Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Jak wypromować wydarzenia IT? 7 sposobów

Iwona Karczmarczyk, 27 lutego 2020
Jak wypromować wydarzenia IT? 7 sposobów

Organizujesz wydarzenie IT i chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób? Zależy Ci, aby bilety wyprzedały się do zera, a sala była pełna? Przeczytaj, jak promować wydarzenia IT.


Zacznij wcześniej


Nawet kilkugodzinny meetup potrzebuje czasu, by dojrzeć w świadomości użytkowników. A im wydarzenie jest większe, tym wcześniej należy zabrać się za jego planowanie.


W przypadku dużych konferencji może być to nawet rok prac organizacyjnych i kilkumiesięczna promocja. Przy małych spotkaniach często wystarczy ogłoszenie daty z miesięcznym wyprzedzeniem. Chodzi o to, aby dać potencjalnym uczestnikom możliwość zaplanowania czasu, przemyślenia kwestii budżetu, jeśli wejściówka jest kosztowna lub zorganizowania dojazdu i noclegu, jeżeli wydarzenie nie odbywa się w ich mieście.


Załóż wydarzenie na Facebooku


Prawie połowa Polaków jest obecna na Facebooku. Prawdopodobieństwo, że są tam również Twoi odbiorcy, jest więc bardzo wysokie. Nie ignoruj możliwości serwisu, bo są naprawdę imponujące — załóż wydarzenie na Facebooku. Dlaczego? Ponieważ:


  • Facebook sam proponuje użytkownikom te wydarzenia, które mogą ich zainteresować
  • Znajomi użytkownika, który dołącza do wydarzenia, widzą taką informację w news feedzie — rośnie więc jego zasięg organiczny
  • Uczestnicy mogą sami zapraszać swoich znajomych
  • Uczestnicy dostają powiadomienie o każdej aktualizacji wydarzenia — to świetne narzędzie do komunikacji
  • Facebook to świetne narzędzie reklamowe — więcej przeczytasz w jednym z kolejnych akapitów


Daj znać społecznościom w sieci


Kolejnym sposobem jak wypromować wydarzenie IT jest udostępnianie informacji w grupach na Facebooku, tematycznych forach oraz innych miejscach, w których przebywają odbiorcy.


Głównym plusem grup tematycznych jest fakt, że zebrana tam społeczność to wysokiej jakości grupa docelowa o konkretnych zainteresowaniach. Nawet jeśli takie grupy są mniej liczne niż te bardziej ogólne, zazwyczaj przynoszą znacznie lepsze efekty.


Dodaj wydarzenie do bazy wydarzeń


Nasza baza wydarzeń Crossweb, MeetUp, Evenea — agregatorów eventów jest przynajmniej kilka i warto umieścić w nich także swój. Dobrym zagraniem jest dywersyfikacja źródeł ruchu — wielu użytkowników ma swoje ulubione miejsce, w którym szuka wydarzeń, więc warto im ułatwić znalezienie Twojego eventu. Wszystko zgodnie z marketingową zasadą Bądź tam, gdzie Twój klient.


Dlaczego warto dodać swoje wydarzenie do Crossweb? Samą bazę wydarzeń w serwisie Crossweb notuje miesięcznie ponad 60 tys. wizyt. Duża część użytkowników regularnie wraca, bo wie, że zawsze znajdzie tu wartościowe propozycje. Interesują się technologiami, IT, startupami, biznesem w sieci oraz marketingiem internetowym — to odbiorcy, którzy sami szukają Twojego wydarzenia!


Umieszczanie wydarzeń w bazie Crossweb jest całkowicie bezpłatne, a efekty mogą Cię zaskoczyć!


Ustal budżet na reklamę


Im większe wydarzenie, tym większy budżet na promocję będzie Ci potrzebny. O ile w przypadku małych spotkań, które są już rozpoznawalne, zasięg organiczny może okazać się wystarczający, o tyle przy większych lub nowych przedsięwzięciach nie obejdzie się bez budżetu na reklamę.


Reklamowanie wydarzenia IT może mieć różne oblicza, co zależy w głównej mierze od tego, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa. Podrzucam kilka podpowiedzi:


  • Reklama w magazynach branżowych dotrze do zaangażowanych w rozwój specjalistów
  • Reklama na Facebooku pozwala precyzyjnie określić, kto ma zobaczyć komunikat, dzięki czemu jest bardzo efektywna
  • Remarketing pozwala dotrzeć do osób, które odwiedziły Twoją stronę, ale np. nie ukończyły zapisów
  • Reklama billboardowa zwiększa świadomość wydarzenia, ale nie masz wpływu na jej efektywność — widzi ją każdy, w tym wiele osób spoza grona zainteresowanych


Znajdź partnerów i patronów wydarzenia


Firmy IT chętnie korzystają z szansy dotarcia do potencjalnych pracowników podczas wydarzeń. Warto zaproponować im współpracę, w ramach której w zamian za taką możliwość pomogą Ci w organizacji i promocji wydarzenia. Jednak nie tylko firmy IT mogą objąć wydarzenie patronatem. Warto zaproponować współpracę:


  • Branżowym influencerom i znanym specjalistom
  • Zaprzyjaźnionym eventom
  • Agregatorom wydarzeń — w Crossweb oferujemy patronat medialny oraz partnerstwo w organizacji wydarzenia
  • Magazynom i portalom branżowym
  • Innym inicjatywom związanym z tematyką Twojego eventu


Aktywnie prowadź komunikację


Jeśli organizujesz wydarzenie, nie możesz zapominać też o stałej komunikacji. To dzięki niej uczestnicy poznają aktualności, a niezdecydowani chętniej podejmą decyzje o uczestnictwie. Co warto komunikować?


  • Prelegentów i ich wystąpienia
  • Ważne daty — call for papers, początek zapisów, końcówkę zapisów itp.
  • Zdjęcia z backstage
  • Informacje organizacyjne — dojazd, catering itp.
  • Wszystko, co uznasz za ważne lub atrakcyjne dla użytkowników







Blog - najnowsze wpisy