VII Employer branding w praktyce
Czwartek, 21 listopada
08:20
Rejestracja, poranna kawa
08:55
Powitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji
- Aldona Mlonek - Korzonkowska, Project Manager, Puls Biznesu
09:00
PANEL DYSKUSYJNY: Rola przywództwa w budowaniu marki pracodawcy
- Moderator: Marika Stasinowska, Senior Executive Manager, HRK
- Paneliści: Judyta Pastuszka, Menedżerka ds. Kultury Organizacyjnej, Żabka
- Sławomir Ronkowski, Dyrektor ds. komunikacji wizerunkowej i relacji z otoczeniem społecznym, LPP
- Marta Chmielewska, Dyrektorka Biura Komunikacji Wewnętrznej, VeloBank
- Agnieszka Maciejewska, Group Vice President – People & Culture, TVN Warner Bros. Discovery
- Jak Zarządy powinny wspierać swoje firmy w dzisiejszym świecie
- Budowanie i promowanie pozytywnej kultury organizacyjnej
- Budżet na działania EB - perspektywa zarządu i osób decyzyjnych
- Tworzenie i komunikacja wartości organizacyjnych
- Zwiększanie zaangażowania i satysfakcji pracowników
09:50
Przyciągamy produktami & Inspirujemy ludźmi w LPP. O tym jak stworzyliśmy parasolową strategię EB dla 40 krajów i 5 brandów nie tracąc naszej tożsamości
- Katarzyna Rachwalska-Groning, Liderka Zespołu ds. Employer Brandingu, LPP
- Maciej Radziemski, Strategy Director & Co-Founder, LUCKYYOU
Case study LPP
- Projektowanie, komunikacja wizualna, sprzedaż, logistyka, technologie, prawie 40 krajów, a do tego 5 różnych brandów – czy da się to pogodzić? O podejściu parasolowym
- Badania na szeroką skalę. Więcej nas łączy czy dzieli?
- Zderzenie oczekiwań z rzeczywistością – wartości biznesowe a wartości pracowników
- Warsztaty, fokusy, kompromisy – dialog i transparentność kluczem do sukcesu
10:20
Jak wykorzystać platformę LMS w procesie onboardingu – od pomysłu do realizacji
- Magdalena Czykirska, Główny Specjalista w Departamencie Kadr, Centrala KGHM Polska Miedź S.A.
- Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy - mapowanie i optymalizacja procesu, technologia i automatyzacja
- Ścieżka wdrożeniowa na miarę oczekiwań pracowników, managerów i organizacji
- Zaangażowanie zespołu, podział ról i content plan spójny z kulturą organizacyjną
- CUmpel/ CUmpelka do zadań specjalnych – kampania informacyjna, szkolenia i wdrożenie
- Nasze wnioski - dlaczego monitorowanie i ciągłe doskonalenie jest kluczowe
10:50
Przerwa kawowa
11:20
Jak analityka może wspierać budowanie wizerunku pracodawcy i marketing rekrutacyjny
- Łukasz Trzeszczkowski, Partner Strategiczny, Be About Hybrid Agency
- Trendy i technologie w analityce danych employer brandingowych
- Przegląd kluczowych wskaźników do optymalizacji marketingu rekrutacyjnego
- Mierzenie skuteczności działań i strategii wizerunkowych
- Wyzwania i ograniczenia analityki EB
11:50
Dyskryminacja w miejscu pracy - nierówności płacowe i wykluczenia spowodowane wiekiem, płcią, wyglądem
- Bartosz Siwiak, Adwokat, Senior manager w zespole People & Organisation, PwC
- Współpraca i integracja imigrantów - wejście w nowe role, także managerskie w organizacjach
- Jawność wynagrodzeń - jakie zmiany wprowadzi dyrektywa unijna
- Wpływ wieku, płci, wyglądu na wykluczenie zawodowe
12:20
Dlaczego employer branding zaczyna się i kończy na Internal Mobility?
- Joanna Babiarz, Global Employer Branding Director, APTIV
Case study APTIV
12:50
Staż, który nie ma wieku? Kandydatki i kandydaci 50+, czy jesteśmy na to gotowi?
- Emila Badełek, People Experience Manager, Rohlig Suus Logistics
Case study ROHLIG SUUS LOGISTICS
- Case study – LogiStaż w SUUS, czyli staż dla każdego
- Jak dotrzeć do kandydatek i kandydatów 50+?
- Jakie są największe wyzwania w procesie rekrutacji?
- Jak odpowiedzieć na potrzeby wielopokoleniowych zespołów?
