326: Jak rozliczać się z klientami za efekty – Piotr Chmielewski
Czy rozliczanie z klientami za efekty może być dla firmy opłacalne? Jakie warunki powinien spełniać usługodawca, a jakie usługobiorca, żeby współpraca była owocna dla obu stron? Jakie są wady i zalety rozliczania w modelu prowizyjnym?
Posłuchaj 326. odcinka MWF, którego gościem jest Piotr Chmielewski, i dowiedz się, jak przygotować się do współpracy z klientami opartej na rozliczaniu za efekty, żeby efekty – zwłaszcza te finansowe – były satysfakcjonujące dla wszystkich.
1:49 Dlaczego Piotr zdecydował się rozliczać z klientami za efekty?
6:18 W jaki sposób Piotr dokonywał selekcji firm, które zapraszał do współpracy?
16:09 Jak pogodzić w firmie dwa modele rozliczania: za efekty i na zasadzie stałej opłaty?
19:58 Jak ustalić wysokość prowizji w modelu rozliczania za efekty?
24:59 Jakie warunki powinien spełniać klient, żeby rozliczanie prowizyjne było dla niego opłacalne?
34:46 Jaką pracę Piotr wykonuje na rzecz klienta, z którym rozlicza się prowizyjnie?
39:51 W jaki sposób zatrzymać przy sobie na dłużej klienta rozliczającego się z nami za efekty?
44:50 Czy Piotr uważa, że model rozliczania prowizyjnego jest dla jego firmy opłacalny?
48:29 Jakie warunki powinna spełniać firma oferująca klientom rozliczanie za efekt?
Notatki do tego odcinka i prezent do pobrania: https://malawielkafirma.pl/rozliczanie-za-efekty/
3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu:
- Jeśli twoje usługi mogą być rozliczane w modelu prowizyjnym, nie obawiaj się go wypróbować. Taki element twojej oferty to dowód na to, że działasz skutecznie, i może przyciągnąć do ciebie klientów, którzy wcześniej nie zdecydowaliby się na współpracę z tobą.
- Zastanów się, jakie cechy powinien mieć klient, któremu zaproponujesz współpracę na zasadzie rozliczania się za efekt. Określ jasno kryteria, które powinien spełniać, żebyś miał pewność, że wasza współpraca będzie korzystna dla obu stron.
- Jeśli masz problem z określeniem wysokości prowizji, zapytaj klienta o zdanie. On sam wie, ile jest dla niego wart zapis na newsletter czy wizyta unikalnego użytkownika na jego stronie internetowej. W ten sposób uda wam się określić satysfakcjonującą dla obu stron stawkę.
Przydatne linki:
MJ DeMarco „Fastlane milionera” https://www.ceneo.pl/22818712#crid=349594&pid=14508
Strona agencji Social Media Now https://socialmedianow.pl/
Dodatkowe materiały do pobrania: https://malawielkafirma.pl/rejestracja/
Posłuchaj też tych odcinków:
158: Działania B2B na Facebooku https://malawielkafirma.pl/dotarcie-b2b-facebook/
183: 20 technik pozyskiwania klientów https://malawielkafirma.pl/20-technik-pozyskiwania-klientow/
209: Sprzedawaj więcej https://malawielkafirma.pl/sposoby-na-wieksza-sprzedaz/