Crossweb

Podsumowanie: API hours

, 13 listopada 2012
Podsumowanie:  API hours
6 listopada odbyła się pierwsza konferencja z cyklu API Hours organizowana przez firmę Ganymede. Mimo dość wąskiej tematyki spotkanie zgromadziło ponad 100 uczestników.  Tematem konferencji API Hours było tworzenie aplikacji  z wykorzystaniem API Facebooka zarówno od strony technicznej jak i marketingowej. Mimo, że temat nie jest już nowy i mimo dużej popularności Facebooka umiejętność korzystania z jego API w zaawansowany sposób ciągle jest czymś rzadko spotykanym. Konferencja odbyła się w krakowskim klubie Lizard King.  Już na wejściu można było poczuć, że organizatorzy podeszli do tematu profesjonalnie:  wejście tylko po wcześniejszej rejestracji, weryfikacja na liście gości,  identyfikatory. Miłym zaskoczeniem był pyszny bufet na ciepło oraz żetony stylizowane na te wykorzystywane w grach Ganymede.  Jak się okazało żetony służyły jako środek płatniczy w barze.  Ciekawe połączenie świata realnego z wirtualnym. Konferencja zaczęła się od krótkiego przemówienia właściciela Ganymede, informacji czym zajmuje się firma i jakie ma plany na przyszłość. Pierwszą prezentację wygłosił Marcin Lewicki, który opowiadał o idei Open Graph oraz sposobach integracji z Facebookiem. Było to ogólne wprowadzenie w tematykę,  przeznaczone bardziej dla osób, które nie miały jeszcze styczności z tym zagadnieniem. Jako drugi wystąpił Bartek Nowotarski. Bartek opowiadał o projekcie Flower Power, który wygrał World Hack Warsaw.  Flower Power to aplikacja, która za pomocą urządzenia Arduino i specjalnego czujnika analizuje aktualny stan wilgotności ziemi w doniczce. Gdy ziemia jest zbyt sucha poprzez facebooka właściciel jest informowany, że kwiatkiem należy się zaopiekować. Dodatkowo Bartek z własnego doświadczenia przedstawił garść rad jak warto się przygotować do tego typu wydarzeń, czego unikać a co warto stosować.  Ciekawa, fajnie poprowadzona prezentacja,  a co najważniejsze mocno inspirująca. Po jej zakończeniu pojawiło mi się w głowie tuzin pomysłów gdzie można wykorzystać Arduino z zestawem odpowiednich czujników. Trzecia prezentacja była przeznaczona dla osób zajmujących się budową produktu od strony marketingowej. Pokazywała możliwości wykorzystania platformy Gamfi Social Media na przykładzie wdrożenia HBO Polska. Adrian Witkowski z Gamfi przekonywał, że prawdziwe zaangażowanie w social media można uzyskać poprzez wykorzystania elementów grywalizacji. Faktycznie pokazane przykłady aplikacji HBO udowadniały, że jest to dobry kierunek. Jako czwarty wystąpił Leszek Bukowski z prezentacją "Gamifikacja sieci". Od pierwszych minut było widać, inny styl prowadzenia wystąpienia. Czułem się jak na dobrym wykładzie za czasów studenckich, nic dziwnego Leszek Bukowski na co dzień związany jest z  Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych. Wykład mocno teoretyczny opierający się o teorię grafów, jednak pokazany w przystępny sposób. Ciekawie zaprezentowana została idea tworzenia angażujących gier na zasadzie dwóch odwrotnie skorelowanych współczynników. Jako ostatni wystąpili Andrzej Sekuła i ponownie Marcin Lewicki. Andrzej (Product Manager gry Last Temple) opowiadał o sposobie powstawania Last Temple oraz wykorzystaniu między innymi technik zaprezentowanych przez poprzednich prelegentów. W drugiej części tej prezentacji Marcin Lewicki skupił się na technicznych aspektach integracji gry z API Facebooka. Konferencja zakończyła się turniejem gry  Last Temple.       Całość prezentacji była poprowadzona w ciekawy i zróżnicowany sposób.  Wszytko ujęte było w luźnej atmosferze, podobał mi się także pomysł krótkich przerw pomiędzy prezentacjami sprzyjało to wymianie wiedzy i poznawaniu ciekawych osób.  Jedyne czego mi brakowało to większej porcji zaawansowanej wiedzy technicznej.   Wszytkie prezentacje są już dostępne na stronie:  ganymede.eu/api-hours

———



Blog - najnowsze wpisy