21. kwietnia w Pauza In Garden odbył się 23. Czwartek Social Media w Krakowie. Te, znane już wszystkim wydarzenia, cieszą się ogromną popularnością - nie tylko wśród specjalistów od portali społecznościowych.
Na ostatnim spotkaniu miałam okazję wysłuchać trzech prezentacji. Pierwszą o temacie: "Rzecz o prawdzie, mistyfikacjach i wiarygodności marek w Sieci", przedstawił
Jacek Szlak - Redaktor Naczelny w Marketing przy Kawie. Zaczął od przedstawienia antropologii marketingowej, według której człowiek to istota ulegająca uczuciom, która tłumaczy świat poprzez historię. Czy chcemy, czy nie - w tych słowach jest wiele prawdy, a reklamodawcy zdają sobie z tego sprawę lepiej niż inni. Następnie omówił różnicę między dziennikarstwem iteracyjnym i kaskadowym, a także wspomniał o kreatywnym sponsoringu - posługując się przykładem ASZdziennika i wydaniu gry Anno 2205 przez Ubisoft. Pokazał też pewne wady współczesnych mediów, które nie zawsze weryfikują otrzymane informacje, co ludzie (niestety) wykorzystują, przesyłając fałszywe wiadomości - jak istnienie Złotego Pociągu.
Kolejny wykład "Komunikacja marki w LinkedIn" - wygłosiła
Zuza Karwat - Marketing Manager w Elfa Pharm Polska. Opowiedziała o niewykorzystanej potędze LinkedIna, jako portalu społecznościowego. Wymieniła kilka stereotypów na temat tego serwisu, na przykład przekonanie, że jest to miejsce przeznaczone tylko dla rekruterów i osób, szukających pracy. Podkreśliła, jak ważne - w promowaniu firmy na tym portalu są profile pracowników. Zdradziła kilka wytycznych, według których LinkedIn oblicza efektywność naszego profilu, a tym samym możliwość założenia strony firmowej. Wspomniała też o LinkedIn Pulse, który może być dla nas dobrym źródłem contentu.
Ostatnią prelekcję pt. "Po co ludziom od social media email marketing?" poprowadził
Marcin Kociuba - Marketing/Strategie dla FreshMail. Mówił o efektywności wysyłania maili marketingowych, która jest ciągle znacząco większa, niż działanie w social mediach. Wartościowy lead oraz personalizacja przekazu to podstawowe cechy dobrego email marketingu, który sprawdza się - ku mojemu zaskoczeniu - szczególnie dobrze w popup’ach, umieszczonych na stronach internetowych. Opowiedział też o współpracy Freshmaila z firmą Fasttony, dzięki której reklamy na Facebook’u stały się skuteczniejsze.
23. Czwartek Social Media w Krakowie uważam za bardzo udany!
Patrycja Longawa po raz kolejny spisała się na medal jako organizatorka, sprowadzając prelegentów chętnych podzielić się wartościową wiedzą z większym gronem. Mam nadzieję, że kolejne spotkanie z tego cyklu odbędzie się już niedługo.
[gallery columns="4" ids="22749,22748,22747,22746,22745,22744,22743"]
(autorami zdjęć są: Daria Sobczak i Katarzyna Gromada)
———
podstawowe dane o tym wydarzeniu:
nazwa wydarzenia:
23. Czwartek Social Media w Krakowie
data: 21.04.2016
miejsce: Kraków
Blog - najnowsze wpisy
Julia Szpak, 20 lutego 2024
Rok 2024 zapowiada się niezwykle ekscytująco dla entuzjastów startupów i innowacji! W tym artykule przedstawiamy zestawi
Julia Szpak, 19 lutego 2024
Przygotuj się na ekscytującą podróż po najciekawszych wydarzeniach w tematyce digital marketingu na 2024 rok! W tym zest
Klaudia Wojciechowska, 19 lutego 2024
W dobie cyfrowej transformacji administracja publiczna dąży do maksymalnego ułatwienia obywatelom dostępu do usług urzęd
Julia Szpak, 02 lutego 2024
W świetle nieustannych zmian i postępującej digitalizacji branża User Experience (UX) wciąż kreuje przyszłość interakcji
Julia Szpak, 25 stycznia 2024
W dzisiejszym dynamicznym świecie, rozwój technologii nieustannie otwiera nowe możliwości, również dla kobiet, które cor
Julia Szpak, 15 stycznia 2024
Czy kiedykolwiek marzyłeś o wyzwaniach, które pozwolą Ci wcielić w życie swoje pomysły i przetestować umiejętności progr