Design jest nie tylko dla designer’ów
Dzisiejsze organizacje starają się koncentrować na kliencie (customer-centricity). Wymaga to zmiany kultury pracy polegającej na przyjęciu podejścia zorientowanego na klienta, czyli zrozumieniu jego potrzeb jako użytkownika, pracownika, człowieka. Przyjęcie takiej postawy nie zależy od roli, którą pełnimy w organizacji czy zespole projektowym.
Dzisiaj często to (UX) designer, który bada potrzeby użytkowników i przyjmuje role ich adwokata, jest mostem łączącym potrzeby użytkowników z celami biznesowymi i możliwościami technologicznymi. Jutro, w organizacji która już jest „customer-centric”, każdy ma podejście designera.
Podczas wystąpienia podyskutujemy o tym jak przecinają się role UX designera i analityka. Omówimy metody wykorzystywane w designie, które pomagają w specyfikowaniu rozwiązań spełniających potrzeby użytkowników i powodują, że stajemy się „customer-centric”.
Kilka słów od prelegenta
Michał Adamski
Stanowisko: UX Lead/Strategist/Design Thinking Moderator w Capgemini Polska
Zaczynał jako programista, analityk, PM, ale to w designie znalazł swoje miejsce. W Capgemini na co dzień bada użytkowników, przygotowuje strategie i koncepcje rozwiązań i wspiera projektantów przy dostarczaniu produktów dopasowanych do potrzeb klienta i użytkowników.
Stara się demonstrować, że design to nie jak coś wygląda, nie tylko jak coś działa, ale też jak podchodzimy do rozwiązywania problemów jako zespół. W Capgemini wykorzystuje design (thinking) do rozwiązywania problemów naszej organizacji.
Inspiracji szuka w podróżach, radości w rodzinie, energii w sporcie, a balansu na macie do jogi