Baltathon. Hackathons for BalticMuseums.
Let's hack for Baltic Museums!
Hackathon – Baltathon jest organizowany w ramach międzynarodowego projektu „BalticMuseums: Love IT!”, który finansowany jest z unijnego programu Południowy Bałtyk. Muzea, atrakcje turystyczne, specjaliści IT i instytucje badawcze z Polski, Danii, Szwecji, Litwy i Niemiec współpracują w projekcie przy tworzeniu narzędzi wspomagających technologie informacyjne dla atrakcji przyrodniczych i kulturowych w regionie Południowego Bałtyku. Ogólnym celem projektu jest stworzenie usług dla obsługi turystyki wspieranej informatycznie, a jego podstawą wymiana doświadczeń pomiędzy partnerami, zwiedzającymi i użytkownikami.
Twoim zadaniem, jako Uczestnika, jest stworzenie w ciągu 24 godzin narzędzia informacyjnego - aplikacji opartej na gamifikacji, która przyczyni się do większego zainteresowania i zaangażowania turystów odwiedzających instytucje kultury w krajach bałtyckich.
Organizatorem hackathonu w Gdyni jest Fundacja Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp” ze Szczecina we współpracy z Centrum Nauki Experyment oraz Akwarium Gdyńskim MIR-PIB z Gdyni.
Do udziału w Baltathonie zapraszamy programistów, projektantów, grafików, ekspertów internetowych i wszystkich fanów nowych technologii! Jeśli masz powyżej 18 lat, dołącz do nas! Zapewniamy smaczne jedzenie, litry kawy i atrakcyjne nagrody dla najlepszych drużyn.
Swój projekt możesz zadedykować Centrum Nauki Experyment lub Akwarium Gdyńskiemu MIR-PIB.
Podczas wydarzenia otrzymasz wsparcie doświadczonych mentorów, którzy podzielą się swoją wiedzą, aby pomóc rozwinąć pomysły Twojego zespołu.
Tydzień przed rozpoczęciem imprezy partnerzy organizują spotkanie – tzw. warm-up. Podczas niego będziesz miał szansę zapoznać się z wystawami, problemami i wyzwaniami, przed którymi stoją partnerzy. To również czas, aby wybrać, dla której instytucji stworzysz aplikację.
No teammate? No problem! Podczas warm-upu będziesz miał także okazję poznać innych uczestników i stworzyć własny lub dołączyć do innego zespołu.
Liczba zawodników jest ograniczona do 60, a maksymalna liczba zawodników w jednym zespole to 5 osób.
Rejestracja rusza 15 lutego. Zarejestruj swój zespół i hakuj razem z nami!