16. kwietnia w krakowskim Hub:raum odbyła się konferencja Ciemna Strona UX, zorganizowana przez koło naukowe ITberries. Jest to jedno z niewielu wydarzeń poświęconych tylko projektowaniu doświadczeń użytkowników, nic więc dziwnego, że cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W tym roku - oprócz wykładów i warsztatów, które odbywały się w sobotę - zainteresowani mogli wziąć udział w niedzielnym Mini Social Hackatonie, który przeznaczony był dla osób interesujących się zarówno kwestiami społecznymi, jak i nowymi technologiami.
W porannym bloku prezentacji
Ilona Fasuga podzieliła się wiedzą jak kluczowy jest kontakt z klientem na podstawie doświadczeń z serwisu answear.com. Była mowa o tym, że obsługa klient jest dużo szerszym pojęciem niż tylko odpowiadnie na maile i telefony. Kluczowe jest zadbanie o użytkownika od pierwszego kontaktu z serwisem (dobra wyszukiwarka, ciekawie prezentowany produkt, wszystko użytecznie i przystępnie) poprzez wsparcie w trakcie zakupów (np. pomoc stylistów) aż po obsługę po dokonaniu transakcji (np. zniżki na kolejne zakupy) . Ciekawe wystąpienie miał także
Michał Madura. Prezentacja bardzo subiektywna, idące niejako pod prąd z powszechna opinią. Michał udowadniał, że kluczowe jest aby nowe produkty rozwiązywały istniejące już problemy a nie generowały nowe. Pokazywał przykłady popularnych aktualnie projektów (inteligentne czujniki, inteligentne opaski, beacony) które są ciekawe, popularne ale tak naprawdę nie zaspokajają bieżących problemów z jakimi się spotykamy na codzień. Z wieloma rzeczami można się nie zgodzić ale trzeba przyznać, że Michał zaprezentował ciekawy punkt widzenia.
Po przerwie obiadowej
Maciej Myśliwiec poprowadził prelekcję pt. “#NGOTech Jak aplikacje zmieniają świat NGO?”, w której opowiedział o wzmacnianiu fundacji III sektora. Przedstawił jak pożyteczną aplikacją jest Slack, w którym możemy kumulować wiedzę organizacji - upraszczając proces wdrożenia się nowych wolontariuszy, komunikować się w prosty sposób oraz rozdzielać role i tematy tworząc osobne grupy. Wspomniał również o strategii komunikowania - zanim zaczniemy używać danego kanału social media, powinniśmy zastanowić się gdzie, jak i komu chcemy przekazać informację o naszej organizacji.
Następny wykład “Odpowiedzialność UXa, czyli co możemy i czego nie powinniśmy mówić naszym klientom.” przedstawił nam
Igor Farafonow, który wymienił 6 epilogów dobrego projektanta (tutaj przytoczę tylko kilka z nich). Przede wszystkim designerzy powinni wziąć sobie do serca radę dotyczącą interfejsów - pamiętać, że wygląd aplikacji to nie produkt! Nieważne jak doskonale zaprojektowany będzie ekran naszej aplikacji, jeśli nie będzie ona spełniała swojej funkcji klienci będą niezadowoleni. Powinniśmy także ostrożnie przesuwać granice pewnych funkcjonalności i upraszczać ścieżkę użytkownika tam, gdzie jest to możliwe. Cytując prelegenta
“level master” w onboardingu osiągnęła firma typeform.com, która umożliwia korzystanie ze swoich usług bez rejestracji!
Kolejne wystąpienie dotyczyło rozwiązań społecznych za pomocą IT.
Jacek Grzeszak w swojej prelekcji “IT w służbie obywatelowi, czyli słów kilka o NaprawmyTo.pl” mówił o aplikacji, w której mieszkańcy mogą zgłaszać usterki, błędy czy szkody w swojej okolicy. Dzięki systemowi kategorii wymieniony problem trafia prosto do odpowiedzialnego za dany sektor urzędnika, a my możemyśledzić postępy naszego zgłoszenia online.
Całe wydarzenie oceniam bardzo pozytywnie! Odpowiednio dobrani prelegenci dzielili się swoją szeroką wiedzą nie tylko podczas wykładów, ale i poza nimi. Przekazane informacje na pewno przydały się nie tylko profesjonalistom, ale i początkującym projektantom. Oby tak dalej ITberries!
———
podstawowe dane o tym wydarzeniu:
nazwa wydarzenia:
Ciemna Strona UX #2
data: 16.04.2016
miejsce: Kraków
Blog - najnowsze wpisy
Julia Szpak, 20 lutego 2024
Rok 2024 zapowiada się niezwykle ekscytująco dla entuzjastów startupów i innowacji! W tym artykule przedstawiamy zestawi
Julia Szpak, 19 lutego 2024
Przygotuj się na ekscytującą podróż po najciekawszych wydarzeniach w tematyce digital marketingu na 2024 rok! W tym zest
Klaudia Wojciechowska, 19 lutego 2024
W dobie cyfrowej transformacji administracja publiczna dąży do maksymalnego ułatwienia obywatelom dostępu do usług urzęd
Julia Szpak, 02 lutego 2024
W świetle nieustannych zmian i postępującej digitalizacji branża User Experience (UX) wciąż kreuje przyszłość interakcji
Julia Szpak, 25 stycznia 2024
W dzisiejszym dynamicznym świecie, rozwój technologii nieustannie otwiera nowe możliwości, również dla kobiet, które cor
Julia Szpak, 15 stycznia 2024
Czy kiedykolwiek marzyłeś o wyzwaniach, które pozwolą Ci wcielić w życie swoje pomysły i przetestować umiejętności progr