirma.pl/mailerlite
Artykuł o RODO na blogu MailerLite GDPR and how compliance can improve your email marketing https://www.mailerlite.com/blog/gdpr-and-how-compliance-can-improve-your-email-marketing
Artykuł o SPAM-ie na blogu MailerLite How to avoid spam filters and reach the inbox https://www.mailerlite.com/blog/avoiding-spam-filters-and-reaching-the-inbox
Posłuchaj też tych odcinków:
213: Budowanie listy mailingowej https://malawielkafirma.pl/budowanie-listy-mailingowej/
286: Marketing automation https://malawielkafirma.pl/marketing-automation-w-malej-firmie/
210: Jak odnowić kontakt z klientem https://malawielkafirma.pl/jak-odnowic-kontakt-z-klientem/