Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Różne strefy czasowe i kultury, ale jeden cel biznesowy. Międzykontynentalna współpraca w Comarch

Katarzyna Petli, 18 lutego 2022
Różne strefy czasowe i kultury, ale jeden cel biznesowy. Międzykontynentalna współpraca w Comarch

Jak wygląda międzynarodowa praca nad wspólnym projektem w przypadku różnych kultur biznesowych? Jakie trudności i wyzwania czekają na osoby pracujące online na całym świecie? Na te i wiele więcej pytań odpowiadają ekspertki Comarch, Maria Wojciechowska i Neha Goel z oddziałów Comarch w Krakowie i Dubaju. 


Na czym polega Wasza praca w Comarch?


Maria: Pracuję w sektorze Finanse, Bankowość i Ubezpieczenia, jestem odpowiedzialna za marketing produktowy. Produktem, którym się zajmuję, jest między innymi Comarch Wealth Management, czyli wielomodułowy system do zarządzania majątkiem skierowanym do segmentu bankowości prywatnej – indywidualnych klientów zamożnych i biznesowych oraz klientów detalicznych. Od wielu lat zajmuję się marketingiem, komunikacją, a także organizacją eventów, a w Comarch mogę łączyć wszystkie te obszary. 


Neha: Ja w Comarch jestem od 2019 roku, obecnie na stanowisku dyrektora sprzedaży. Moja rola związana jest głównie ze sprzedażą produktów i pozyskiwaniem nowych klientów. Z Marią współpracuję przy Comarch Wealth Management, wprowadzając nowe metody marketingowe. 


W 2021 roku w ramach kampanii marketingowej Comarch dla regionu Middle East zorganizowany został webinar na temat zarządzania majątkiem „Wealth management in the increasing world of digital adoption, gamification and rising younger HNWIs”. Chociaż dzieli Was niemała odległość, zorganizowałyście go razem. Skąd ten pomysł?


Neha: Po pandemii zarówno zespół Marii, jak i mój, zaobserwowały, że ludzie dużo inwestują, starają się zwiększyć swoje oszczędności. Po rozmowach z klientami doszliśmy do wniosku, że poszukują oni pewnych technologii i rozwiązań, które usprawniłyby ich operacje związane z zarządzaniem majątkiem.

Pamiętam, że pracowałyśmy wtedy nad nowymi kampaniami ABM, czyli Account Based Marketing. Zadałyśmy sobie pytanie: co zaciekawiłoby klienta i jednocześnie dałoby mu przestrzeń do pozyskania wiedzy? Doszłyśmy do wniosku, dobrym pomysłem może być webinar z panelem dyskusyjnym i ekspertami z branży, którzy wyszliby do klientów jako twórcy technologii i opowiedzieli o tym, jakie są aktualnie dostępne opcje związane z zarządzaniem majątkiem. Zamiast ograniczać się tylko do kampanii w social mediach czy działań w mediach online, chciałyśmy spróbować zrobić coś z „żywym” kontaktem z klientem! Po pandemii tego kontaktu bardzo nam wszystkim brakowało.


Maria: Zaangażowanie było zdecydowanie większe niż w przypadku typowych aktywności w social mediach. Ludzie chcieli posłuchać ekspertów z interesującej ich branży. Co oni robią? Jak działają? Praktyczne doświadczenia były dla nich niezwykle cenne. Podczas webinaru poprowadziłyśmy sesję Q&A – publiczność zadawała pytania, mogła wyrażać swoje opinie. Okazało się, że to wyjątkowa okazja do żywej interakcji z klientem, której brakowało nam wszystkim w czasach pozbawionych eventów i spotkań tradycyjnych, kiedy wykorzystywałyśmy tylko kanały takie jak LinkedIn czy wspomniane media online.





Opowiedzcie więcej o samym webinarze.


Maria: Webinar był zorganizowany w celu promocji naszego produktu Comarch Wealth Management. Chciałyśmy przygotować to wydarzenie w ramach nowego podejścia marketingowego, które szczególnie mocno wprowadzamy w tym roku do naszych działań, czyli wspomnianego już ABM. W ramach ABM staramy się w konkretnym regionie docierać do maksymalnie targetowanej grupy docelowej, wprost do konkretnych firm czy instytucji. Do danej grupy odbiorczej dobieramy ściśle sprecyzowany przekaz różnego rodzaju – artykuły, materiały wideo, kampanie w social mediach, ale też skrojone na miarę eventy. Organizowany webinar miał się wpisywać właśnie w kampanię ABM, promować nasz produkt, ale też markę Comarch. 


