Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij
<< przejdź do listy szkoleń
To szkolenie już się odbyło. Sprawdź nadchodzące szkolenia

Zarządzanie kryzysowe w praktyce

Nazwa:
Zarządzanie kryzysowe w praktyce
Poziom:
Typ:
Szkolenia eksperckie
Data:
24.05.2018 - 25.05.2018
Tryb:
Dzienne
Liczba godzin:
16 godz.
Wstęp:
płatny
Miasto:
Adres:
Aleja Solidarności
Cena:
2250 zł - 2500 zł RABAT 10% przy zapisie / kontakcie przez Crossweb
kontakt i zapisy:
Skorzystaj z formularza i zgarnij rabat 10% na ten kurs

Użyj formularza aby:
  • dopytać o szczegóły szkolenia
  • zarejestrować się na to szkolenie
Zgłoszenie prześlemy bezpośrednio do organizatora, który skontaktuje się z Tobą aby odpowiedzieć na wszelkie pytania lub dokończyć proces rejestracji.
Opis:

Szkolenie jest kontynuacją cyklu szkoleń dla managera/Koordynatora systemu zarządzania ciągłością działania.

Jednym z kluczowych elementów, które wymuszają wdrożenie i realizację planów ciągłości działania jest kryzys lub sytuacja kryzysowa (zależnie od przyjętych rozwiązań). Często odróżnienie kryzysu od incydentu jest bardzo trudne, dlatego w niektórych przypadkach uruchomienie planów ciągłości działania, czy planów reagowania kryzysowego jest spóźnione. Może to spowodować eskalację siły zdarzenia, oddziaływania (impactu), a w niektórych przekroczyć założone parametry co do przestoju, zarówno co do czasu przestoju jak i jego skutku (w zależności od przyjętych rozwiązań – MAO, MTPD, BIL lub podobne). Dlatego właściwe przygotowanie działań kryzysowych jest kluczowe, do ograniczenia skutków zdarzenia.


Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przygotowanie osób, w których kompetencjach leży zarządzanie ciągłością działania organizacji, do przygotowania obsługi kryzysu w organizacji. Poprzez organizację szkolenia, opartą o ćwiczenia praktyczne, Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił przygotować zarządzanie kryzysowe w organizacji, a istniejące – będzie potrafił udoskonalić.


Szkolenie jest skierowane do osób zajmujących się:

Zarządzaniem ciągłością działania – w pełnym aspekcie, realizacją planów kryzysowych, komunikacją kryzysową, zarządzaniem i kierowaniem sztabami i zespołami zarządzania kryzysowego (CMT), zarządzaniem ryzykiem korporacyjnym (ERM), zarządzaniem ryzykiem oraz członków i kierowników zespołów odpowiedzi (response team).

W zakresie obszarów bezpieczeństwa szkolenie skierowanej jest do osób zajmujących się (lub mających obowiązki w tym zakresie) kryzysami w bezpieczeństwie i ochronie marki (kryzysy reputacyjne), bezpieczeństwie informacji w tym również zgodnie z normami międzynarodowymi (np. ISO serii 27k), bezpieczeństwie środowiskowym (w tym zakłady podlegające dyrektywie SEVESO oraz krajowym regulacjom w tym zakresie), bezpieczeństwie przeciwwybuchowym (w tym zakłady podlegające dyrektywie ATEX oraz krajowym regulacjom w tym zakresie), bezpieczeństwie i ochronie przeciwpożarowej etc.


Na szkoleniu dowiesz się:

  • Jaka jest różnica między incydentem a kryzysem – czyli kiedy obsłużyć incydent, a kiedy powołać zespół kryzysowy;
  • Jak tworzyć strukturę ramową zarządzania kryzysowego (framework);
  • W jaki sposób organizować zespoły zarządzania kryzysowego (struktura);
  • Jak organizować prace zespołów kryzysowych, zespołów odpowiedzi na kryzys (zależnie od obszaru);
  • Jak współpracować z podmiotami zewnętrznymi (na szczeblu gminy, powiatu ewentualnie województwa);
  • Jak ustalać komunikację kryzysową, w tym zewnętrzną komunikację z wykorzystaniem mediów społecznościowych;
  • Jak powiązać zarządzanie ryzykiem z zarządzaniem kryzysowym – w tym również w odniesieniu do apetytu na ryzyko oraz pojemności ryzyka;
  • Oraz wiele innych, istotnych informacji związanych z zarządzaniem kryzysowym w organizacjach.

