Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Ofery pracy na Facebooku - co na to programiści? Wyniki ankiety

Iwona Karczmarczyk, 07 września 2018
Ofery pracy na Facebooku - co na to programiści? Wyniki ankiety

Aby dotrzeć do potencjalnych pracowników w branży IT wykorzystuje się coraz więcej sposobów – w tym Facebooka. Warto pamiętać, że to medium rządzi się własnymi prawami, a jego użytkownicy oczekują konkretnych treści. W związku z tym każdy post i reklama – te rekrutacyjne również – by odnieść sukces, muszą być przemyślane i dopasowane do realiów mediów społecznościowych. Zapytałam programistów, jakie rekrutacyjne posty na Facebooku podobają się im najbardziej.


O ankiecie


Ankietę przeprowadziłam na facebookowej grupie Programowanie/Biznes It/Java/Php/.Net/C #/ Polska/Poland – jednej z największych na Facebooku polskich grup dyskusyjnych dla programistów i osób zainteresowanych technologią (ponad 30 tysięcy członków). Do dnia 5.09 w ankiecie oddano 1049 ważnych głosów (ważnych, czyli niedotyczących sprzedaży opla ;-) ). Część opcji w ankiecie zaproponowałam ja, część dodali sami użytkownicy. Każdy mógł oddać dowolną liczbę głosów.


Co programiści cenią w postach z ofertami pracy?


Pierwsza najpopularniejsza odpowiedź – 377 głosów – miała aż 54% przewagi nad kolejną (173 głosy). Jak widać, w postach z ofertami pracy na Facebooku programiści najbardziej cenią informację o wynagrodzeniu. Ważne są również konkretne informacje o ofercie, informacja o możliwości pracy zdalnej, wyważona, estetyczna grafika i zdjęcia biura.



A czego nie lubią?


Za czym w takim razie nie przepadają? Przede wszystkim nie lubią, gdy w postach na Facebooku nazywa się ich nindżami, mistrzami i innymi herosami. Nie podoba im się również, gdy autorzy ofert starają się być zabawni na siłę lub kierują do juniorów oferty ze zbyt wysokimi wymaganiami. Nie patrzą przyjaznym okiem także na niewiele mówiące ogólniki, zbyt dużo tekstu i inne miasto (przypuszczam, że chodziło o niedopasowanie parametrów do odbiorcy).



Co jeszcze mają do powiedzenia?


Pod postem z moimi pytaniami pojawiły się też komentarze, których część cieszyła się dużym poparciem. Kilka osób zdecydowało się szerzej opisać, jaki jest ich stosunek do poszczególnych elementów ofert pracy publikowanych na Facebooku. Oto niektóre z nich (pisownia oryginalna):


  • Widły i miasto, zakres obowiązków. Opcjonalnie mem z nosaczem:-D (7 reakcji)


  • Olewam 'młode dynamiczne zespoły", owocowe czwartki, piłkarzyki, pełne lodówki, grille firmowe. Strzygę uszami jak oferta ma pełne widełki, perspektywy rozwojowe, pracę zdalną (19 reakcji)


  • Mnie odstrasza jak widzę (...) grafiki z tekstem "szukamy full stack developera" ale już żeby się dowiedzieć o jaki język backendowy chodzi (Java, Python, PHP, Ruby, C# etc.) to trzeba wejść w link i sobie szukać, jakby się nie dało tego napisać w poście i nie marnować czasu programistom innych technologii. (9 reakcji)


  • totalnie nie obchodzą mnie owoce, piłkarzyki, playstation, praca w scamie albo fragile-u itp. Za to jak jest informacja że dobrze płacą, wymagają od programistów umiejętności programowania i biuro ma ściany… (9 reakcji)


  • Memy i śmieszki dla mnie skreślają ogłoszenie. W większości przypadków są to grafiki naśmiewające się z informatyków lub zupełnie nietrafione żarty. Trochę jakby szukać kogoś do budowlanki i rzucać dowcipami w stylu 'jeden pracuje, pięciu majstrów patrzy'. Brak wideł - kolejny nonsens, po co mam zaczynać rozmowę jak się po godzinie klikania okazuje, ze stawką w ogóle mnie nie satysfakcjonuje. Strata czasu zarówno z mojej jak i rekrutera strony. (13 reakcji)




Wyniki ankiety przedstawiłam również w formie infografiki:



kliknij, aby powiększyć


Interpretację wyników pozostawiam Wam. Jeśli są jeszcze inne rzeczy, które chcielibyście dodać do zestawienia, wciąż możecie zostawić swój ślad w ankiecie: https://goo.gl/vJA7TS




Blog - najnowsze wpisy