en

Zaloguj się

close
Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Po spotkaniu dla organizatorów wydarzeń - Plan działań

Krzysztof Hostyński, 25 stycznia 2018
Po spotkaniu dla organizatorów wydarzeń - Plan działań

Tydzień temu w środę odbyło się spotkanie dla organizatorów wydarzeń technicznych. Jako Crossweb mieliśmy przyjemność je organizować.



Cel spotkania


Zauważyliśmy, że jest naprawdę sporo organizatorów spotkań technicznych. Niestety większość z nas się nie zna się między sobą, przez co mamy utrudnioną możliwość wymiany wiedzy. A każdy organizator ma doświadczenie w jakimś obszarze i jak zakładam chętnie się nim podzieli. Jest też sporo nowych osób, które chcą wystartować ze swoimi spotkaniami ale nie do końca wiedzą od czego zacząć.


Mówiąc wprost chcemy to zmienić. Na start wybraliśmy Kraków, nasze cele spotkania był proste: 

  • poznanie się -> stworzenie grupy organizatorów wydarzeń 
  • wymiana wiedzy i doświadczenia


Ilość chętnych osób bardzo nas zaskoczyła -> było sporo więcej chętnych niż byliśmy w stanie zaprosić.

Ostatecznie było obecnych 45 osób, sala była pełna - dziękuję wszystkim za przybycie.



Plan na spotkanie


Spotkanie podzieliliśmy na dwie części:

  • dyskusja
  • networking -> nic tak nie sprzyja wymianie wiedzy i poznawaniu się jak pizza i piwo :)



Tematy do dyskusji

Przed spotkaniem poprosiliśmy Was o informację jakie tematy Was interesują. Trzy powtarzały się najczęściej:

  • Utrzymanie zainteresowania i zaangażowania uczestników. Jak budować społeczność?
  • Sponsorzy, jak szukać?
  • Jak dotrzeć do właściwej grupy docelowej (uczestnicy, mentorzy, jurorzy?) Jak promować?



Przebieg spotkania 


W czasie dyskusji rozmawialiśmy głównie o dwóch pierwszych tematach.

Szybko jednak okazało się, że po za tymi tematami jest coś ważniejszego: zbudowanie społeczności organizatorów spotkań. Wywiązała się dłuższa dyskusja na ten temat i pojawiły się pomysły jak pomóc w wymianie wiedzy.


Zebraliśmy informacje czego najbardziej brakuje nam jako organizatorom w Krakowie:

  • miejsca do kontaktowania się / rozmów
  • wspólne bazy informacji (np informacji o miejscach do organizacji spotkań, o zaufanych firmach, itp)
  • narzędzia do rezerwacji/blokowania terminów na wydarzenia jeszcze przed ich ogłoszeniem
  • prostego przewodnika jak zorganizować swoje wydarzenie
  • oraz osoby, która to wszystko będzie spinać w całość tak aby się działo


Dużą część dyskusji poświeciliśmy na ustalenie jak to zorganizować. Pojawiły się konkretne pomysły:

  • miejsce do kontaktu -> grupa na fb
  • wspólna baza -> arkusz Google spreadsheets - tutaj kluczowe będzie zaangażowanie nas wszystkich aby wypełnić arkusz informacjami
  • narzędzie do rezerwacji terminów -> to będzie zrealizowane jako funkcja dla organizatorów w Crossweb
  • prostego przewodnika jak zorganizować swoje wydarzenie -> zgłosiły się dwie osoby, które rozpoczną ten projekt
  • osoba, która to wszystko będzie spinać -> jako Crossweb z przyjemnością podejmiemy się takiego wyzwania. Dziękuję wszystkim za dobre słowo i głosy na nas.


Łatwo się mówi, trudniej utrzymać zaangażowanie.

Byłem kiedyś uczestnikiem podobnych spotkań w innych miastach w Polsce.Niestety wtedy na tych spotkaniach się kończyło.

To co najważniejsze teraz to aby ta inicjatywa przetrwała i dała realne wsparcie dla organizatorów.

I w tym już nasza głowa. Poniżej przedstawiam plan działania z konkretnymi terminami aby wszyscy wiedzieli w którym kierunku idziemy.



Networking

Po części dyskusyjnej nastała równie ważna część czyli networking przy pizzy i piwie. 

Bardzo cieszy, że ta część cieszyła się niebywałym powodzeniem, sam networking trwał ponad 2,5 godziny. Było bardzo dużo tematów do omówienia.



Feedback - wyniki ankiety


Po spotkaniu rozesłaliśmy anonimową ankietę, oto wyniki:

  • w ankiecie wzięły udział 22 osoby
  • ocena spotkania: średnia 8,7 (skala 1-10), NPS: 48
  • na pytanie czy chciałbyś wziąć udział w kolejnej edycji, odpowiedź: 100% tak!
  • dziękuję również za konstruktywne uwagi do spotkania i jego formuły, cenna wiedza. Kolejne spotkania na pewno będę ewoluować aby były jeszcze bardziej wartościowe.



Plan działania


  • spotkanie dla organizatorów wydarzeń -> zrealizowane
  • podziękowanie i ankieta po spotkaniu -> zrealizowane
  • podsumowanie spotkania -> zrealizowane (właśnie je czytasz)
  • publikacja zdjęć z wydarzenia -> dziś lub jutro na fanpage Crossweb
  • udostępnienie bazy danych -> nastąpi jeszcze w tym tygodniu
  • grupa na fb -> w ciągu tygodnia 
  • narzędzie do rezerwacji terminów -> będzie gotowe w Crossweb w najbliższym czasie (bezpiecznie powiem, że w tym kwartale ale dołożymy starań aby było znacznie wcześniej)
  • kolejne spotkanie -> okolice maja/czerwca tego roku



Do usłyszenia!


----

[Edit] Plan działania:



———

szczegóły wydarzenia:



Blog - najnowsze wpisy

Jak było na 4Developers Gdańsk 2018?
Kuba Chrobak, 19 listopada 2018

Interdyscyplinarny festiwal technologiczny dla programistów, który składa się z różnorodnych ścieżek tematycznych prowad

Motywacja, nowe technologie i słodycze
Iwona Karczmarczyk, 30 października 2018

Wejściówki na siłownię, bilety do kina i dodatkowe dni wolne od pracy to już standard w koszyku benefitów w branży IT. S

Miło było Was spotkać na Bitspiration!
Monika Naleźnik, 29 października 2018

18 października na konferencję Bitspiration do Tauron Areny ściągnęli miłośnicy marketingu, branży HR-owej i personal br

START KRK UP #4 powraca!
Monika Naleźnik, 01 października 2018

START KRK UP już po raz czwarty przy współpracy miasta Kraków oraz startupowej społeczności zaprasza na tydzień wypełnio