UWAGA: zakres szkolenia może zostać uszczegółowiony w zależności od grupy, np. w kierunku realizacji wymagań dla zakładów podlegających regulacjom prawnym – krajowym i międzynarodowym, w tym w szczególności w zakresie dyrektyw SEVESO III i ATEX.


Korzyści ze szkolenia:

Wiedza i umiejętności w zakresie zarządzania kryzysowego. Dyskusje i kontakty ze specjalistami z tej wąskiej i bardzo wymagającej dyscypliny wiedzy w zakresie zarządzania bezpieczeństwem korporacyjnym i publicznym.

A poza tym wiedza o aktualnych standardach związanych z zarządzaniem kryzysowym i zarządzaniem ciągłością działania. A więc struktura i wymagania ISO 22301, BS 11200, ISO 22398, ISO 31000, ISO 27001, ISO 27035 oraz dyrektywy SEVESO III, ATEX, dyrektywa narzędziowa, dyrektywa maszynowa, postanowienia z Aarhus… i wiele innych.


Forma szkolenia:

Wszystkie działania realizowane są w unikatowej formie, do tej pory nie realizowanej w Polsce. Od początku do końca szkolenie będzie JEDNYM WIELKIM ĆWICZENIEM.


Co musisz wiedzieć/mieć przed szkoleniem?

Przed szkoleniem powinieneś posiadać co najmniej minimalną wiedzę w zakresie zarządzania ryzykiem, zarządzania ciągłością działania, ale przede wszystkim – ZARZĄDZANIA…


W ramach szkoleń otwartych gwarantujemy:

  • Profesjonalnego trenera
  • Certyfikaty ukończenia szkolenia
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Przerwy kawowe
  • Lunch
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych
  • Grupy do 15 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji


Agenda

Ze względu na duże ryzyko skopiowania materiału (szkolenie jest pierwszym tego typu w Polsce i jedynym z tym zakresem tematycznym) agenda zostaje przedstawiona tylko w formie uproszczonej.


  • Pojęcie kryzysu. Kryzys a incydent.
  • Przepisy, standardy, normy i dobre praktyki w zakresie zarządzania kryzysowego – przegląd.
  • Struktura ramowa – czyli jak określić ramy zarządzania kryzysowego w organizacji.
  • Role… nie funkcje. Zespół kryzysowy w praktyce.
  • Kompetencyjny model w zarządzaniu kryzysowym – kompetencje kluczowe i metody ich uzupełnienia w przypadku konieczności korzystania z zastępców (backupów), model „mercedesa”.
  • PDCA w kryzysie.
  • Ryzyko, impact, BIA – struktury zmienne i dynamiczne.
  • Komunikacja w kryzysie. Narzędzia identyfikacji i monitorowania treści oraz strategia komunikacji. Audytorium kryzysu a interesariusze. Rodzaje komunikatów i ich zawartość w zależności od grupy docelowej.
  • Rejestracja kryzysu – aspekt prawny (odpowiedzialności karnej), aspekt wizerunkowy (reputacyjny, ochrony marki), aspekt techniczny (proces główny, procesy wspomagające).

Test końcowy.


Trenerzy

Prowadzący szkolenie jest praktykiem w zakresie realizacji, organizacji i zarządzania bezpieczeństwem z ponad 20 letnim stażem (ponad 400 projektów). Zarządzał, organizował i realizował zadania w ramach zespołów kryzysowych i doradzał w najtrudniejszych kryzysach w Polsce, w tym w kryzysach których wielu specjalistów w kraju nie chciało się podjąć. W portfolio można znaleźć zdarzenia o charakterze kryzysów społecznych, zdarzeń naturalnych, ale również ciężkie wypadki i awarie w zakładach przemysłowych. Zanim jednak zaczął zarządzać i organizować – przeszedł szkołę życia w działaniach ratowniczo – gaśniczych oraz w Pogotowiu Ratunkowym (zespoły reanimacyjne i wypadkowe).

Po kilkunastu latach doświadczeń operacyjnych i organizacyjnych, przyszedł czas na działania w zakresie zarządzania na najwyższym poziomie. Doradzając zarządom w postaci czy to strategicznie prowadzonych audytów systemów zarządzania ciągłością działania (samodzielnych i zintegrowanych), czy to prowadząc kryzysy zdobył najwyższe szlify, które pozwoliły spojrzeć z najwyższego punktu organizacji.


Kontakt

Marlena Zaręba

Tel. komórkowy: 600-811-803

e-mail: [email protected]