- Nasze wnioski, czyli co poszło nie tak, a z czego jesteśmy dumni
13:20
Lunch
14:10
Czy Employer Branding = Digital Marketing?
- Ewa Jakimowicz, Expert Team Lead - Talent Acquistion & Employer Branding, T-Mobile Polska
- Zuzanna Czarnecka-Ziębicka, Specjalistka ds. Employer Brandingu, T-Mobile Polska
Case study T-MOBILE POLSKA
- Przyjrzymy się metodom i narzędziom Digital Marketingu
- Przywołamy ‘best practise’ ze świata EB
- Zadamy sobie pytania, które pomogą nam w budowie własnej strategii komunikacji w Internecie
14:40
Program ambasadorski bez tajemnic - jak przekształcić pracowników w influencerów marki
- Dagmara Pakulska , dagmarapakulska.pl
- Jak stworzyć strukturę programu ambasadorskiego
- Rekrutacja ambasadorów
- Metody na budowanie zaangażowania wśród ambasadorów marki
- Co może pójść nie tak przy tworzeniu programu ambasadorskiego i jak się przed tym uchronić
- Odrobina wiedzy psychologicznej, która pomoże stworzyć świetny program employee advocacy
15:10
Razem w Lidlu – czyli employer branding społecznie zaangażowany
- Aleksandra Kręgielska-Rolla, Employer Branding Managerka, Lidl Polska
Case study LIDL POLSKA
- Czy warto w działaniach employer brandingowych skupiać na tematach społecznie zaangażowanych
- Pomysł, wizja, kreacja a zderzenie z rzeczywistością
- Ewolucja koncepcji kampanii „Razem w Lidlu” – czy można tworzyć kampanię przez kilka lat?
- Realizacja, wyniki, wnioski i rekomendacje
15:40
Przerwa kawowa
16:00
EB wewnętrzny – jak kreować pozytywny wizerunek w czasach wyzwań społeczno-gospodarczych i trudnych decyzji
- Karolina Fiejtek, Koordynatorka ds. employer brandingu, Wearmedicine.com
Case study WEARMEDICINE.COM
- Jak pokazać dobrą twarz w obliczu trudności, które wpływają na pracodawcę, który musi podejmować często negatywne decyzje dla pracowników
- EB w organizacji rozproszonej i offline
- Jak budować wewnętrzną sieć społecznościową
- Nowe sposoby na komunikację z pracownikami
16:30
Współpraca EB z HR: podejście holistyczne
- Marta Pietranik-Pacuła, Communication Manager, Schaeffler Global Services Europe
- Aleksandra Kuchejda, Senior Recruitment Professional, Schaeffler Global Services Europe
Case study SCHAEFFLER GLOBAL SERVICES EUROPE
- Siła EB w kompleksowym wspieraniu działań HR
- HR Roadmap: działania EB na każdym etapie cyklu życia pracownika
- Autorskie przykłady programów budowania zaangażowania pracowników
- EB po godzinach
17:00
Zakończenie konferencji
Stworzenie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy jest kluczowym czynnikiem przyciągania i zatrzymywania pracowników w firmie, szczególnie w obliczu rosnącej konkurencji na rynku pracy. Employer branding oparty na konkretnych informacjach i długofalowych strategiach, staje się niezbędnym narzędziem do przyciągania uwagi najbardziej utalentowanych ekspertów.
Według raportu "Employer brand research 2023", najważniejszym czynnikiem zatrudnienia dla badanych były atrakcyjne wynagrodzenie i benefity (73%). Kolejnymi istotnymi czynnikami były przyjazna atmosfera pracy (64%) oraz stabilność zatrudnienia (62%). Reputacja pracodawcy zyskuje również coraz większe znaczenie, co potwierdza 44% respondentów, co jest zauważalnym wzrostem w porównaniu z poprzednimi latami.
Oprócz konkurencyjnych płac, korzyści socjalnych i przyjaznej atmosfery pracy, reputacja pracodawcy na rynku staje się kluczowym elementem w przyciąganiu i zatrzymywaniu talentów.
Jeśli chcesz zapoznać się z najnowszymi trendami z obszaru EB, posłuchać case studies jak inne firmy prowadzą strategie i radzą sobie w trudnych czasach zapraszam do udziału w VII edycji konferencji "Employer branding w praktyce". Konferencja odbędzie się 21 listopada 2024 roku, w Warszawie.
Jeśli jesteś menedżerem odpowiedzialnym za projekty z zakresu EB, HR lub komunikacji, dołącz do grona uczestników konferencji.