en

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Czy warto transmitować wydarzenia online?

Iwona Karczmarczyk, 12 marca 2020
Czy warto transmitować wydarzenia online?

Czymże jest wydarzenie bez uczestników? Organizacja wydarzeń nie jest jedynie sztuką dla sztuki, więc naturalne jest, że zależy nam — organizatorom — aby na naszych eventach pojawiało się jak najwięcej osób. Zachęcamy je do tego na różne sposoby, ale często już sama renoma wydarzenia gwarantuje błyskawiczną sprzedaż wejściówek.


Zawsze jednak znajdą się osoby, które nie będą w stanie pojawić się mimo najszczerszych chęci. Nie każdemu pasuje termin, nie każdy może dojechać, zniechęca też konieczność noclegu w obcym mieście, a czasami coś zwyczajnie wypadnie w ostatniej chwili. W takich sytuacjach zainteresowani coraz częściej pytają o streaming online.


Czy warto transmitować wydarzenia online? Jakie szanse, a jakie zagrożenia stwarza streaming konferencji i meetupów? Jakie korzyści i ryzyka ze sobą niesie?


Dlaczego warto transmitować wydarzenia online?


Różnorodne transmisje w internecie są już częścią codzienności wielu osób — zwłaszcza tych, które pracują w branżach technologicznej, marketingowej czy zajmują się szeroko pojętym biznesem online. Dlaczego warto transmitować wydarzenia online? Powodów jest przynajmniej kilka.


Szansa dla tych, którzy nie mogą przyjść


Na każdą grupę uczestników, którzy pojawią się na miejscu wydarzenia, przypada grupa osób, które z różnych powodów nie mogły wziąć udziału. Nagłe przeziębienie lub zmiana planów, przespanie sprzedaży biletów, zbyt duża odległość lub niepasująca data — te wszystkie problemy można rozwiązać transmisją online. Każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć interesujące go prelekcje w dogodnych dla niego warunkach. 


Większa liczba odbiorców


Ten punkt wynika z powyższego. Streaming wydarzenia to szansa na większą liczbę uczestników — wbrew pozorom, nie tylko online. Jeśli uczestnikom spodoba się to, co zobaczą, część z nich z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowana fizycznym udziałem w kolejnej edycji.


Możliwości dla sponsorów


Przerwy kawowe, obiadowe i techniczne można wykorzystać na pokazanie widzom materiałów reklamowych od sponsorów i partnerów wydarzenia. To ciekawa, atrakcyjna propozycja, która może pomóc pozyskać wsparcie dla wydarzenia.


Wzrost zasięgów


Jeśli zdecydujesz się na transmisję wydarzenia na Facebooku, możesz liczyć na wzrost zasięgu — nawet jeśli nie wesprzesz akcji płatną reklamą. Algorytm Facebooka faworyzuje treści video, dlatego warto skorzystać z możliwości zyskania większego rozgłosu i rozpoznawalności.


Wybór narzędzi


Streaming wydarzenia można przeprowadzić za pomocą mediów społecznościowych — odpowiednie funkcje oferują Facebook, YouTube, a nawet Instagram. Ponadto na rynku znajdziemy wiele narzędzi, które zapewniają transmisje live na najwyższym poziomie. Praktycznie każdy — niezależnie od budżetu — jest w stanie wybrać coś dla siebie.


Dlaczego nie warto transmitować wydarzeń online?


Jak to w życiu bywa, każdy kij ma dwa końce. Transmisja wydarzeń online ma także wady, które też trzeba wciąć pod uwagę, rozważając skorzystanie z tego rozwiązania.


Mniejsza liczba uczestników na miejscu


Jeśli zbyt wielu użytkowników skusi się na oglądanie prelekcji z domowej kanapy, miejsce wydarzenia może świecić pustkami. A to zrobi złe wrażenie na osobach, które przyszły, nie zapewni spodziewanego zainteresowania stoiskami sponsorów i odbije się na ogólnym wizerunku eventu. To oczywiście bardzo czarny scenariusz, jednak nawet takie możliwości należy brać pod uwagę.


Ryzyko niezadowolenia osób, które polowały na wejściówki


”Jedni muszą ustawiać budzik i polować na bilety lub płacić za wejściówki, a tu się okazuje, że będzie streaming za darmo?!” Niestety, trzeba liczyć się z głosami niezadowolenia ze strony osób, które musiały poświęcić swój czas i/ lub pieniądze, aby dostać się na wydarzenie.


Powyższy problem częściowo rozwiązuje opłata za dołączenie do streamingu, jednak to z kolei wiąże się z większym wysiłkiem organizacyjnym i wydatkami na odpowiednie usługi.


Dodatkowe koszty i dodatkowa praca


Przygotowanie live’a z wydarzenia to sporo dodatkowej pracy. Należy przygotować sprzęt, zrobić testową transmisję, a następnie stale czuwać nad transmisją i szybko reagować na ewentualne błędy.


Dodatkowa praca oraz konieczność korzystania z zewnętrznych narzędzi wymagają poniesienia kosztów, które należy ująć w planie wydarzenia.


To w końcu warto czy nie?


Odpowiedź pewnie się Wam nie spodoba, bo brzmi “to zależy”. Należy rozważyć wszystkie wady i zalety transmitowania wydarzenia na żywo. Zrobić analizę SWOT i na podstawie zebranych informacji podjąć decyzję. Jednak trzeba pamiętać, że żadne wyliczenia nie dadzą nam 100-procentowej pewności, czy będzie ona właściwa. To okaże się dopiero po zakończeniu eventu. Niezależnie od efektu, jedno jest pewne — będzie to cenna nauka na przyszłość.







Blog - najnowsze wpisy

Prasówka HR od Crossweb #18
Krzysztof Hostyński, 22 września 2020

W dzisiejszej prasówce sporo materiałów na temat analityki w HR, sourcingu oraz motywowania pracowników. Bez zbędnego pr

Prasówka HR od Crossweb #17
Krzysztof Hostyński, 15 września 2020

Ile rekruter powinien wiedzieć o IT i czy koniecznie musi potrafić programować? Jak w ostatnich miesiącach zmienił się o

Prasówka HR od Crossweb #16
Krzysztof Hostyński, 08 września 2020

W dzisiejszej prasówce naprawdę dużo się dzieje! Znajdziecie aż 18 artykułów i podcastów na tematy związane z udzielanie

Prasówka HR od Crossweb #15
Krzysztof Hostyński (admin), 01 września 2020

Rozpoczęcie roku szkolnego to idealny moment na kolejną dawkę HR-owej wiedzy. Dziś mamy dla Was przegląd artykułów na te

Prasówka HR od Crossweb #14
Krzysztof Hostyński, 25 sierpnia 2020

Dziś w prasówce HR mamy dla Was aż 4 ciekawe tematy. Jeśli więc chcesz poznać metodę design thinking lub agile w HR, dow