WUD KRK 2014 – zderzenie dwóch światów – portal i agencje interaktywne

Krzysztof Hostyński, 19 listopada 2014
wudKRK2014

W minioną sobotę po raz trzeci miałem okazję uczestniczyć w WUD Kraków. W tym roku konferencja była zdecydowanie najciekawsza, głównie ze względu na tematykę: „Zaangażowanie”.

 

Dla mnie tegoroczny WUD KRK to było zderzenie 2 różnych światów:

Oczywiście rozumiem obie strony: każda z nich walczy o coś innego – każda ma inny model biznesowy, który musi spełnić. Nie mniej te dwa światy rzadko kiedy spotykają się w codziennej pracy tu na konferencji było to jak zderzenie ognia z wodą.

 

Prezentacje które szczególnie mi się podobały:

definicja zaangażowania podana przez Łukasza Tyrałę

definicja zaangażowania podana przez Łukasza Tyrałę

 

Sama organizacja wydarzenia:

 

[edit 20.11.2014] -> usunięta informacja, że cala ekipa WUD KRK w tym roku była zmieniona. Zmieniły się tylko dwie osoby w zespole. Miałem błędne informacje. Dziękuję za czujność organizatorów.

———
podstawowe dane o wydarzeniu:

Autor wpisu: Krzysztof Hostyński


  • Agnieszka

    Zgadzam się z tym, że jakaś mała opłata powinna być pobierana podczas rejestracji. Nie zdążyłam zarezerwować miejsca, a z wcześniejszych doświadczeń z innych konferencji wiedziałam, że część osób nie przyjdzie. Kwote można przeznaczyć chociażby na symboliczny poczęstunek.

  • Paweł Śmietanka

    Krzysztofie, to co napisałeś o tym co mówiłem jest dużym uproszczeniem.

    Wydaje mi się, że zbyt kontrastowo przedstawiłeś portal (złych ludzi, którzy tylko „generują” odsłony) w świetle (troszczących się o człowieka) agencji.

    Nie jest tak, że jeżeli ktoś mierzy odsłony i pod to optymalizuje serwis, to nie myśli o ludziach. Jest wręcz przeciwnie. To pomaga właśnie dobierać taką treść i prezentować ją w sposób jak najciekawszy i jak najbardziej angażujący. Analizowanie liczb nie jest zaprzeczeniem dbania o człowieka. Trzeba je tylko dobrze rozumieć.

    Mówiłem, że w każdym produkcie zaangażowanie może być inaczej rozumiane, ale warto je mierzyć i można optymalizować na wiele sposobów. Przykładem były portal Onet.pl i Sympatia.pl, o której mówiła Asia.

    Nasza definicja była niemalże taka sama jak definicja Łukasza, który nota bene wcześniej stwierdzał, że zaangażowanie jest złe. Przypomnę: „Zaangażowanie użytkowników jest wskaźnikiem jakości user experience. Przejawia się ono poprzez dobrowolne i pozytywne interakcje użytkowników z produktem.”

    Faktycznie odsłony z względów historycznych / branżowych są ważne, ale też są jednym z nielicznych wyznaczników zaangażowania w portalu. Na stronie głównej są to kliknięcia. One pokazują czy to co ktoś widzi angażuje go czy nie, ponieważ nie ma tam zbyt wiele innych rzeczy do robienia. Kliknięcie jest dobrowolne (nikt nie jest do niego zmuszony) i pozytywne (wiąże się z tym, że coś dostanę np. z przyjemność czytania ciekawego artykułu, albo dowiem się czegoś, zaspokoję ciekawość).

    Mierzymy też inne rzeczy, które są przejawem zaangażowania, tj. udostępnienia, komentarze, komentarze na facebooku, lajki, ale też dodatkowo liczba przeczytanych artykułów na użytkownika, czas spędzony w serwisie.

    Są działania i dążenia do dodatkowych sposobów mierzenia zaangażowania poprzez właśnie czas czy też głębokość scrollowania (jak robi to medium.com), ale nie jest to takie proste i pokazuje kolejny aspekt zaangażowania w serwisach contentowych.

    • Paweł nie przedstawiam żadnej ze stron jako dobrą czy złą. Jak zaznaczyłem obie strony rozumiem i obie dobrze znam.

      Mój przekaz jest taki, że na konferencji było widać zupełnie dwa różne światy, dwa rożne podejścia do tworzenia/prowadzenia projektów. Jest to oczywiście spowodowane typem tworzonych projektów.

Nadchodzące wydarzenia o tematyce UX

styczeń 2017
24.01 Wt
Tipi UX Warsaw #2
Warszawa
UX
Spotkanie
Bezpłatny
styczeń 2017
26.01 Czw
 
UX Zielona Góra #1
Zielona Góra
UX
Spotkanie
Bezpłatny
30.01 Pon
The Awwwesomes Meetup #3
Warszawa
IT, programowanie, UX
Spotkanie
Bezpłatny
kwiecień 2017
3.04 Pon
4Developers 2017
Warszawa
Agile/Scrum, IT, Java, JavaScript, php, programowanie, Ruby on Rails, UX
Konferencja
Płatny

NAJNOWSZE WPISY NA BLOGU





wydarzenia-2016
Krzysztof Hostyński, 1 stycznia 2017

Zakończony roku to dobry moment na podsumowania i odrobinę statystyk. Podobnie jak rok temu zebrałem wydarzenia, cykle i prelegentów, których strony w Crossweb odwiedziło w 2016 roku najwięcej użytkowników.  Dodatkowo poniżej załączam dane odnośnie ilości wydarzeń w poszczególnych miesiącach.

WUDKRK World Usability Day w Krakowie
Iwona Kaczmarczyk, 30 listopada 2016

Tegoroczna edycja WUD Kraków odbyła się pod znakiem zrównoważonego designu. 12 prelekcji i 7 warsztatów zapewniły porządną dawkę wiedzy na tematy, które na różne sposoby poruszają zagadnienie odpowiedzialnego projektowania. Opowiemy Wam o kilku z nich!

Crossweb.pl - IT Academic Day 2016na UJ - relacja z wydarzenia.
Iwona Kaczmarczyk, 31 października 2016

18 października uczestniczyliśmy w IT Academic Day, który miał miejsce na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Organizatorami byli Microsoft, Grupa FAIS.NET oraz Koło Studentów Informatyki UJ, a my pojawiliśmy się tam jako partner wydarzenia. Organizatorzy maksymalnie wykorzystali te 8 godzin!

startkrkup2016
Krzysztof Hostyński, 28 października 2016

W dniach 3.11 – 9.11.2016 odbędzie się w Krakowie START #KRK UP, czyli tydzień startupów organizowany przez Miasto Kraków i krakowską społeczność startupową.

nowa-oferta-pracy
Asia Hostyńska, 12 października 2016

Mamy świetną wiadomość! Już są! Przygotowaliśmy całkowicie nowy wygląd ofert pracy w Crossjob. Więcej parametrów, więcej informacji, większa precyzja. Mamy nadzieję, że spodobają Wam się oraz dostarczą dużo przydatnych informacji o pracy na danym stanowisku.