en

Zaloguj się

close
Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Czego spodziewać się po UX Poland?

Monika Naleźnik, 13 czerwca 2018
Czego spodziewać się po UX Poland?

Ogłoszono już termin konferencji UX Poland 2018, a kilka dni temu ruszyła sprzedaż biletów. Wszyscy zainteresowani szeroko rozumianym User Experience powinni zarezerwować sobie datę 11-12 października. Wkrótce organizatorzy obiecali ujawnić więcej szczegółów.


To doskonała okazja aby przypomnieć sobie jak było w ubiegłym roku.


Jak było w zeszłym roku?

Oto prezentacje, które nam w ubiegłym roku podobały się najbardziej.

Zebraliśmy dla Was także linki do nagrań z konferencji.


Alan Cooper - projektowanie skupione na celu

Pierwszym prelegentem był Alan Cooper – projektant, który znany jest ze swojej działalności na rzecz humanizowania technologii. Jego słowa o odpowiedzialności w projektowaniu na długo zapadły w pamięć nie tylko uczestnikom, ale także kolejnym prelegentom, którzy odwoływali się kilkukrotnie do jego słów (Jeśli nie my będziemy odpowiedzialni, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy?).


Projektant dzielił się swoją wizją projektowania skoncentrowanego na celu i skutkach, które mają nasze decyzje. Na koniec przypomniał, że nie ma projektu zrobionego raz i dobrze, który jest trwały na zawsze. Każda zaprojektowana rzecz prędzej czy później będzie potrzebowała odnowy lub zmiany.

https://www.youtube.com/watch?v=z2AHeZSw4pU



Saurabh Datta - jeden przedmiot, ale inny dla każdego

Saurabh Datta opowiadał z kolei o produkcie, który każda osoba dostosowuje według własnych potrzeb – rowerze. Jego budowa, świadczy o tym do jakich celów został on stworzony. Jedni traktują go jedynie jako środek transportu, inni jako narzędzie, które pozwoli im przewozić rzeczy, a jeszcze inni do celów czysto sportowych. Można myśleć różnorodnie o tym samym przedmiocie, ale dopiero cel w jakim go używamy nadaje mu charakterystykę. To ludzie dostosowali artykuły do swoich potrzeb i wzbogacili je o elementy, które były im potrzebne. Saurabh Datta zwrócił uwagę na to jak wiele czynników projektanci muszą wziąć pod uwagę by spełnić oczekiwania użytkowników.

https://www.youtube.com/watch?v=02P0Ts1tWA8


Andre Jay Meissnera - wszystko dla użytkownika

Inspirującym przemówieniem okazała się prelekcja Andre Jay Meissnera, który pokazał trudności związane z pracą z dokumentami, które nie korespondują ze sobą, jak wiele barier trzeba pokonać by je ze sobą połączyć. Wspomniał także o tym, jak ważne jest budowanie na podstawie opinii użytkowników, ponieważ to oni są największą siłą jaką posiadają twórcy. Ich zdanie jest bezcenne dla autorów, to oni w efekcie końcowym będą korzystać (lub nie) z naszego produktu. Wart ich pytać i brać ich zdanie pod uwagę.

https://www.youtube.com/watch?v=d6lpKBt21jA



Mattew Luhn - sztuka storytellingu

Pierwszy dzień prelekcji zamykał swoją prezentacją Mattew Luhn, który podzielił się doświadczeniem jak zbudować dobry strorytelling. Pracujący przy tworzeniu animacji bajek Pixara, wie najlepiej czym charakteryzuje się interesująca historia. Człowiek tylko przez 8 sekund skupia na czymś uwagę, później jego koncentracja się rozprasza. Mattew Luhn pokazał w jaki sposób budował swoje historie Steve Jobs i w jaki sposób robią to twórcy bajek. Prezentacja w urokliwy sposób była opowieścią o animacjach Pixara, gdzie każdy slajd nawiązywał do jednej z nich, a jednocześnie przekazywała wiedzę jak samemu stworzyć fascynująca historię .


Avi Itzkovitch - smart devices nie takie "smart"

Bardzo ciekawy był przegląd, który przygotował Avi Itzkovitch:

Is ‘smart’ dumb? How design can save the world". Avi zaprezentował wybór urządzeń “Smart Devices”, z których niektóre były wręcz absurdalne.

Oto niektóre z nich: szczoteczka do zębów połączona z aplikacją; pojemnik na jajka z licznikiem; Geni scan - urządzenie skanujące wyrzucane śmieci aby na tej podstawie zrobić listę zakupów; solniczka obsługiwana z poziomu smartfona; toster połączony z aplikacją; Ring - pierścień, który za pomocą gestów pozwala na obsługiwanie smartfona i innych urządzeń; kubek, który informuje jaki napój wlano do środka.


Było śmiesznie ale była to też okazja do zastanowienia się nad rolą projektantów i tym czy wykorzystywanie technologii w każdym, nawet najprostszym, aspekcie życia, jest właściwą drogą. Jak mówił Avi - powinniśmy być bardziej krytyczni a projektowanie produkty i usługi powinny być: “usable, useful, used”. Podczas projektowania powinno się myśleć o podstawowej wartości (perceived value), dla której ktoś kupi dany produkt czy usługę oraz o wartości dodanej (added value) czyli o jej pozytywnym wpływie na otoczenie w bardziej globalnym ujęciu.

Zobaczcie sami: https://www.youtube.com/watch?v=bYmmZXtiuUw