Feedback... i co dalej? Radykalna Szczerość w praktyce - Adrian Janik

Feedback i Kultura Feedbacku to pojęcia, które od wielu już lat nieustannie krążą w przestrzeni firm i organizacji, zarówno tych klasycznych, jak i zwinnych. W efekcie większość z nas chociażby w minimalnym stopniu spotkała się z ideą feedbacku jako narzędzia i fundamentalne kwestie z nim związane nie są tajemnicą.
W trakcie warsztatów nie będziemy* zatem zajmować się tym, dlaczego feedback jest ważny? Do czego służy? Jak go skonstruować? Kiedy go udzelać? Jakich błędów się wystrzegać? Jakiego modelu użyć? FUKO, NVC, kanapka, czy przypalony tost, a może roast?
Zamiast tego zastanowimy się jak to się dzieje i co zrobić, gdy przygotowawszy wcześniej wzorcowy, podręcznikowy, rozwojowy feedback przekazujemy drugiej osobie nasze cenne uwagi i obserwacje, a on_a zamiast zareagować mówiąc coś w stylu: "Och! Nie zdawałem_am sobie sprawy! To rzeczywiście słuszne uwagi! Dziękuję Ci za ten feedback!", reaguje zupełnie nie-wzorcowo i nie-podręcznikowo. #oburzające!
Korzystając z koncepcji Radykalnej Szczerości Kim Scott poszukamy sposobów na to, jak opłacalnie reagować na trudne sytuacje, które następują po udzieleniu feedbacku. Przyjrzymy się zarówno temu co robić, gdy druga strona na różne sposoby neguje, odrzuca lub odbija feedback, ale też jak temu zapobiegać i ograniczyć ryzyko eskalacji lub konfliktu.
(*) No dobra! Może jednak te tematy też drobinę poruszymy, jeśli będzie to nam potrzebne...
Prelegent: Adrian Janik
Od 15 lat zajmuję się szkoleniem, rozwijaniem kompetencji miękkich. Od 5 lat odkrywam świat zwinnych zespołów i przynoszę do niego narzędzia i rozwiązania wzmacniające zespołowość, samoorganizację oraz współodpowiedzialność.
Wspieram organizacje w planowaniu i skutecznym wdrażaniu zmian, dostarczam wiedzę i umiejętności związane z kompetencjami osobistymi, komunikacją oraz zespołowością. Pomagam liderom i członkom zespołów skutecznie pełnić ich role, a przez to budować samodzielne i odpowiedzialne teamy.
Wraz z Mateuszem Haukiem tworzymy markę KROKAMI w ramach której dostarczamy wsparcie, rzetelną wiedzę i umiejętności z obszaru psychologii przydatnej w zwinnych zespołach.
Jako trener i psycholog głęboko wierzę, że dobre relacje są nie tylko kluczem do sukcesu zespołów i organizacji, ale też źródłem dobrego i pełnego życia. Prywatnie podróżuję i biegam, a później odpoczywam z książką w ręku.