Niewidzialna gra — jak osoby niewidzące pokonują gry akcji
Startujemy z inicjatywą krakowskiego meetup’u poświęconego tematowi dostępności cyfrowej. Tworzymy przestrzeń do spotkań i dyskusji dla osób, które chcą, by cyfrowy świat był bardziej przyjazny dla osób z różnego rodzaju ograniczeniami.
Pierwsze spotkanie organizujemy we współpracy z naszymi partnerami — firmą technologiczną Endava oraz specjalistami od dostępności cyfrowej Accens. Tym razem przybliżmy temat dostępności w gamingu. Świat gier wideo, pełen wizualnych wrażeń, może wydawać się niedostępny dla osób z niepełnosprawnościami wzroku. Niewidomi gracze stanowią jednak całkiem pokaźną grupę konsumentów gier, a także współtworzą rozwiązania zwiększające ich dostępność.
Naszym gościem będzie Tomasz Tworek – konsultant ds. dostępności w grach cyfrowych, niewidomy gracz i tester.
Co cię czeka na spotkaniu?
- Dowiesz się, z jakimi wyzwaniami mierzą się niewidomi i niedowidzący gracze.
- Poznasz technologie i rozwiązania projektowe, które pomagają uczynić gry bardziej inkluzywnymi.
- Zobaczysz na żywo, jak Tomasz przechodzi gry akcji tj. Spider-Man 2.
- Podyskutujesz z przedstawicielami różnych środowisk o znaczeniu włączania osób z niepełnosprawnościami do świata gier zarówno przez pryzmat społecznej odpowiedzialności, jak i szansy na rozwój branży gamingowej.
To nie będzie spotkanie tylko o problemach – to wydarzenie o możliwościach, innowacjach i przyszłości gier. Nie przegap okazji, aby poszerzyć swoje horyzonty i stać się częścią bardziej inkluzywnej przyszłości gier.
Data
20.02.2025, godz. 19:00
Miejsce
Biuro Endava, ul. Wielicka 28B, Kraków
(Miejsce dostosowane do potrzeb osób z ograniczeniami ruchu)
Gość specjalny
Tomasz Tworek – konsultant ds. dostępności, niewidomy perkusista, wokalista i inżynier dźwięku. Współpracuje z twórcami gier i modderami nad poprawą dostępności dla niewidomych graczy. Brał udział w pracach nad tytułami takimi jak Skullgirls, Hades, Slay The Spire czy InvestiGator.