Logo Crossweb

Różne strefy czasowe i kultury, ale jeden cel biznesowy. Międzykontynentalna współpraca w Comarch

Katarzyna Petlic (admin), 18 lutego 2022
Różne strefy czasowe i kultury, ale jeden cel biznesowy. Międzykontynentalna współpraca w Comarch

Jak wygląda międzynarodowa praca nad wspólnym projektem w przypadku różnych kultur biznesowych? Jakie trudności i wyzwania czekają na osoby pracujące online na całym świecie? Na te i wiele więcej pytań odpowiadają ekspertki Comarch, Maria Wojciechowska i Neha Goel z oddziałów Comarch w Krakowie i Dubaju. 


Na czym polega Wasza praca w Comarch?


Maria: Pracuję w sektorze Finanse, Bankowość i Ubezpieczenia, jestem odpowiedzialna za marketing produktowy. Produktem, którym się zajmuję, jest między innymi Comarch Wealth Management, czyli wielomodułowy system do zarządzania majątkiem skierowanym do segmentu bankowości prywatnej – indywidualnych klientów zamożnych i biznesowych oraz klientów detalicznych. Od wielu lat zajmuję się marketingiem, komunikacją, a także organizacją eventów, a w Comarch mogę łączyć wszystkie te obszary. 


Neha: Ja w Comarch jestem od 2019 roku, obecnie na stanowisku dyrektora sprzedaży. Moja rola związana jest głównie ze sprzedażą produktów i pozyskiwaniem nowych klientów. Z Marią współpracuję przy Comarch Wealth Management, wprowadzając nowe metody marketingowe. 


W 2021 roku w ramach kampanii marketingowej Comarch dla regionu Middle East zorganizowany został webinar na temat zarządzania majątkiem „Wealth management in the increasing world of digital adoption, gamification and rising younger HNWIs”. Chociaż dzieli Was niemała odległość, zorganizowałyście go razem. Skąd ten pomysł?


Neha: Po pandemii zarówno zespół Marii, jak i mój, zaobserwowały, że ludzie dużo inwestują, starają się zwiększyć swoje oszczędności. Po rozmowach z klientami doszliśmy do wniosku, że poszukują oni pewnych technologii i rozwiązań, które usprawniłyby ich operacje związane z zarządzaniem majątkiem.

Pamiętam, że pracowałyśmy wtedy nad nowymi kampaniami ABM, czyli Account Based Marketing. Zadałyśmy sobie pytanie: co zaciekawiłoby klienta i jednocześnie dałoby mu przestrzeń do pozyskania wiedzy? Doszłyśmy do wniosku, dobrym pomysłem może być webinar z panelem dyskusyjnym i ekspertami z branży, którzy wyszliby do klientów jako twórcy technologii i opowiedzieli o tym, jakie są aktualnie dostępne opcje związane z zarządzaniem majątkiem. Zamiast ograniczać się tylko do kampanii w social mediach czy działań w mediach online, chciałyśmy spróbować zrobić coś z „żywym” kontaktem z klientem! Po pandemii tego kontaktu bardzo nam wszystkim brakowało.


Maria: Zaangażowanie było zdecydowanie większe niż w przypadku typowych aktywności w social mediach. Ludzie chcieli posłuchać ekspertów z interesującej ich branży. Co oni robią? Jak działają? Praktyczne doświadczenia były dla nich niezwykle cenne. Podczas webinaru poprowadziłyśmy sesję Q&A – publiczność zadawała pytania, mogła wyrażać swoje opinie. Okazało się, że to wyjątkowa okazja do żywej interakcji z klientem, której brakowało nam wszystkim w czasach pozbawionych eventów i spotkań tradycyjnych, kiedy wykorzystywałyśmy tylko kanały takie jak LinkedIn czy wspomniane media online.