Jak metodyka Service Design pomaga projektować efektywny proces badawczy?
Podczas prelekcji omówimy Case Study projektu, który pokazuje jak metodyka Service Design może pomóc zaprojektować efektywny proces badawczy. Proces, który nie tylko zobrazuje postrzeganie produktu przez konsumentów, ale też wniesie dodatkowe wartości oraz umożliwi identyfikację obszarów do dalszego rozwoju całej usługi.Projektując proces badawczy, spojrzeliśmy na ofertę Donateo nie tylko jak na produkt, ale jak na pełnowymiarową usługę, w której same artefakty fizyczne to tylko jeden z elementów, a warstwa nawyków, przekonań i doświadczeń klienta ostatecznego, będzie warunkować o najważniejszym - czy finalnie klient skorzysta z rozwiązania.
Badanie zaprojektowaliśmy nie tylko z myślą o ocenie produktu, ale również w kontekście zmapowania doświadczeń klientów i zidentyfikowania potencjalnych luk i szans w całej usłudze. Na prelekcji opowiemy więc szczegółowo o tym, jak podeszliśmy do wyzwania zaprojektowania badania w ujęciu Service Design, przedstawimy jak wartości i podejścia Service Design pomogły nam w przeprowadzeniu tego procesu i opowiemy jak dane pomogły zidentyfikować zagrożenia i szanse biznesowe dla Donateo.