Strategie przetrwania w biurze / 5 najgorszych przekonań facylitatora
Tym razem spotkanie będzie składać się z dwóch części.
Zaczniemy od:
Strategie przetrwania w biurze i na home office - jak ułatwić sobie pracę na co dzień?
Czasem, mimo starań i ciężkiej pracy, nie osiągamy zamierzonych rezultatów. Często problem leży w sposobie komunikacji. Drobne zmiany w tym, jak wyrażamy swoje myśli i oczekiwania, mogą przynieść ogromne efekty. Podczas wystąpienia Paweł podzieli się praktycznymi strategiami, które od razu możesz zastosować w codziennej pracy. Dowiesz się m.in.:
- Jak dogadać się z ludźmi, których nie lubimy?
- Jak dawać konstruktywny feedback?
- Jak skutecznie prowadzić small talki?
- Jak przekonywać przełożonych do swoich pomysłów?
- Jak w dwóch prostych krokach zniszczyć relację biznesową?
- Jak zyskać sprzymierzeńców dla swoich inicjatyw?
- Jakie pytania oszczędzają czas?
To tylko część tematów, które Paweł poruszy. Jeśli chcesz lepiej komunikować się w pracy, nie możesz przegapić tego spotkania!
Paweł Kloc, Senior Project Manager, DataArt
Project Manager związany z IT od 2013 roku, zarządza projektami w branży finansowej i motoryzacyjnej. Specjalizuje się w budowaniu zespołów technologicznych, przeprowadzaniu rozmów rekrutacyjnych oraz przygotowywaniu specjalistów IT do zdobywania nowych projektów. Posiada certyfikaty Agile PM Foundation & Practitioner, PSM I & II oraz PRINCE2®. Pragmatyzm to jego drugie imię.
Druga część to warsztat:
5 najgorszych przekonań facylitatora
Powstało wiele dobrych książek i jest wielu wspaniałych trenerów, u których na warsztatach można wyszlifować swoje umiejętności facylitatora.
- Ale czy to wystarczy aby zagwarantować sobie sukcesu? Beata sama na swojej skórze przekonała się, że nie.
- Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, co mówisz w myślach sam do siebie podczas facylitacji?
- I czy te wewnętrzne komentarze pomagają Ci, czy raczej przeszkadzają?
Zapraszam Cię na warsztat, na którym odkryjesz 5 najgorszych przekonań facylitatora (na podstawie książki The Art & Science of Facilitation oraz mojego 10-letniego facylitacyjnego doświadczenia).
Przyjrzymy się im. Zobaczymy, jak wpływają na podejmowane decyzje i, co najważniejsze, wymienimy je na takie, które faktycznie pomagają, zamiast podcinać skrzydła.
Na deser zdradzę Ci najważniejsze zadanie facylitatora - dzięki temu twoje spotkania przestaną przypominać błądzenie po lesie, a zaczną prowadzić grupę do konkretnych rezultatów.
Przygotuj się na trochę autorefleksji, trochę śmiechu i sporą dawkę facylitacyjnej mądrości.
Bo jeśli mamy coś zmieniać, to najlepiej zacząć od siebie!
Warsztat poprowadzi Beata Nowakowska:
Jestem czwartym w Polce trenerem scrum.org. Pierwszą kobietą na świecie z uprawnieniami do przeprowadzania warsztatów APS-D. Mam ponad 17 lat doświadczenia w Scrumie - zarówno w roli dewelopera jak i Scrum Mastera. Pomogłam ponad 1000 osobom uzyskać certyfikację scrum.org. Długofalowo wspierałam ponad 10 Product Ownerów w dostarczaniu i maksymalizowaniu wartości biznesowej. Współpraca była oparta na stawianiu i weryfikacji hipotez. Każdego dnia pomagam tworzyć środowiska efektywnej pracy opartej na:
- tworzeniu hipotez,
- szybkiej ich weryfikacji,
- pracy inkrementalnej,
- pracy produktowej,
- korzystania z miar,
- otwartej komunikacji,
- kulturze feedbacku,
- dostarczaniu wartości,
- komunikacji z użytkownikiem.