AI w grach. Myśleć czy nie myśleć? - oto jest pytanie
W tym odcinku Wojtek i Michał rozmawiają o algorytmach, ich zastosowaniu w grach i definicji inteligencji. Dyskutują na temat różnych klas algorytmów, ich sprytu oraz porównują je z bardziej tradycyjnymi metodami, takimi jak sortowanie bąbelkowe. Istnieją różne opinie na temat tego, co stanowi "inteligentny" algorytm. Omawiają również wyzwania i korzyści związane z wdrażaniem zaawansowanych algorytmów w świecie gier, od ich wpływu na doświadczenie gracza po potencjalne przewagi konkurencyjne dla deweloperów. Czy inteligencja maszynowa zmieni przyszłość gier? Jakie są etyczne dylematy związane z wdrażaniem algorytmów w grach? Dołącz do Wojtka i Michała w tej fascynującej dyskusji, w której zastanawiają się, jak technologia kształtuje przyszłość rozrywki
Literatura:
Programming Game AI by Example, Mat Buckland, Wordware Publishing Inc., 2005
Game AI Pro - http://www.gameaipro.com/
https://www.gamedeveloper.com/pc/the-game-developer-archives-postmortem-ensemble-s-age-of-empires- (dawna Gamasutra)
https://www.gamedeveloper.com/design/postmortem-ensemble-studio-s-age-of-empires-ii-age-of-kings#close-modal
https://gafferongames.com/post/fix_your_timestep/
http://gameprogrammingpatterns.com/
https://oakfusion.com/