Neha: Udało nam się zgromadzić naprawdę dobrą grupę prelegentów, tematyką webinaru było przede wszystkim funkcjonowanie instytucji finansowych w sferze digital w nowych, pocovidowych czasach. Temat był ciekawy, na czasie, a dyskusja, która się wywiązała, wniosła wiele ciekawych informacji i wniosków. W spotkaniu wzięło udział około 70 osób, w głównej mierze były to osoby na wysokich stanowiskach kierowniczych w branży Wealth Management. Wyobraźcie sobie, że w wirtualnej sali konferencyjnej zbiera się ponad 70 specjalistów i dyskutuje o przyszłości zarządzania majątkiem. Rozmowy były bardzo wnikliwe i ciągnęły się nawet po zakończeniu panelu. Po tym wydarzeniu zauważyliśmy, że ludzie są otwarci na debatę, na kontakt z nami.


A jakie marketingowe nowości, oprócz webinarów, wdrożyliście ostatnio do promocji produktów? 


Maria: W tym roku zdecydowanie skupialiśmy się na podejściu ABM, którego podstawą i warunkiem sukcesu jest bardzo ścisła współpraca na linii marketingu, handlu i konsultingu. Liczy się duże zaangażowanie handlowców, bo to oni mają główny dostęp do klientów i kluczowe informacje na temat ich potrzeb, oczekiwań i rozwiązań, jakich poszukują. Sektor marketingu w przypadku tego rodzaju kampanii działa bardziej operacyjnie, wspiera handlowców, dostarcza contentu, rekomenduje kanały komunikacji. Warunkiem powodzenia wspólnego działania jest bardzo ścisła współpraca na linii marketing-sprzedaż. W przypadku wspomnianego webinaru była to stała komunikacja, rozmowy online kilka razy w tygodniu, ciągły kontakt telefoniczny i mailowy, a także wymiana doświadczeń związana z rekrutacją uczestników, promocją, ustaleniami z panelistami i bieżąca weryfikacja tego, co przygotowywała zewnętrzna firma, która pomagała nam w kwestiach technicznych. Skupiliśmy się też na precyzyjnym wykorzystaniu naszego kanału LinkedIn, przede wszystkim na treściach wideo. Na wspomniany webinar przygotowane zostało specjalne zaproszenie filmowe, które utwierdziło nas w przekonaniu, że warto rozwijać materiały tego typu. 


Wróćmy do współpracy międzynarodowej. Co jest największym wyzwaniem w Waszej pracy?


Maria: Dużym wyzwaniem, a zarazem ogromną wartością jest to, że w Comarch można pracować w międzynarodowych, a nawet międzykontynentalnych zespołach.

To ogromna zaleta, ale także wyzwanie logistyczne, ponieważ musimy mieć na uwadze różne strefy czasowe, a co więcej – różne układy tygodnia roboczego i kalendarza świątecznego. Mój zespół współpracuje z zespołem z Dubaju, czyli właśnie z Nehą, gdzie rozkład tygodnia jest zupełnie inny niż nasz – ich weekend zaczyna się w piątek, a niedziela jest pierwszym dniem pracującym nowego tygodnia. Jest to duże wyzwanie, bo zostają tylko cztery wspólne dni robocze, kiedy można pracować nad konkretnymi projektami czy planować działania. W takich sytuacjach kluczowe znaczenie ma dobra organizacja wspólnej pracy i czasu oraz duża elastyczność.


Jakie możliwości daje pracownikom to, że Comarch ma oddziały na całym świecie? 


Maria: Można zdobyć wartościowe doświadczenie z ludźmi z wielu różnych kultur biznesowych, a także rozwijać kompetencje związane z komunikacją, negocjacją czy organizacją, co jest kluczowe dla każdego marketera. To unikatowe doświadczenie, którego nie da się zdobyć w teorii czy też pracując tylko w jednorodnym środowisku pracy ograniczonym do jednego kraju lub kontynentu.


Neha: Współpracując międzykontynentalnie, możesz poznać i zrozumieć wiele różnych perspektyw. Co działa w Europie, a co sprawdzi się lepiej w innym regionie świata. Jest to wyzwanie, dzięki któremu ciągle rozwijasz się jako profesjonalista, co daje dużo satysfakcji. 


Zainteresowała Cię praca w Comarch? Sprawdź ich aktualne oferty pracy w naszym serwisie.


Autor: Redakcja Comarch


______________________________


Artykuł powstał w ramach cyklu wpisów gościnnych, tworzonych we współpracy z naszymi klientami i partnerami.




Blog - najnowsze wpisy