EB & Archetyp marki
Zanim zaczniesz komunikować EVP (więcej o EVP znajdziesz w poprzednim odcinku), zdecyduj jaką osobowość będzie miała Twoja marka pracodawcy. Wybrane archetypy marki powinny być spójne z tym jakim pracodawcą rzeczywiście jesteś i jak chcesz być odbierany przez innych.
Wywiad z gościem tego odcinka, Darią Siwką, autorką bloga BardzoHR -> https://bardzohr.pl/, pomoże pogłębić zagadnienie osobowości marki, opartej na archetypach:
1. Geneza i ważne punkty historyczne w marketingu związane z tym pojęciem
2. Proces odkrywania archetypów marki
3. Ćwiczenia na tożsamość marki
4. Przykłady archetypów. Sprawdź które z nich znasz?
5. W czym pomaga odkrycie swojego archetypu marki?
6. Archetypy w marce osobistej
7. Blaski i cienie archetypów marki pracodawcy
Pomocne linki do materiału audio i artykuł Darii Siwki o archetypach:
https://bardzohr.pl/2020/05/25/najgorzej-byc-nijakim-dlaczego-potrzebujesz-archetypow-marki/
Omawiane w tym podcaście reklamy, warte obejrzenia:
Ridley Scott "Apple Mac 1984": https://www.youtube.com/watch?v=vNy-7jv0XSc
Onboarding Absolut https://www.youtube.com/watch?v=D_Qu5DvegyM
Brand 24 „what happened when" https://www.youtube.com/watch?v=v0jx5FJlINM
Mercedes dla developerów: nie znalazłam: https://www.youtube.com/watch?v=SjICFVP8SOw
HRejterzy - https://www.youtube.com/channel/UCpPndhUatYo4NLn3fleQ2Fw
Tooplex - „towarzysz” https://www.youtube.com/watch?v=6tF_7dVCTuE