Forum IAB 2024
25 lat #GenDigital. Dojrzałość i Młodość
Świat w 1999 roku był zupełnie inny niż teraz. Z Internetem łączyliśmy się przez modem, nikt jeszcze nawet nie słyszał o smartfonach, influencerach i social mediach, a temat AI zarezerwowany był dla twórców science fiction. Właśnie wtedy, 25 lat temu, powstało IAB Polska, dając początek rodzimej branży marketingu cyfrowego. Na naszych oczach Internet przeistoczył się z niszowego medium w głównego gracza reklamy, burzącego tradycyjny układ sił w media mixie i przezwyciężając telewizyjną hegemonię.
25-lecie to nie tylko okazja do świętowania, ale przede wszystkim zadania sobie pytania, co przez te ćwierć wieku jako branża osiągnęliśmy i co jeszcze przynieść może przyszłość. Rewolucję, a może ewolucję? Technologię w służbie człowiekowi czy jego stopniowe marginalizowanie? Jednego możemy być pewni – to, jak w kolejnych dekadach będzie wyglądał rynek digital, zależy od młodych. Cyfrowy świat nie stoi w miejscu, lecz dokładnie dziś na jego kształt mogą wpływać ci, którzy tworzyli go przez minione 25 lat, jak i ich młodzi następcy.