W dzisiejszym świecie umiejętności programowania stają się tak samo ważne jak czytanie i pisanie.Właśnie dlatego program
Dlaczego Twoja firma powinna organizować wydarzenia IT?

Organizacja eventów wymaga nakładu czasu i zaangażowania przynajmniej kilku osób, a nierzadko także wkładu finansowego. Zatem czy opłaca się organizować firmowe wydarzenia dla branży IT? Co możemy dostać w zamian za poświęcony czas i przekazaną wiedzę?
Zachęcanie potencjalnych pracowników
Spotkania, których głównym elementem są prelekcje, to doskonała okazja, by pokazać potencjalnym pracownikom, jak pracuje się w Twojej firmie. Prezentując wykorzystywane technologie, ciekawe projekty i zaskakujące case study dajesz jasny komunikat — nasza firma korzysta z nowoczesnych rozwiązań, zapewnia interesujące zadania i możliwość rozwoju. Pokazanie tego na konkretnych przykładach ma dużo większą moc niż zapewnienia spisane w treści ofert pracy.
Bezpośrednia rekrutacja
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w trakcie wydarzenia wydzielić czas na rozmowę z rekruterem lub ustawić przy wyjściu stolik z wydrukowanymi ofertami. Również przed wydarzeniem można poinformować uczestników, że zainteresowani pracą mogą przynieść swoje CV i oddać je prowadzącemu.
Programiści przychodzą na takie spotkania nie tylko po wiedzę, ale także po to, by poznać firmę, w której może kiedyś będą chcieli pracować. Lub już chcą, tylko robią ostateczne rozeznanie. Zgodnie z marketingową zasadą, by być tam, gdzie jest Twój klient (a w tym przypadku – potencjalny pracownik) warto im to pozyskiwanie informacji maksymalnie ułatwić również na wydarzeniach.
Budowanie wizerunku
Zaangażowana w rozwój branży, która dzieli się wiedzą i pomaga poszerzać horyzonty. Właśnie taki wizerunek Twojej firmy będzie utrwalał się w świadomości pracowników, kandydatów oraz klientów dzięki organizacji wydarzeń. Wielu programistów chętniej pracuje w firmach, które regularnie organizują spotkania lub raz do roku wyprawiają dużą, wartościową konferencję. Wielu kontrahentów woli współpracować z firmami zaangażowanymi społecznie, bo ma to pozytywny wpływ na ich własny wizerunek.
To się zwyczajnie opłaca. Jednak aby dążyć do osiągnięcia tego celu skutecznie, konieczne będą długofalowe działania — budowanie wizerunku marki to proces, a nie pojedynczy punkt do skreślenia z listy.
Rozwój Twoich pracowników
Wydarzenia oparte na dzieleniu się wiedzą to szansa rozwoju nie tylko dla uczestników. Również Twoi pracownicy, którzy angażują się ich tworzenie, mogą wiele zyskać. Ćwiczenie umiejętności organizacyjnych, wygłaszania prelekcji, przekazywania wiedzy w prosty i zrozumiały sposób to cenne umiejętności, które mogą przydać się w dalszej karierze.
Zamiast ograniczać się wyłącznie do teoretycznych szkoleń – czy to wewnętrznych, czy zewnętrznych – dobrze dać im możliwość sprawdzenia się w praktyce. Po każdym evencie – niezależnie od wielkości – warto zorganizować krótkie spotkanie, na którym omówicie, co poszło dobrze, co źle, nad czym trzeba popracować, co zmienić, co dodać, a co wyrzucić. Takie podsumowanie pomoże organizatorom rozwijać się i podnosić jakość wydarzeń.
Integracja branży IT
Nowe znajomości mogą skutkować nowymi współpracami, pomysłami, partnerstwami biznesowymi, a co za tym idzie — rozwojem całego środowiska IT. A jeśli firma chce pozostać na topie, powinna być częścią zmian, które mają miejsce w jej branży.
Nigdy nie wiesz, kto zainteresuje się Twoją firmą podczas konferencji czy meetupu. Nowy inwestor? Kontrahent? Innowator z nieszablonowym rozwiązaniem? Aby być w czołówce, trzeba pozostać otwartym na różne możliwości. A wydarzenia są drzwiami, przez które mogą one wejść do Twojej firmy.
Blog - najnowsze wpisy
CSR Poland 2025 – inspirująca konferencja pełna wartościowej wiedzy i spotkańŚwięto odpowiedzialnego biznesuW dniach 20-
Cześć!Przygotowaliśmy dla Was zestawienie targów pracy, które odbędą się w 2025 roku. Wszystkie wydarzenia uporządkowali
Branża IT od lat zmienia się na lepsze, a kobiety odgrywają w niej coraz większą rolę – zarówno jako liderki zespołów te
Kontynuujemy podsumowanie 2024 roku. Tym razem przyjrzeliśmy się danym dotyczącym wystapień. I po raz drugi publikujmy w
Zebraliśmy dla Was informacje, jakie treści najczęściej czytaliście w Crossweb w minionym roku. W ten sposób powstał ran