Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij
<< przejdź do listy wideo

Insight driven product - jak pytać użytkowników i nie sugerować?

19.09.2022
Cykl:   WaysConf

Nawet najbardziej doświadczona osoba popełnia błędy w badaniach jakościowych, m.in. wywiadach pogłębionych, testach użyteczności. Kiwnięcie głową w momencie, gdy użytkownik mówi to, co chcemy usłyszeć. Nieprzedłużenie ciszy, która da użytkownikowi czas na zastanowienie się nad wypowiedzią. Nastawienie badacza, że użytkownik może czuć silne emocje w związku z produktem, bo badamy osoby, które w naszym odczuciu mogą być w kryzysie.


W czym może pomóc tutaj psychologia? Jak rozumieć można empatię? Jak skupić się rzeczywiście na tym, co druga strona chce nam powiedzieć i nie planować w głowie kolejnego pytania? Jak trenować swój warsztat „miękkich" umiejętności i skąd czerpać inspiracje do jego wzmacniania?


Wystąpienie stanowić będzie zbiór praktycznych porad (wzlotów i upadków, w przykładach) w prowadzeniu badań jakościowych i tego, jak można im zapobiegać lub je minimalizować. Pokażę najczęstsze sytuacje i pytania, z którymi prowadzący badanie się spotyka. Wystąpienie będzie swoistą odpowiedzią na pytanie: jak pytać użytkownika i jak najmniej/nie sugerować?


Ze względu na to, że coraz częściej nie jedynie UX Researcherzy prowadzą rozmowy z użytkownikami, wystąpienie skierowane będzie (również) do Product Ownerów, Project Managerów, Product i UX Designerów. Przejdę od podstawowych zagadnień prowadzenia rozmów i testów do tych bardziej zaawansowanych case'ów, jak i narzędziownika do wzmacniania swoich kompetencji w tym obszarze.