Śniadanie Legalcheck: Dyrektywa Omnibus. Nowe obowiązki dla sprzedawców
Implementacja „dyrektywy Omnibus” pociągnie za sobą szereg zmian, z którymi zmierzą się przedsiębiorcy działający na rynku e-commerce. Państwa członkowskie mają czas na wdrożenie rozwiązań opisywanych w dyrektywie do 28 listopada 2021 roku. Przedsiębiorcy znajdą się zatem w nowym otoczeniu prawnym najpóźniej 28 maja 2022 roku, co oznacza, że już teraz powinni rozpocząć przygotowania.
Głównym celem „dyrektywy Omnibus” jest uporządkowanie przepisów dotyczących praw konsumenta w Unii Europejskiej. Prawodawca na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo konsumenta na rynku e-commerce, regulując m.in. kwestie dotyczące użytkowania algorytmów prezentujących poszukiwane treści oraz reagując na praktyki manipulowania wzrostem cen. Spekuluje się, że ujednolicenie przepisów może mieć także pozytywny wpływ na rozwój e-handlu poprzez zachęcenie przedsiębiorców do ekspansji transgranicznej.
AGENDA:
9:00 - 9:40
- Pakiet legislacyjny "New Deal for Consumers"
- Główny cel dyrektywy Omnibus
- Termin wdrożenia nowych przepisów
- Nowe definicje: "internetowa platforma handlowa" oraz "produkt"
- Zmiany w prezentowaniu ofert
- Zmiany w prezentowaniu opinii o produktach i usługach
- Zmiany w prezentowaniu cen produktów i usług
- Zakaz różnicowania produktów
- Sankcje przewidziane w dyrektywie
9:40-10:00 Sesja Q&A
---
Śniadania Legalcheck to cykliczne, poranne spotkania z IT Lawyerem, podczas których - poza krótkim webinarem wprowadzającym - toczą się dyskusje ze specjalistami z branży IT, przedsiębiorcami czy managerami na aktualne tematy prawne, ważne dla branży IT oraz e-commerce. Spotkania cechuje nieformalna atmosfera, która pozwala na interesujące wymiany doświadczeń i opinii. Udział jest całkowicie bezpłatny.